PDA

View Full Version : Weet iemand prijs vr tweedehandse prijs FENDER JAGUAR AMERICAN VINTAGE 62?



Freddho
25 januari 2015, 18:31
Hello !

Ik sta op het punt een tweedehandse -in onberispelijke staat- FENDER JAGUAR AMERICAN VINTAGE 62 van bouwjaar 2009 te kopen voor de prijs van € 1450. Ik zie dit wel zitten want de gitaar heeft quasi geen gebruikssporen!?

Wat vinden jullie van die prijs?

Bedankt!!

Fred

Gearjunkie
25 januari 2015, 18:41
Als richtprijs zou ik 2/3 van de huidige nieuwprijs aanhouden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

beruk
25 januari 2015, 18:46
Veel geld voor een gitaar die waarschijnlijk ongeveer 1800 nieuw te koop was. Ik zou er max 1300,- voor geven. Dat ze niet meer gemaakt worden rechtvaardigt mijns inziens deze prijs niet.
Ga je uit van de nieuw prijs van de huidige lichting jaguars kom je daar ook op uit gerekend met het advies van vorige reactie.

Freddho
25 januari 2015, 18:49
Dus rond 1200 € zou redelijk zijn vinden jullie? Echt géén gebruikssporen hoor!

Gearjunkie
25 januari 2015, 19:53
Een keer is het prijsverschil zo klein dat je beter een nieuwe met garantie kan kopen toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dweezman
25 januari 2015, 20:38
Ik heb de mijne ooit eens verkocht voor €1450,- ook een AV thinskin Jaguar. Mooie GG koffer erbij ook? Vind het geen absurde prijs, tot €150,- lager lijkt me billijk. Rond de €1000,- zou ik goedkoop vinden.

Mr.Fingers
26 januari 2015, 08:58
1450 is te veel voor een model dat 2 jaar geleden nieuw voor 1400 (liquidatie tvv de nieuwe AV65) kon gekocht worden.

Freddho
30 januari 2015, 07:23
Verkoper heeft prijs gezakt tot € 1200. Lijkt dit redelijk? Nieuwe case van Boston.

Kim Wilson
30 januari 2015, 08:41
Als je hem graag wilt hebben en zeker weet dat je hem langere tijd zult houden, is een verschil van een paar honderd euro niet zo interessant. Als je dat nu over hebt voor een goeie gitaar kom je daar wel weer overheen. Het verhaal wordt anders als je hem mogelijk over een maand of zo weer verkoopt.

Maar €1200 voor een zo goed als nieuwe gitaar die ooit €1800 heeft gekost, met nieuwe koffer, lijkt me geen gekke deal.

Mr.Fingers
30 januari 2015, 09:12
Slechte deal! De AV werd standaard geleverd met een deluxe tolex G&G koffer met Fender-badge (los kosten die 200€ (http://www.thomann.de/be/fender_jazzmasterjaguar_case_braun.htm), die hoort er dus gewoon bij), zo'n bostonkoffertje is er misschien 40.

http://pancingmusik.en.ec21.com/New_Fender_American_Vintage_62--3057640_3057643.html
Hier zie je bij de speclist wat er, buiten de gitaar, allemaal bij hoort. Da's die koffer, en ook een Fender strap (zo'n vintage riempje), en een onderhoudsset.

Freddho
30 januari 2015, 20:23
De boston case kost €190. Ontbreken van onderhoudsset en tralalala... weerhouden me niet echt om die gitaar evt te willen kopen toch?! ...en €1400 als nieuwprijs voor die gitaar? denk het niet hoor. €1800 euro nieuwprijs toen... en liquidatieprijzen heb ik van fender niet echt gezien hoor...

beruk
30 januari 2015, 21:34
Tja, het advies van Mr Fingers zou ik ter harte nemen. Je koopt geen kat in de zak, dat niet. Maar het lijkt me een onvoordelige deal, zeker nu je alleen voor de gitaar veel geld gaat betalen.

motorhan
30 januari 2015, 23:01
Een gitaar koop je ook met gevoel, zelf koop ik ook wel eens een gitaar waarvan een ander zegt dat is te duur. maar vind er dan maar 1 die net zo mooi is en goedkoper.
Als je het er voor over hebt gewoon doen. dan heb je er morgen al plezier van

Succes
Han

Mr.Fingers
31 januari 2015, 12:16
Mij ook niet gelaten, maar zo'n bostonkoffertje is echt geen 180 hoor (Boston is een budgetmerk): http://www.stringweb.nl/gitaarkoffer-jaguar-boston-ceg-300jj-electrisch-9106

Ik vermoed dat de verkoper je een oor aan het aannaaien is (houdt zelf de dure fendercase bij en stuurt jou met een goedkoop koffertje de baan op, onder het mom van "korting"). Die spullen horen bij die gitaar, dus het lijkt mij dat je die er voor die prijs ook gewoon bij hoort te krijgen.
Die liquidatieprijzen zoek ik nog even op, ik ben er wel zeker van, want in 2013 stond ik op het punt er zelf een nieuwe te kopen, net omdat ze op 1399 verkocht werden omdat de Av65 er net was (en ik geen halsbinding wou)

