PDA

View Full Version : spoeltjes in mijn pick-ups (Fender Stratà



tholey
26 januari 2015, 17:40
Ik vroeg me af waarom bij de koperen/ijzeren kogeltjes (die die je ziet steken in je pick-ups) de ene er verder uit zit dan de andere?
Ook heb ik er een humbucker in steken maar deze 'waggelt' want deze zit eronder maar met een veertje vast. Kan daar iets aan gedaan worden?

Misery Signals
26 januari 2015, 17:56
Die uitstekende kogeltjes klop je gewoon allemaal egaal effen terug in je pick-up met een hamer.

Je humbucker kan je best fixeren door siliconen rondom te spuiten.


MS











PS Serieus: Allemaal volstrekt normaal dus zo laten ;)

Tabula Rasa
26 januari 2015, 18:04
Zeker niet allemaal gelijk rammen. Soms heb je een kunststof bobin en kan je dat doen, maar soms zit er alleen wat lak om de rods en is het draad er direct omheen gewikkel. Dan gaat de boel naar de kloten.

Pepe
26 januari 2015, 18:21
Gewoon van afblijven, hoort zo.

Plant
26 januari 2015, 19:33
Da's om te zorgen dat alle snaren even hard (in balans) klinken.

JVGM-music
27 januari 2015, 22:32
Ik zou ze voor alle zekerheid toch inderdaad allemaal even met een hamer gelijk rammen. Dit hoeft niet subtiel te gebeuren, mag gerust met enig geweld; de roadworn look is tenslotte heel populair tegenwoordig.

Voor de humbucker heb ik even geen oplossing al zou ik er zelf natuurlijk gewoon een schroef in het midden van de pickuk door heen draaien. Kan een humbucker best tegen. En als hij er niet tegen kan dan is het geen goede humbucker, dus snel vervangen door een betere!

Hendrik1970
27 januari 2015, 22:47
Met de hamer had bij mij geen succes,
Uiteindelijk heb ik de pooltjes gelijk gemaakt met een haakse slijper, voorzien van hagelnieuwe afbraamschijf,
waarom nieuwe schijf?, omdat je dan ook de pickups gelijk kan maken met de body van je gitaar.
Humbucker vastzetten was even meer werk,
Eerst met een zware klopboor machine met verbrandingsmotor, (dus niet elektrisch) een gat voorgeboord dwars door de humbucker.
Hierna een chemisch anker geplaatst waaruit een draadeinde steekt, plus minus 3 cm in diameter, hierna een ring over het draadeind om de bovenzijde van de humbucker niet te beschadigen tijdens het vastdraaien.
Daarna een moer met de momentsleutel op moment gezet .(niet lager dan 320 newton)

Wat denk je? het is een plaatje, en nu eindelijk letterlijkk en figuurlijk gereed voor heavy metal.:blast::blast:.

purplejohn
27 januari 2015, 23:17
Jullie maken er veel te veel werk van. Ik heb er een pickup-cover overheen gezet.

MikeD
28 januari 2015, 08:30
een aantal van jullie zijn mooie grappenmakers; ik neem aan dat TS het serieus bedoelt.... die staggered pole pieces horen idd zo op een enkelspoels strat element. Dus niks 'erin' hameren En die waggelende HumBucker dat klopt maar daar zet je gewoon een pick-up mounting ring omheen. Die zijn daarvoor. Heb ik op m'n flying V al in de seventies gedaan.....