PDA

View Full Version : Big Muff doet ineens raar



rik-92
24 januari 2015, 15:52
Ik heb een EHX Big Muff met tone wicker en van de een op de andere dag doet deze vreemd.

Ineens komt er alleen nog maar een modderig krakend geluid uit, zelfs als ik alles zo helder mogelijk zet. Gisteren deed deze het nog gewoon normaal en in de tussentijd heb ik er niks mee gedaan.

Heeft iemand toevallig enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, of moet ik gewoon een nieuwe kopen?

Bij voorbaat dank!

pasqual
24 januari 2015, 16:42
werkt ie op een batterij of adapter? Misschien is de batterij (ver) leeg?

phx
24 januari 2015, 17:09
Idd, batterij. Trek je de kabels (input) er wel uit als je niet speelt? Anders loopt je batterij snel leeg.

rik-92
24 januari 2015, 17:23
Ik speel zonder batterij, heb gewoon een Harley Benton Powerplant Junior. Heb hem ook al uit de keten gehaald en alleen geprobeerd met verschillende snoeren maar nogsteeds hetzelfde geluid..

obiwanjacobi
24 januari 2015, 17:41
Idd, met in eerste instantie aan de voeding denken. Te lage spanning is slecht geluid en kraken / (te) makkelijk oversturen...

Kan je makkelijk open schroeven? Kijk dan even of er misschien een draadje is losgekomen...

[2c]
Marc

rik-92
24 januari 2015, 18:10
Hij moet gewoon op 9 volt lopen dan dat doet hij ook, binnen zit ook niks los wat ik kan zien. Hoop dat er vanuit Baxshop nog garantie op zit ofzo dan..

pasqual
25 januari 2015, 00:31
Dus je gebruikt 'm mét een adapter? Probeer 'm dan eens met een batterijtje en luister dan nog eens.

rik-92
25 januari 2015, 10:26
Dus je gebruikt 'm mét een adapter? Probeer 'm dan eens met een batterijtje en luister dan nog eens.

Dat heb ik ook geprobeerd, precies hetzelfde geluid. Heel modderig en krakend, wat ook er ook mee doe..