Dweezman
31 januari 2015, 13:30
Ik zal eerlijk zijn: die AV Jaguar die ik destijds heb gehad, heb ik geen 4 maanden gehad. Was een dood ding. Bloedmooi, maar dood. Hoeft deze niet te zijn natuurlijk.

da Liks
31 januari 2015, 16:24
ik zou alle adviezen gewoon prinsheerlijk in de wind slaan!

beruk
31 januari 2015, 16:33
Ah, daar hebben we de verkopende partij.....:ok:

Misery Signals
1 februari 2015, 09:23
Je mag die gitaar kopen, daar niet van. Maar in dit topic antwoorden enkele Fender experten dus luister op zijn minst naar hen?
Trouwens, nog voordat iemand die link van de Boston koffer postte dacht ik er onmiddellijk het mijne van. Een Boston koffer voor 190? Nog niet afgezet met Swarovski. Boston is een budget merk net als Yellow Cable enz. Niet per se echt slecht maar echt nooit 190 Euro, en zeker bij deze gitaar een mismatch.
In deze prijsklasse had ik al lang afgehaakt met een niet-originele koffer en case candy én een verkoper die over de prijs ervan liegt.
Het ontbreken van de koffer en candy gaat verschil maken bij herverkoop dus probeer op zijn minst een goede prijs te scoren...

MS

Freddho
1 februari 2015, 10:57
Natuurlijk luister ik naar iedereen! Bij deze is iedereen dan ook enorm bedankt voor de adviezen! Pro en contra heb ik afgewogen en kon gisteren op z'n minst gaan kijken naar de gitaar.
Heb ik gedaan en het is EEN PARELTJE! Niks schrammen, niks builtjes of andere gebruikssporen! lijkt zelfs niet gebruikt! Verkoper zei me ook dat de gitaar nauwelijks is bespeeld. Toen ik hem vroeg waar de case-candy (...en oorspronkelijke case zelf...) was antwoordde hij dat hij de gitaar bij Leo Caerts had gekocht 'as-is', dus zonder het minste accessoire. Heeft de prijs naar € 1000 gebracht. Ik heb hem gekocht! Lijkt idd zeer eigenaardig?! Maar het IS een U.S. model en geloof me: speelt als boter! Nu hoor ik dingen als "..de verkoopwaarde vermindert zonder originele accessoires..." maar daar is het me niet om te doen hoor: het gaat me om de gitaar! Toch bedankt iedereen!!

marter544
1 februari 2015, 11:04
Het was duidelijk dat je die gitaar gewoon wilde hebben, dus goede keus. Gefeliciteerd!

vulvasonic
1 februari 2015, 12:56
Het is in deze tijden van crisis toch ook niet zo gek makkelijk meer om de hoofdprijs te krijgen voor een goed instrument. Als koper kun je er je voordeel mee doen. Als verkoper kom je er vaak snel achter dat het maar beter is om flink te zakken met die prijs, anders raak je 'm aan de straatstenen niet kwijt. Misschien is dat je geluk geweest.

Freddho
1 februari 2015, 15:16
hmm...dat weet ik zo nog niet.Een mooie en goede gitaar tweedehands verkopen kost toch geld? Ik persoonlijk vind € 1000 euro toch nog redelijk veel geld voor een tweedehandse gitaar. Maar als je volgende factoren in bedenking houdt dat: 1) deze nieuw toch rond de € 1600 heeft gekost en dat: 2) de gitaar in onberispelijke staat is en dat: 3) dit de gitaar is die je echt wil...dan denk ik dat het ontbreken van alle 'case-candy' en andere accessoires niet echte doorslaggevende argumenten zijn om de gitaar NIET te kopen toch?! Voor mijn part levert FENDER off-factory een rol fender-toiletpapier in de originele gitaarkoffer...ik wil de GITAAR...en niét de accessoires...Ik denk niet er niet aan om ze opnieuw te willen verkopen ofzo...ik koop ze niet om uit te stallen of ermee te pronken ofzo...ik wil erop spelen!

beruk
1 februari 2015, 15:26
.ik wil erop spelen!
Doen! Van harte. Ik denk dat je er een faire prijs voor hebt betaald. Foto's!

Freddho
1 februari 2015, 16:09
Hier zijn ze:

http://www.watopscene.be/FDH/2.jpg
http://www.watopscene.be/FDH/3.jpg
http://www.watopscene.be/FDH/4.jpg
http://www.watopscene.be/FDH/1.jpg

Tupelo
1 februari 2015, 16:43
Ziet er prettig uit hoor, ennuh lijkt mij ook een prima prijs, maakt het verder uit ook, tientje meer of minder; spelen met dat ding. :jam:

telerocker
1 februari 2015, 17:39
Ziet er sowieso te gek uit in OW.

MikeD
2 februari 2015, 08:20
Fraai apparaat en het gaat er om dat je er zelf gelukkig mee bent.

da Liks
2 februari 2015, 08:55
Ah, daar hebben we de verkopende partij.....:ok:

:seriousf: