PDA

View Full Version : 2555X: silver jubilee reissue voor 2015



big dooley
23 januari 2015, 09:44
Marshall heeft deze week aangekondigd de fameuze silver jubilee opnieuw uit te brengen:
http://www.marshallamps.com/live-for-music/uncategorized/2015-new-year-new-products/

Thiez
23 januari 2015, 11:52
Vindt het wat afgezaagd die reissues maar toch slimme zet van Marshall denk ik. Ben alleen wel benieuwd naar de prijs.

big dooley
23 januari 2015, 12:35
Wat ik begreep valt die lager uit dan bijvoorbeeld de 2203x of 1959x... lijkt mij dat er hedendaagse productietechnieken gebruikt zijn

Lexvandoef
23 januari 2015, 16:19
wel suffig dat ze weinig nieuws kunnen verzinnen..... ;)

kassie
23 januari 2015, 16:24
Eindelijk dat er een re-issue komt van de beste Marshall ooit.

Speeddemon
23 januari 2015, 16:25
Zul je zien dat die koekerds NIET de smallhead 2553 gaan re-issuen...:stop:

En tja, een mogelijk Aziatisch geproduceerde Marshall, of een mooie Ceriatone voor minder geld met betere componenten...dan moet de lust naar 'de naam' sterk zijn. ;)

big dooley
23 januari 2015, 16:34
Zul je zien dat die koekerds NIET de smallhead 2553 gaan re-issuen...:stop:

En tja, een mogelijk Aziatisch geproduceerde Marshall, of een mooie Ceriatone voor minder geld met betere componenten...dan moet de lust naar 'de naam' sterk zijn. ;)

wellicht kijken ze eerst aan, of de 2555x een succes word, eer ze andere modellen uit gaan brengen, maar eerlijk gezegd, zie ik ze het bij dit model alleen houden

de 2555X wordt trouwens gewoon in de UK geproduceerd

big dooley
23 januari 2015, 16:59
http://www.youtube.com/watch?v=aK0ggwa68Ts

Rinze
23 januari 2015, 16:59
Zag laatst een origineel voor 3000 euro te koop staan. Merkwaardig als je nagaat dat destijds die dingen helemaal niet populair waren, ook al omdat er diodes in zouden zitten die een deel van de vervorming verzorgen. Niet dat mij dat boeit maar afijn. Ik kon er eens een voor 1000 gulden overnemen maar vond het geen fijne bak.

arjanb01
23 januari 2015, 17:03
1000 gulden???? Dan had je ze nu voor het 6 voudige kunnen kopen, best gewild.
De combo's kun je voor onder de 1000 krijgen, zag er laatst twee op mp, een zwarte en een witte.

Rinze
23 januari 2015, 17:05
Ik heb wel veel vaker versterkers gekocht voor tegenwoordig idioot lage prijzen die nu klassiekers en erg duur zijn, maar het geld was destijds natuurlijk ook gewoon meer waard. Maar ik denk wel eens, als ik er nou een paar bewaard had.. :chicken:

Brum
23 januari 2015, 17:05
En tja, een mogelijk Aziatisch geproduceerde Marshall, of een mooie Ceriatone voor minder geld met betere componenten...dan moet de lust naar 'de naam' sterk zijn. ;)

Stiekem dacht ik ook zo... Ik vind het best een toffe amp, maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de nieuwprijs van een reissue 2203, wetende wat een tweedehands originele doet... Maar ik heb een prijs bij Anderton's gezien van £1,199.00. Dat valt nog wat mee. Anderzijds, wel een beetje dure Aziaat, dat dan weer wel.

Speeddemon
23 januari 2015, 18:04
Stiekem dacht ik ook zo... Ik vind het best een toffe amp, maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de nieuwprijs van een reissue 2203, wetende wat een tweedehands originele doet... Maar ik heb een prijs bij Anderton's gezien van £1,199.00. Dat valt nog wat mee. Anderzijds, wel een beetje dure Aziaat, dat dan weer wel.
Het was van mij een vermoeden hè? Volgens Big Dooley worden ze gewoon in de UK geproduceerd, maar voor die prijs :???:...de schoorsteen moet wel roken en de Maserati's moeten ook kunnen rijden natuurlijk. :soinnocent:

