PDA

View Full Version : POD HD500 of Boss GT-100



mattihafler
26 januari 2015, 08:57
Hoi Allen,

Ik weet dat hier natuurlijk al meer over gesproken is, maar mijn issue is vrij specifiek.

Ik gebruik al een aantal jaar een Line 6 M13 voor mijn effecten. Distortion haal ik uit mijn amp.
Heb nooit 4 cable methode gebruikt, maar altijd voor in de amp geprikt...so far so good.

Nou heb ik sinds kort de EVH 5150iii 50w.
Ik wil via mijn M13 mijn kanalen van de 5150 kunnen schakelen. Dit kan ook, alleen is er sprake van latency...en die is behoorlijk.

Ben dus nu aan het overwegen om overstap te maken naar Pod HD500 of GT-100.
Als ik Youtube bekijk lijkt het er op dat hier geen issues zijn met latency.

Ik wil 1 van de units dus alleen voor effecten gebruiken....NIET amp modeling..
Is er iemand die 1 van de units op deze manier gebruikt en wat zijn de ervaringen?

Alvast bedankt!

Ps. Axe FX enzo is allemaal ver boven mijn budget.

marter544
26 januari 2015, 09:05
Als je geen 4 cable method gebruikt... TC electronics nova system? Je zou ook een 19" unit (g-major, intellifex, etc.) kunnen nemen met een midi controller. Intellifex kost geen drol 2ehands.. Ik zou je effecten unit in je loop zetten btw., of haal je er ook je wah en evt boost uit?

mattihafler
26 januari 2015, 09:21
Uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van smaak...maar ik ben gewoon gewend om mijn delays en verbs direcht in mijn preamp te gooien...ben ik nu aan gewend en via de loop krijg ik een ander effect/ervaring dan ik gewend ben.

Nova is geen optie aangezien die nou niet bepaald gebruikersvriendelijk is met switchen van patches heb ik begrepen.
19" heb ik ook nog aan zitten denken, maar dan moet ik weer extra spullen mee gaan sjouwen...

Ja lastig hoor die jongen! :soinnocent:

mattihafler
27 januari 2015, 13:13
Iemand anders nog een idee?
Heb nog even zitten te twijfelen om een misschien een midi controller voor de m13 aan te schaffen....maar dat zou wel beetje te gek voor woorden zijn natuurlijk...