PDA

View Full Version : snaren en de Edge Zero 2 Tremelo



pol2711
24 januari 2015, 21:37
Dag allen,

Had een Gibson, nooit problemen met snaren opzetten.
Heb nu een Ibanez premium met genoemde Floyd Rose tremelo 'staart'

Ik loop erg te kl..... om die snaren goed op te zetten buiten de omslachtigheid van sowieso snaren en een Ibanez maar dat wist ik van te voren:soul:

Zie foto: als ik het einde van de snaar wil vastdraaien in die tremelo dan gaat het elke keer mis: laatste kwartslag om die snaar vast te zetten zorgt er voor dat het einde van de snaar een kwartslag meedraait en dus in de hoek komt te zitten. Moet dus in het midden voor de mannen die gaan roepen ' maakt ut uit' (o;

Na 10x proberen en elke keer weer een stukje einde afknippen lukt het dan eindelijk. Maar dat kan nooit de bedoeling zijn, toch?

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en nog mooier zou zijn als iemand mij de truuk kan leren nadat hij/zij het zelf ondervonden heeft.
En bij de mannen waar het altijd lukt heb ik de reply ' bij mij gaat het altijd goed' alvast hier ervoor hen neergezet.

dank alvast voor de aandacht en nog meer dank aan degene die mij kan helpen!


https://dl.dropboxusercontent.com/u/9765710/DSC_0022.JPG

Bing17
24 januari 2015, 22:31
Er zit zo'n stukje ijzer in met een t vorm. Zet het uiteinde eens aan de poot van de t, en probeer het dan nog eens.

Tabula Rasa
25 januari 2015, 06:45
Zit je nou tussen het blokje en de schroef ipv voor het blokje?

pol2711
25 januari 2015, 11:55
nee, natuurlijk voor het blokje :stop:
Maar die laatste slag draaien van de schroef zorgt er voor dat de snaar meedraait en de snaar uit het midden raakt.
Bij de ene keer gaat het zonder problemen maar die andere keer is zo'n gekl....
Dank voor de reacties overigens, top!:satisfie:

Tabula Rasa
25 januari 2015, 11:59
Maar op de foto zit de snaar achter het blokje. Hij moet gelijk met het gootje in het zadel naar beneden gaan, dus VOOR het klemmetje.

mountainman
25 januari 2015, 12:14
Een plaatje zegt meer dan woorden.

http://www.ibanez.co.jp/products/images/feat/197.jpg

pol2711
26 januari 2015, 21:04
ik zie het. Mountainman dank (1000x).
Zie wat ik fout gedaan. Dom van mij (10.000x):sssh: