PDA

View Full Version : Jack Casady - eerste soloplaat is werelds!



The Mule
12 juli 2003, 22:18
Voor de oudere jongeren (in elk geval qua muzieksmaak) onder ons:

1 van de origineelste bassisten die ooit onze planeet is gaan bestoken met onder- en buitenaardse frequenties heeft zijn eerste soloplaat uitgebracht. JACK CASADY van de Jefferson Airplane en Hot Tuna heeft een aantal vrienden uitgenodigd en een prachtige plaat gemaakt met baslijnen die nu eens niet klinken als een regenton met knikkers die boven een wasbord is leeggesmeten (klikpopslapperdepapklikpopklik), maar die staan als een huis. Heerlijke plaat, ongetwijfeld zwaar onderbelicht in de muziekmedia, dus daarom de tip.

BTW: zie de review in Bass Player. :dance: :dance:

willem1940
13 juli 2003, 01:21
Ik snap niet hoe die website werkt of waarvoor bedoeld; 2x 10sec gekeken en laat maar.

The Mule
13 juli 2003, 11:37
Ik snap niet hoe die website werkt of waarvoor bedoeld; 2x 10sec gekeken en laat maar.

:???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???:
Je bedoelt toch niet die link in mijn onderschrift? Die heeft idd geen fluit met het onderwerp te maken. Nou ja, hoe later op de avond, hoe vreemder het volk...

The Mule
24 juli 2003, 16:05
Zie het maar als schaamteloos omhoogjassen van een eigen topic, maar ik vind het behoorlijk tragisch dat de naam Jack Casady niet eens wat reacties kan losmaken. :( :-? :o

Dit is een pionier geweest voor ons geliefde instrument mensen, ga dan in elk geval die plaat checken en laat weten wat je er van vindt!

bassopotmus
24 juli 2003, 19:23
pionier? hoord hij dan in rijtje Pastorius, miller, flea, JJ, en consorten thuis
?
Ik down wel eens wat

The Mule
24 juli 2003, 20:48
pionier? hoord hij dan in rijtje Pastorius, miller, flea, JJ, en consorten thuis
?
Ik down wel eens wat

Nee, die (overigens briljante bassisten) horen in het rijtje 'pionier van de tweede categorie' thuis, en Casady hoort zonder meer in 1 adem met James Jamerson, Paul McCartney, Jack Bruce en John Entwistle genoemd te worden...