Anyway, vanwege m'n collectie 1966/1965 speakercabs hoop ik echt dat Marshall eens gaat inzetten op mooie 40-50W heads in 50-60cm breed formaat, met channelswitching, fatsoenlijke fx-loop, etc. Maar ja...of de marketingguru's er ook zo over denken...

big dooley
23 januari 2015, 18:44
Het was van mij een vermoeden hè? Volgens Big Dooley worden ze gewoon in de UK geproduceerd, maar voor die prijs :???:...de schoorsteen moet wel roken en de Maserati's moeten ook kunnen rijden natuurlijk. :soinnocent:

Anyway, vanwege m'n collectie 1966/1965 speakercabs hoop ik echt dat Marshall eens gaat inzetten op mooie 40-50W heads in 50-60cm breed formaat, met channelswitching, fatsoenlijke fx-loop, etc. Maar ja...of de marketingguru's er ook zo over denken...

Op foto's staat toch echt made in the UK... :)
Heb het vermoeden dat ze op dezelfde manier worden gemaakt als bijv de 2203KK...

Speeddemon
23 januari 2015, 18:46
ik denk dat je me niet helemaal begrijpt.
Ik ontken niet dat ze in de UK worden gebouwd, maar ik geef aan dat als ze wel in de UK worden gebouwd voor die prijs, er zeker corners gecut gaan worden, produktietechnisch aangezien 'they're still in it for the money', of i.i.g. de hoge heren. Er zullen vast wel wat verdwaalde philantropen rondlopen die puur goede tone aan de wereld willen geven, maar ja...

kassie
23 januari 2015, 18:55
Eerlijker zou zijn: 'Assembled in the UK'. Alle onderdelen komen immers uit Azië...

big dooley
23 januari 2015, 19:07
ik denk dat je me niet helemaal begrijpt.
Ik ontken niet dat ze in de UK worden gebouwd, maar ik geef aan dat als ze wel in de UK worden gebouwd voor die prijs, er zeker corners gecut gaan worden, produktietechnisch aangezien 'they're still in it for the money', of i.i.g. de hoge heren. Er zullen vast wel wat verdwaalde philantropen rondlopen die puur goede tone aan de wereld willen geven, maar ja...

Een JVM 410H gaat bij andertons voor 1179 de deur uit... toegegeven, die loopt inmiddels al weer bijna 8 jaar, maar dat ding is wel veel ingewikkelder
Daarom zeg ik ook... gemaakt in engeland, maar met de huidige productie technieken van vandaag...
Net ff met santiago gechat... staat momenteel op namm en blijkbaar gaan de zaken omtrend de jubilee erg goed

big dooley
23 januari 2015, 19:26
Eerlijker zou zijn: 'Assembled in the UK'. Alle onderdelen komen immers uit Azië...

Neuh... het hout komt uit finland, trafo's uit malta en het circuitboard uit ierland het staal van het chassis is ook niet aziatisch
Het plastic van oa de hoekjes gieten ze trouwens zelf...

Als er zo gerekend gaat worden, kan er op elk artikel "made on earth" gezet worden, Want er is geen enkele producent die hedendaags met materialen uit 1 enkel land werkt...

Mitch
23 januari 2015, 21:09
Cool, hoop voor de fans dat ze 'm goed gaan reissuen. Dan gaan ze er flink wat verkopen...

big dooley
23 januari 2015, 21:33
Cool, hoop voor de fans dat ze 'm goed gaan reissuen. Dan gaan ze er flink wat verkopen...

Ben ondertussen wat wijzer.. het is inderdaad een modern geconstrueerde versterker met enige verbeteringen aan het originele circuit, oa de kanaalschakeling en DC gloeispanning op de preampbuizen

kassie
24 januari 2015, 02:38
feitelijk geen goede reproductie dus, alhoewel bovengenoemde niks voor de sound doen. De input gain kan last hebben van wat brom als je hem op 8 of hoger zet bij het origineel.

Zijn de trafo's wel drake/dagnall? En welke kopie van welk serienummer boven of onder de 3000? Wat houdt precies de moderne constructie in? Ander circuitbord?

