PDA

View Full Version : vribro champ tremolo werkt als volume knop



john66
26 januari 2015, 21:38
Hallo, ik heb een probleem met mijn fender vibro champ. Het is een oudje uit 1966 en sinds vandaag werkt de intensity knop van de tremolo als een omgekeerde volume knop. Als ik intensity versterk door aan de knop te draaien neemt het volume dus af.

Nu heb ik zelf verschillende sites bekeken en gezocht via de bekende wegen maar aangezien ik onvoldoende technisch onderlegd ben is door mij de oorzaak nog niet achterhaald. Is er iemand op het forum die een idee heeft?

Afgeleide vraag is of iemand een goed adres weet om de amp eventueel te laten servicen of te laten repareren mocht dat nodig zijn, omgeving Leeuwarden. Dr. Tube in Drouwenerveen lijkt het dichts bij maar dat is toch nog wel een dik uur rijden.

Alle hulp is welkom, heb het graag weer aan de praat.

Dank voor reacties en hartelijke groet

fredjuh
26 januari 2015, 22:18
Het lukt mij niet om zo vanaf het schema en jouw post een oorzaak te bedenken. Buisjes al gewisseld?

john66
26 januari 2015, 22:22
Nee geen buizen verwisseld. Alles is nog origineel. Iknheb niets in huis dus dat wordt bestellen of toch even wegbrengen. Ook geen idee wat een goede vervanging kan zijn voor deze buizen dus zal daar ook eens induiken.

Om te testen even beide buizen omgewisseld. Geen geluid, lijkt er dus op dat een buis kapot is. Morgen maar nieuwe halen.

fredjuh
26 januari 2015, 22:53
Ha! Scheelt je een trip naar de tech. ;)

Ik wacht met smart af of ie het morgen doet. :)

Plant
26 januari 2015, 23:19
...sinds vandaag werkt de intensity knop van de tremolo als een omgekeerde volume knop. Als ik intensity versterk door aan de knop te draaien neemt het volume dus af.

LFO werkt dus niet meer. Als je de LFO buis met de preamp buis wisselt en je hebt geen geluid meer (en nu waarschijnlijk wel weer LFO, maar dat effekt hoor je niet meer), zal het idd dat buisje zijn.

fredjuh
26 januari 2015, 23:27
Ik kon niet uit de eerste post afleiden dat de tremolo het niet doet... Maar ja, het is voor degenen die niet zo in de techniek zitten natuurlijk niet altijd even makkelijk om de relevante feiten voor de vraag op te sommen. :)

Dan valt het hier nog mee, vaak komt de aap pas uit de mouw op pagina 3. :seriousf:

john66
27 januari 2015, 16:54
Ik wacht met smart af of ie het morgen doet. :)Ja hij doet het. Ben nog wel op zoek naar een 12ax7 mullard nos buisje omdat ik hem origineel wil houden.

Gearjunkie
27 januari 2015, 18:22
Een Britse buis in een USA versterker?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

fredjuh
27 januari 2015, 18:29
'T is toch sowieso al import? Zaten die buizen al in de amps als ze op de boot gingen?

Gearjunkie
27 januari 2015, 21:12
Vast wel toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

nico verduin
27 januari 2015, 23:14
Ja hij doet het. Ben nog wel op zoek naar een 12ax7 mullard nos buisje omdat ik hem origineel wil houden.
Dat wordt een dure........

PeeVee
31 januari 2015, 12:25
Hoort gewoon (al dan niet Fender labeled) RCA in.