PDA

View Full Version : Ibanez edge 3 i.c.m. 0.60 snaren



almarvk
26 januari 2015, 12:07
Ik heb sinds kort een Ibanez RG350 met daarop een floyd rose systeem, namelijk de Edge III als het goed is. De gitaar was afgesteld op een normale stemming in E, maar ik wil de gitaar in B stemmen. Dus met ook dikkere snaren. Ik gebruik hiervoor normaliter een setje van GHS voor met als dikste snaar 0.60. En dat past dus niet... :(

http://i93.photobucket.com/albums/l54/FRDesign/Edge3.jpg

De snaar past dus niet tussen de lock block. Iemand een idee hoe ik deze snaren wel kan gebruiken op deze gitaar?

Tabula Rasa
26 januari 2015, 12:36
Maak eens een detail foto van dat blok, en kijk eens naar de exacte benaming van die tremelo, dan kijk ik in mijn onderdelen bak. Misschien kan je bij een extra blok een gootje vijlen.

almarvk
26 januari 2015, 12:48
nr 16 staat er onder.
Volgende is nr 25 en daarna 35 geloof ik. Die blokjes zijn idd net te dik, als daar dunnere/kleinere van te krijgen zijn zou dat top zijn.

Systeem is natuurlijk gemaakt voor maximaal ongeveer .46 dik. Welke idioot wil er dan ook van die dikkere staalkabels in propppen...

Tabula Rasa
26 januari 2015, 18:01
Als de blokjes ongeveer 4.2 mm x 4.2 mm zijn, dan denk ik dat.ik het heb. Heb je een fotootje gestuurd via FB.

Terminus
26 januari 2015, 22:18
nr 16 staat er onder.
Volgende is nr 25 en daarna 35 geloof ik. Die blokjes zijn idd net te dik, als daar dunnere/kleinere van te krijgen zijn zou dat top zijn.

Systeem is natuurlijk gemaakt voor maximaal ongeveer .46 dik. Welke idioot wil er dan ook van die dikkere staalkabels in propppen...

Nu is de Edge III een hele andere brug, 20 jaar later ontworpen voor een veel lager budget, maar in mijn 'whale tail' Edge gaan zonder enige problemen .56's...

Kun je niet gewoon een vijl pakken? Misschien eerst de brug van de gitaar verwijderen zodat er geen stukken metaal in de pickups blijven hangen.

Tabula Rasa
27 januari 2015, 11:03
Denk dat het opgelost is. Ik stuur een zadel met blokje naar Almar. Mogelijk kan ie met een heel klein boortje boren waar de snaar erin moet om daar wat materiaal weg te halen in het blokje. En anders zal een vijltje het ook wel doen.