Misery Signals
24 januari 2015, 08:09
Ik heb ooit de 100 watter gehad. Vond het echt geen leuk geluid vooral dat laag brrrr. Vind een 2203 JMP veel beter. De populariteit van zo"n JB is mede te danken omdat een paar bekende gitaristen dat ding gebruiken...

En die 50 watter met cab voor 3000 Euro tja... Zot die vraagt met hoop op zot die geeft.

Een degelijker geconstrueerde 5150, dàt zou mijn GAS mss nog eens opwekken :rockon:

MS

big dooley
24 januari 2015, 08:59
feitelijk geen goede reproductie dus, alhoewel bovengenoemde niks voor de sound doen. De input gain kan last hebben van wat brom als je hem op 8 of hoger zet bij het origineel.

Zijn de trafo's wel drake/dagnall? En welke kopie van welk serienummer boven of onder de 3000? Wat houdt precies de moderne constructie in? Ander circuitbord?

Ik durf met grote zekerheid te zeggen dat dezelfde dagnalls zijn gebruikt die te vinden zijn in de jvm, 2203kk, afd en yjm

Wat moderne constructie betreft... trek 1 van de 4 de eerder genoemde versterkers maar open...

Reden lijkt me duidelijk:
Zet hem net zo in elkaar als de 2203x reissue en het ding wordt 3x zo duur en prijst zichzelf gelijk de (toch wel) niche markt uit

De 2203x, 1959slp, 1987x 1962x etc maken allemaal gebruik van hun bekende ST1 bord, dus al die modellen zijn nog redelijk te prijzen... de jubilee zou met zijn schakelingen een ander verhaal worden, bovendien konden ze met deze manier van produceren wat makkelijker de "kinderziektes" van het origineel aanpakken terwijl consistentie beter is

Misery Signals
24 januari 2015, 09:01
http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/vintage-limited-marshall-amp-silver-206183011.html

Het moet niet veel gekker worden, nog geeneens een 100 watt... Bovendien te lui om voor dat bedrag een degelijke uitleg te typen of foto in de voegen. Is dat een head met case, halfstack, fullstack?

Die Ceriatone 2550/ 2555 is dan een meer dan waardige optie...

MS

arjanb01
24 januari 2015, 11:15
Ach koopje toch? 😜
Gekheid, ik zag zo'n silver jubilee head voor dezelfde prijs incl kast op mp staan, hoogste bod wat binnenkwam was 2400, en ik zie nu dat hij de prijs er niet meer bij heeft gezet en nu tegen elk aannemelijk bod:
http://m.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m888283765-1987-marshall-silver-jubilee-2555-halfstack-slash-joebonama.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Wat is dan aannemelijk in dit geval? Wat de gek ervoor geeft?

Misery Signals
24 januari 2015, 11:47
Da's een mooie prijs denk ik, mint, 100 watter en cab erbij (hoef je die al niet meer bij te zoeken) :mmmm:

MS

big dooley
24 januari 2015, 12:43
:mmmm:



En het was jouw ding niet?? ;)

Misery Signals
24 januari 2015, 13:00
Was een verzoenend kusje naar Arjen toe... Alvast niet naar die JB hoor :)
Soit ingeval je een originele wil, is dat geen slechte advertentie.

MS

arjanb01
24 januari 2015, 13:56
Ik ben wel benieuwd wat die silver jubilee op mp uiteindelijk gaat opbrengen en met welke prijs de verkoper akkoord gaat, als je ziet dat er 1750 is geboden voor de set.

kassie
24 januari 2015, 16:51
Tja, marktwerking, vraag/aanbod, liefhebberij... en je hebt altijd personen met een dik salaris.

Zo'n Silver Jub heeft gewoon iets aantrekkelijks.. zeer goede preamp die wat meer de 'brown sound' heeft dan eerdere modellen. Kan wat smeuiger klinken, wat zachtere clipping. Slash, Joe Bonamassa en John Frusciante gebruiken hem. En hij ziet er ontzettend gelikt uit. Het is ook een anniversary amp, met beperkte oplage.

Hij heeft nogal een eigen sound. Maar Ik heb het al eens eerder verteld. Een eenkanaals JCM800 met een guvnor 2 ervoor (enorm kutpedaal volgens velen) en je kan voor 95% hetzelfde bereiken.

arjanb01
24 januari 2015, 17:01
Hij heeft een heerlijke sound, maar je haalt het ook uit andere Marshalls maar ook uit niet-marshalls. Ik zou hem wel willen hebben maar zou er geen 3k voor over hebben.

