PDA

View Full Version : Leaving - Susan Jane (op een Richwood G-65)



Montis
27 januari 2015, 10:39
Een paar weken geleden postte ik een filmpje van gitarist Aron Raams die 'Off The Wall' van Michael Jackson speelt in de Adam Rafferty stijl ( https://www.youtube.com/watch?v=F53T8P6Tw4U
). Die was waarschijnlijk interessanter dan de video die ik nu wil delen, maar wil hem toch delen:)

Het volgende filmpje is van zangeres Susan Jane die zichzelf begeleid op een Richwood G-65-CEVA. Ik vind haar muziek eerlijk en oprecht, dus misschien dat er toch mensen zijn die het oppikken of voor mensen die graag eens een Richwood horen/zien.

Bij deze:


https://www.youtube.com/watch?v=fUu4TdzTX3s

We zijn net begonnen met dit youtube kanaal, maar de bedoeling is dat er met vaste regelmaat opnames worden gemaakt van overwegend gitaristen die iets bijzonders doen.

Suggesties zijn altijd welkom!

Gr. Frank

chefdaniel
5 februari 2015, 11:18
prachtig liedje, mooie stem en dame. gitaar iets te metaalachtig voor mij, maar zeker niet storend.

groet, dan

harrie-beton
5 februari 2015, 11:29
Microfoonplaatsing van gitaar kan veel beter. Is dit playback? Gitaar klinkt inderdaad niet mooi.

Montis
31 augustus 2015, 08:24
Aldoende leert men, ik heb 't zelf gefilmd en de audio opgenomen en bewerkt, maar nog weinig ervaring met akoestische gitaar. Volgende keer weer beter.

Joost de Ruig
31 augustus 2015, 08:34
De balans tussen de bassen en hoge snaren zou beter mogen, maar ik denk dat dit aan haar speltechniek ligt en niet aan de opname. Zo te horen tokkelt zij met haar rechterhand met haar nagels, maar heeft ze geen lange duimnagel cq speelt met de zijkant van haar duim. Hierdoor klinken de bassen zachter en minder "metaalachtig" dan de hoge snaren. Verder best ok hoor!

Richwood maakt prima gitaren en ik meen dat deze zo rond de €500,- kost. Toevallig zaterdag nog op een gespeeld (ander type) maar die vond ik wel er zachtjes.

harrie-beton
31 augustus 2015, 09:29
Volgens de literatuur is een goede plek voor een gitaar als deze erg dichtbij de 12e fret.

Een zingende gitariste opnemen is niet eenvoudig omdat de afstand tussen de gitaar en de zang erg klein is.
Misschien ook eens experimenteren met een betere microfoon voor de gitaar.

De techniek kan ook wat aandacht, de bassen kunnen voller aangeslagen.

Montis
23 augustus 2016, 09:17
Ik zie nu, een jaar later pas je reactie.. hahah.. Waarvoor dank!

Montis
23 augustus 2016, 09:19
Zingende gitaristen opnemen is inderdaad lastig. Laatst heb ik weer een opname van iemand gemaakt met 3 goeie, maar condensator microfoons en had bij 't mixen echt last van de overspraak. Volgende keer 2 dynamische mics voor de gitaar in ieder geval. Maakt het misschien net wat makkelijker.