PDA

View Full Version : MXR MC-401 Ervaringen iemand , ik zoek een clean boost



bagheera
26 januari 2015, 18:54
Hoi ,

Ik zoek een clean boost.
Liefst maar 1 knop, en zo weinig mogelijk eigen klankkleur. Ik ben nogal gesteld op het geluid van men amp.

Ik heb de MXR MC-401 gevonden die lijkt me op dit moment wel interessant.

Heeft iemand deze ( of een andere die ik zeker moet bekijken voordat ik eentje koop )

alvast bedankt

LGK
27 januari 2015, 21:02
Hmm ooit is over gespeeld, was er niet weg van..

waar ik wel goede berichten over hoor is de soulfood, alleen heb er zelf geen ervaring mee.

telerocker
28 januari 2015, 01:23
De Soul Food is een overdrivepedaal. Er zijn tal van cleanboosts in allerlei prijsklassen (Mooer tot Xotic RC en Strymon OB-1 etc). Veel daarvan kleuren de toon een beetje. Ik heb de TC 4knob Sparkboost en ook die kleurt, maar niet hinderlijk. De Xotic schijnt vrij neutraal te zijn. Barber zegt dat zijn Launch Pad clean boost niet kleurt. Of dat zo is, kan ik niet zeggen. Forumleden die er een hebben, zullen zich vast melden voor een toelichting.

phx
28 januari 2015, 08:52
He Telerocker, bevalt je sparkboost verder, kun je deze ook als volumeboost gebruiken? Veel compressie en extra gain? Ben van plan een aan te schaffen.

dml
28 januari 2015, 10:11
Carl Martin Hydra Boost, die wint het wat betreft kleurloosheid met gemak van de MC-401.

Brum
28 januari 2015, 11:51
MXR Micro Amp. Zo'n beetje de oer-clean booster. Eén knop. Werkt goed als cleane booster en ook als gain booster, zonder al te veel te kleuren. Zeker niet minder dan de MC-401, behalve de prijs. Zeker tweedehands kosten die dingen geen drol.

kassie
28 januari 2015, 12:02
Heb zelf de MC-401.

Doet goed wat ie moet doen en aardig lineair vind ik. Met hogere boost standen krijg je wel wat vervorming (iets meer bas en treble). Kan zowel op 9 als 18 volt. Ik vind hem beter dan bijvoorbeeld een Boost n' Buff.

Ruud313
28 januari 2015, 13:36
Ik heb een tijdje met een Electro-Harmonix LPB-1 gespeeld. Als ik die inschakelde werden de bastonen echter zo luid, dat ik eigenlijk niks meer met de onderste snaren kon doen. Wat mij betreft dus een afrader.

telerocker
29 januari 2015, 20:03
He Telerocker, bevalt je sparkboost verder, kun je deze ook als volumeboost gebruiken? Veel compressie en extra gain? Ben van plan een aan te schaffen.

De fourknob-versie heeft drie voicings: een neutraal, een met extra bas en treble en een met extra mids. De voicings zijn van invloed op het totaalvolume, zodat je soms je volume iets terug moet draaien. Er zit ook een gainknop op die ver opengedraaid zorgt een bescheiden grommetje. Je kunt het pedaal dus behoorlijk tweaken. Ik vind het een prettig pedaal dat goed is af te regelen met de bas- en trebleknop. Ik gebruik hem vooral om cleane solootjes of solootjes met een randje te spelen. Ook voor een lichte crunch is dit pedaaltje niet verkeerd. Prima ding voor het geld.

phx
29 januari 2015, 20:24
mijn mini spark komt morgen binnen. Heb je deze boost als gain boost (voor overdrive) of na je overdrive voor volumeboost? wat klinkt beter?

the sure thing
29 januari 2015, 20:54
MXR /CAE 401 is uitstekend. Als je die voor een zacht prijsje kan kopen, doen!!!

telerocker
29 januari 2015, 23:53
mijn mini spark komt morgen binnen. Heb je deze boost als gain boost (voor overdrive) of na je overdrive voor volumeboost? wat klinkt beter?

Bij staat hij ervoor zodat ik een drivepedaal extra kan aansporen, want er zit al een solovolume op mijn amp. Zet je hem erachter dan gebruik je de boost meer als een volumepedaal, wat natuurlijk ook kan.