Mitch
24 januari 2015, 20:13
Waarom gaat een topic over een nieuwe amp hier nou bijna altijd voor meer dan 50% over het feit dat -ie niet PTP is, niet goed klinkt en te goedkoop geproduceerd is, of over dat -ie te duur is als het wel PTP is en goed klinkend? Soms is dit een raar forum :dontgeti:

kassie
24 januari 2015, 20:32
Nee hoor, origineel was ook gewoon printplaat en niet PTP. Origineel heeft ook gewoon die standaard "Wima'' caps.

We hebben het gewoon over veranderingen/verbeteringen ten aanzien van het origineel. Nogal normaal lijkt me. Dit is per slot van rekening een forum waar we over dat soort zaken zeiken.

Alternatief is dat we het gewoon ter kennisgeving aannemen en dat iedereen zijn klep dicht houdt. Kan ook maar dan kunnen we dit forum wel opdoeken. Gewoon een nieuwssectie en dan is het klaar.

Het stoort me een beetje dat ze zelf aan het knooien gaan m.b.t. het originele design, en dus geen reissue. Het zal best wat 'verbeteren'. Maar als ze dan toch gaan knooien laat ze dan ook alsjeblieft een fatsoenlijke gebufferde fx loop erin gooien. Maar dat zal de sound dan wel weer teveel 'veranderen'. Dus veranderen ze zaken die verder geen enkele invloed op de sound hebben.

Clean naar drive kanaal heeft geen enkel productief effect op deze amp. Je hebt of een kutte clean sound met een geweldige drive, of een goede clean sound met een kutte drive. Je krijgt zelfs een betere clean op het drive kanaal door gewoon de input gain terug te schroeven en de lead master omhoog. De amp blijft een one trick pony. En het lijkt wel of die eerste versterkingstrap volledig ten behoefte van de drive staat om de scherpe kantjes af te snoepen. De amp heeft bij lange na niet zo'n goede clean als bijvoorbeeld de JCM900.

big dooley
24 januari 2015, 22:31
Bedoel je het clean van de 900DR? Die vond ik al niet zo best... ben verder alleen bekend met de 2210 splitchannel... is ook mijn ding niet... wat dat betreft is voor mij het clean van de 6100, DSL en JVM stukken beter
De jubilee ben ik niet bekend mee... nog nooit in the flesh gehoord ook

big dooley
25 januari 2015, 11:31
Waarom gaat een topic over een nieuwe amp hier nou bijna altijd voor meer dan 50% over het feit dat -ie niet PTP is, niet goed klinkt en te goedkoop geproduceerd is, of over dat -ie te duur is als het wel PTP is en goed klinkend? Soms is dit een raar forum :dontgeti:

mitch, op het marshallforum is 2.5 jaar geleden een poll gehouden, welke versterker opnieuw uitgebracht moest worden en de jubilee zat met grote voorsprong op nummer 1.
nu staat het ding dus op de toonbank en word marshall weer beschuldigd van geld proberen af te troggelen van eigenaren van het origineel, omdat die dus teveel waard zouden worden.
overigens heb ik daar nog niet bekend gemaakt hoe dat ding er van binnen uit gaat zien... dan is het hek helemaal van voor de dam

het is niet alleen hier... het is overal... gitaristen zijn gewoon een raar volkje :)

overigens is me 1.5 jaar geleden al verteld dat er een reissue zou komen van de jubilee... had alleen niet gedacht, dat ie ook daadwerkelijk in het zilver zou uitkomen

D3nnis
25 januari 2015, 13:36
Bedoel je het clean van de 900DR? Die vond ik al niet zo best...

