PDA

View Full Version : Vraagje over body verven



mariootjuh
25 januari 2015, 18:29
hallo,

ik ben begonnen aan het veranderen van een Squier strat. ik heb hem inmiddels helemaal gestript van zijn onderdelen en zal hem nu moeten schuren hier heb ik nog wat vragen over:

de originele lak zit nog op de body ik wil deze overspuiten met een lak van Voxhumana (daphne blue).
moet ik de body dan helemaal kaal schuren? of is alleen de lak "dood" schuren voldoende?

Als de lak er helemaal af moet hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet,
Mario

barno
25 januari 2015, 18:41
de lak hoeft er niet af. gewoon dof schuren voor goede hechting.

mariootjuh
26 januari 2015, 08:53
Beste barno bedankt voor je reactie.

Met welke korrel adviseer jij de body op te schuren?

Groet, mario

Duhsjaak
26 januari 2015, 09:24
Wij noemden dat body painting.
Het meisje hoefde alleen maar haar kleding uit te doen om vlekken daarop te voorkomen.
Wij waren doorgaans bijzonder blij met het resultaat.
Het schuren kwam meestal daarna pas.

Maar als je gelooft dat Barno (heb je wel een gekeken naar wat deze man maakt? Zeker even doen) zijn methode leuker is, moet je zijn advies zeker opvolgen.
Kies zelf maar.
Vriendelijke groet, Gus

Nejra
26 januari 2015, 10:38
Met welke korrel adviseer jij de body op te schuren?


Op het gevaar af een beetje voor te dringen: Je wilt in dit geval niet echt schuren om iets kwijt te raken, maar alleen het opppervlak van de oude lak wat "opruwen" zodat je nieuwe lak beter hecht.
Een licht opschuren met een fijne tot zeer fijne korrel volstaat hiervoor. Ik zou zelf zeggen: korrel 400, dan zie je geen "schuurlijntjes" door je nieuwe laklaag heen.

Wel in de gaten houden: ik ga er hierbij vanuit dat de oude laklaag redelijk onbeschadigd is. Bij diepe butsen, halve Relic-jobs of bladderende oude lak is er "wat meer" voorwerk nodig....

barno
26 januari 2015, 13:26
wat nejra zegt: 400 of 600 should do the job

mariootjuh
26 januari 2015, 19:02
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal is beginnen met 400.