Nou, inderdaad. Toen ik begon met gitaar spelen, was dat zo'n beetje de "standaard" marshall, die ik overigens toen niet kon betalen.
Jaren later, toen ik die wél kon betalen, vond ik de jcm900 dual reverb wel zo kut klinken dat ik tot het moment van vandaag, zo'n 20 jaar later, nooit een marshall meer heb aangeraakt :D

big dooley
25 januari 2015, 14:40
We hebben nog een DR combo in een hoek staan van de oefenruimte... voor een ander project dat ding toen meegenomen.. was echt geen fatsoenlijk geluid uit te krijgen... de valvestate die ik had was heel wat bruikbaarder, maar die had ik net verkocht

Brum
25 januari 2015, 16:39
Moet je 's zien als zo'n versterker een beetje liefde krijgt en normaal gebiast wordt, dan gaat ie al heel anders klinken. Naast dat de fabrieks-af buizen in Marshalls niet je-van-het zijn, zijn ze ook nog 's redelijk koud gebiast. En dan staan ze ook nog 's als algemene hoer in een oefenruimte, tel uit je winst.

Rinze
25 januari 2015, 17:26
Elke Marshall klinkt anders, ook van hetzelfde type. Onze andere gitarist had een JMP en een 800 2204. JMP klonk beter, veel vetter en luider. Allebei geserviced bij Dr. Tube. Toen kocht hij een andere 800 2204 en die gaf de JMP weer het nakijken.. Het blijft dus lastig om er in het algemeen uitspraken over te doen. Was vroeger ook al zo, overal stonden JCM800's en die varieerden van geweldig tot extreem kut qua geluid. Begin jaren 90 wilde niemand een 800..

D3nnis
25 januari 2015, 17:51
Naast dat de fabrieks-af buizen in Marshalls niet je-van-het zijn, zijn ze ook nog 's redelijk koud gebiast.

Zou het daar aan liggen?
Heb destijds verschillende 900's getest, ook SL-X versies trouwens, en het was allemaal doods, flubberig, en van alles van die strekking.
Ondanks dat een bevriende gitarist in bandverband een fantastisch geluid had met zijn 30th anniversary top (welk type is dat ook alweer, met al die knopjes en lampjes en midi en zo), heb ik toen echt een afkeer gekregen van die marshall tops en er nooit meer een geprobeerd.
Weleens ergens over de backline van een andere band over zo'n JCM2000 TSL gespeeld, ook al zo'n drama, die klonk ook al of ie dichtgepurt was.
Het zal wel aan mij liggen....

big dooley
25 januari 2015, 19:12
Moet je 's zien als zo'n versterker een beetje liefde krijgt en normaal gebiast wordt, dan gaat ie al heel anders klinken. Naast dat de fabrieks-af buizen in Marshalls niet je-van-het zijn, zijn ze ook nog 's redelijk koud gebiast. En dan staan ze ook nog 's als algemene hoer in een oefenruimte, tel uit je winst.

Sorry... kon geen liefde voor dat hok opbrengen... al zou dat ding gebiasd worden, de preamp is nog steeds het allerbelangrijkst... het zit er gewoon niet in voor mij...

fabrieksbuizen, die niet je van het zijn, is eigenlijk ook een persoonlijke voorkeur... in die tijd hadden ze maar 2 of 3 fabrikanten... tegenwoordig zijn het er ook maar 3
met het wegvallen van svetlana (sed winged c) uit st petersburg in 2012, verloren ze hun belangrijkste leverancier van eindbuizen... door velen gezien als het beste van de huidige productie (een mening die ik overigens niet deel)

big dooley
25 januari 2015, 19:16
Ondanks dat een bevriende gitarist in bandverband een fantastisch geluid had met zijn 30th anniversary top (welk type is dat ook alweer, met al die knopjes en lampjes en midi en zo)

Das de 6100... erg goeie bak
oud bandmaatje van had de combo

D3nnis
25 januari 2015, 20:28
Die zal ik onthouden, die versterker zou ik nog weleens willen hebben.

Edit: vooral nu ik zie dat die helemaal niet zo onbeschoft duur zijn tweedehands.

kassie
25 januari 2015, 21:06
Desondanks heeft de 900 nog een veel betere clean dan de Silver Jub. Het drive kanaal kun je niks mee als je geen metallica fan bent.

Maarja, Marshalls worden nooit fenders he?

big dooley
25 januari 2015, 22:40
Beter gezegd... je koopt geen marshall omdat je clean wil spelen :)

Misery Signals
26 januari 2015, 00:47
Zon 6100 heeft midi maar enkel voor de kanalen dacht ik, niet voor de fx loop... Domper...

MS

big dooley
26 januari 2015, 01:54
Zon 6100 heeft midi maar enkel voor de kanalen dacht ik, niet voor de fx loop... Domper...

MS

klopt, alleen voor de kanalen

tja domper... ligt aan het totale setup natuurlijk, maar heb zelf nooit de neiging gehad om een FX-loop aan of uit te willen schakelen, ook al zit die mogelijkheid op mijn AFD en JVM... ik zie zo gauw niet in waarom dat noodzakelijk zou moeten zijn
enige wat ik jammer vind van de standaard JVM wat midi betreft, is dat ie alleen werkt met program change, de satriani-versie werkt nl ook op control change, en dat zou ik erg goed kunnen gebruiken... santiago had een chip met update ontwikkeld, maar marshall wilde er helaas niet aan

maatje van me gebruikte trouwens ook midi op die anniversary combo in combinatie met een rocktron intellifex... alles midi gestuurd
als ie droog geluid wilde hebben, had hij een patch aangemaakt, wat de rocktron simpel in bypass mode zette

D3nnis
26 januari 2015, 06:51
maatje van me gebruikte trouwens ook midi op die anniversary combo in combinatie met een rocktron intellifex... alles midi gestuurd
als ie droog geluid wilde hebben, had hij een patch aangemaakt, wat de rocktron simpel in bypass mode zette

Daar heb je een voorbeeld waar een schakelbare fx loop nut kan hebben.

Dat vond ik op zich leuk aan de Triamp mk2 met midi module, niet alleen loop in- en uitschakelbaar, maar ook serieel of parallel schakelbaar per preset.
Maar goed, dit heeft niks meer met de silver jubilee te maken :-)

big dooley
26 januari 2015, 11:57
Daar heb je een voorbeeld waar een schakelbare fx loop nut kan hebben.


jawel, maar daarom haalde ik het ook aan... echt een domper vind ik het niet als de mogelijkheid er niet zou zijn

enneh... de 6100 is ook een jubilee ;)

Brum
26 januari 2015, 13:44
Ik heb 's ergens meegekregen dat de 6100 juist meer van de JCM900 heeft? Geen idee of dat zo is...

Anyway, filmke van de nieuwe Jubilee. Hoe 't ook zij, ik lust er wel zo eentje! Tubescreamertje ervoor en gaon!


https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1421914688&x-yt-cl=84503534&v=C4pzbf0pLpw

big dooley
26 januari 2015, 14:41
Ik heb 's ergens meegekregen dat de 6100 juist meer van de JCM900 heeft? Geen idee of dat zo is...


Nee, is echt totaal anders dan de DR, maar er zijn dan ook verschillende types van de JCM900

enige wat echt hetzelfde is, is de uitgangstrafo van de combo...maar goed, die werd ook gebruikt in de JCM2000 serie

kassie
26 januari 2015, 22:58
Ik heb 's ergens meegekregen dat de 6100 juist meer van de JCM900 heeft? Geen idee of dat zo is...

Anyway, filmke van de nieuwe Jubilee. Hoe 't ook zij, ik lust er wel zo eentje! Tubescreamertje ervoor en gaon!


https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1421914688&x-yt-cl=84503534&v=C4pzbf0pLpw

Ze hadden hem ook wel even wat verder mogen open trekken, klinkt gewoon als een standaard dirtbox voor je amp op standje 1.

big dooley
27 januari 2015, 01:19
Ze hadden hem ook wel even wat verder mogen open trekken, klinkt gewoon als een standaard dirtbox voor je amp op standje 1.

geen enkele officiele marshall demo van deze gast is een goeie representatie... welk model dan ook

Brum
27 januari 2015, 08:51
Ik kan het echt niet horen hoor, aan de hand van een YouTube filmpje. Als je de snaren boven het versterkte geluid uit hoort, dan durf ik te zeggen dat de versterker misschien wel ietsje harder had mogen staan. Persoonlijk vind ik zijn filmpjes juist nog wel heel redelijk. Als dit ook klinkt als eender welke standaard dirtbox, dan houd ik me aanbevolen en zou ik graag willen weten welke, want ik hoor gewoon een Marshall die echt niet op standje één staat. Hoewel, als je wat Marshalls hebt gehad, dan weet je dat standje één al...

kassie
27 januari 2015, 11:59
Als je een mega bedrijf als Marshall bent, dan kun je echt wel wat manieren verzinnen om het ding goed te laten klinken in al zijn glorie.. Al dan niet met een microfoon in een studio format. Of een dichte kast (maargoed dat leveren ze zelf ook niet).

Vind het nogal suffig en ongeïnspireerd.

big dooley
27 januari 2015, 12:09
de enige demo die ik vrij goed vond, was een teaser met een prototype waar ze mee op de proppen kwamen toen de AFD100 gereed was voor productie...
dat hoge "gruis" in het geluid is typisch wat ik haat van de T75´s die hier gebruikt zijn
(de AFD is echt een amp voor V30's wat dat betreft)


https://www.youtube.com/watch?v=Ehwnoo1sFxU

later kwamen ze met een officiele demo (ff skippen naar 3:30) en die vind ik dan weer donker en dozig


https://www.youtube.com/watch?v=q3BB9__ZaM4

eerlijk gezegd komt er ook nog wel eens kritiek op chris george z'n stijl, maar goed, daar moet je eigenlijk doorheen kunnen kijken... had santiago (de ontwerper) gevraagd, waarom hij die demo's niet doet (hij is echt een geweldige gitarist), maar voor een camera staan is niet echt zijn ding... de introductievideo van de AFD die hij samen met slash heeft gedaan vond ie vreselijk om te doen :)

big dooley
27 januari 2015, 12:17
hm... als ik nou de officiele AFD demo vergelijk met die van de 2555X, is het er niet echt op vooruit gegaan... bloody hell...

kassie
27 januari 2015, 12:19
Ik vind v30's nogal wat Fizz hebben... met een beamblocker werkt dat wel prima... En je kunt het ook omzeilen door hem te micen tussen de rand en het centrum v/d speaker in.

Maar normaliter klinkt het beter als je er zo'n 5 a 10 meter van de kast af staat.

Tis wel zo dat die Slash amp voor v30's gemaakt is aangezien hij er zelf ook mee speelt. Maargoed iedereen moet er gewoon zijn favoriete speakers onder kunnen pleuren vind ik.

Die Slash AFD heeft toch ook een soort van powerscaling volume? Dus een wat betere sound op lagere volumes i.t.t. de normale masterknop/ppimv.

big dooley
27 januari 2015, 12:42
Ik vind v30's nogal wat Fizz hebben... met een beamblocker werkt dat wel prima... En je kunt het ook omzeilen door hem te micen tussen de rand en het centrum v/d speaker in.

Maar normaliter klinkt het beter als je er zo'n 5 a 10 meter van de kast af staat.

Tis wel zo dat die Slash amp voor v30's gemaakt is aangezien hij er zelf ook mee speelt. Maargoed iedereen moet er gewoon zijn favoriete speakers onder kunnen pleuren vind ik.

Die Slash AFD heeft toch ook een soort van powerscaling volume? Dus een wat betere sound op lagere volumes i.t.t. de normale masterknop/ppimv.

heb verschillende speakers op de JVM en AFD geprobeerd, waar de JVM het lekkerste reageerde op G12H30's (70th anniversary's) bleek de V30 de beste keus voor de AFD... dat slash nou toevallig ook V30's gebruikt, donderd mij niet zo

yep, de AFD heeft marshall's versie van powerscaling... moet zeggen dat het bij de YJM echt een ontzettende lekkere feature is, bij de AFD is het effect iets minder, omdat ie al een gewone mastervolume heeft
beiden hebben ook autobias, wat echt perfect werkt... je kan er instoppen wat je maar wil... zelfs combinatie's, van verschillende types is mogelijk en de autobias doet de rest voor je

Brum
27 januari 2015, 13:01
Een goeie kast kan ook een wereld van verschil maken. Ik was ook nooit zo'n fan van V30's, al helemaal niet icm Marshalls, maar met m'n huidige cab klinkt het echt niet fizzy. Daarnaast is het ook voorkeur natuurlijk, dat sowieso. Dat van die beamblockers kan ik me wel in vinden, op een bepaalde plek klinken V30's wel fel, maar uitversterkt heb je daar ook niet veel last van.