PDA

View Full Version : Digitech TRIO band-in-a-box in-a-box voor gitaristen?



showband
23 januari 2015, 07:47
Iemand dit nieuwe speelgoed al gezien?
indrukwekkende techniek. Digitech TRIO

effectpedaaltje. : Je speelt een loopje in. drukt op de knop en de computer speelt er een bas+drumpartij bij.
http://digitech.com/en/products/trio

video:

https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1421914688&v=26E8AHpUJ6k&x-yt-cl=84503534#t=24

lame video:

https://www.youtube.com/watch?v=N__q0r4ArEs

showband
23 januari 2015, 07:52
https://www.youtube.com/watch?v=3DV8TRoeW4U

Rick trodat
23 januari 2015, 09:33
Ik ben zeer enthousiast !!! Als songwriter moet je gewoon zoiets hebben. Vraag me wel af waar de drumloop en basloop uitgaat, gaat ie naar de mixer?

apekop
23 januari 2015, 10:44
Ik ben zeer enthousiast !!! Als songwriter moet je gewoon zoiets hebben.

Inderdaad een leuke techniek die handig kan zijn maar als echte songwriter kun je dat soort simpele cliché baslijntjes en drumpartijen toch ook wel zelf bedenken? Ik vind het ook niet echt songwriting als je een apparaat je partijen laat 'bedenken'. Ik vraag me ook af wat hij doet met meer complexe partijen.....

leuke jamtool, maar songwriting zou ik het niet willen noemen...

Pepe
23 januari 2015, 10:56
Het is handig kwa visualisatie, vooral voor anderen, lijkt me. Maar een 2 akkoorden presentatie in 4/4 trekt mij niet over de streep.
Het zou indrukwekkend geweest zijn als hij, ik noem maar wat, de akkoorden van Strawberry Fields gespeeld zou hebben en dat adequaat van bas & drums voorzien werd.

muziekschuur
24 januari 2015, 22:12
Veel DIY gitaristen zijn nog niet "steady". En in een band loopt dat dan soms op tot "ontslag" . Nu kun je heerlijk je skills oefenen totdat het klopt.... Top hoor..

Mitch
24 januari 2015, 23:09
Ja, dit is gewoon oefenmateriaal maar dan leuker. Puik voor beginners, aspirant bandleden of liefhebbers van thuis friemelen.
Dat laatste filmpje is wel het beste, die gaat tenminste voorbij de twee akkoorden-met-delay :D

Pepe
25 januari 2015, 12:25
Het is fantastisch om solo's te bedenken en te oefenen natuurlijk. De Beatbuddy, net uit, is een eclatant succes. Ik dacht al gelijk, daar had men een looper in moeten frummelen.


https://www.youtube.com/watch?v=aa7W8P_PkAY

telecastermaster
25 januari 2015, 15:44
[QUOTE=Pepe;3132962]Het is fantastisch om solo's te bedenken en te oefenen natuurlijk. De Beatbuddy, net uit, is een eclatant succes. Ik dacht al gelijk, daar had men een looper in moeten frummelen.

Ik zit al jaren te wachten op zoiets voor de handliggend als een goede looper met een redelijke drummachine erin.
Ik houd het voorlopig maar op mijn Zoom G3.

woldhek
25 januari 2015, 17:48
Wauw, cool ding.
Als er dan ook nog een looper in zou zitten dan was het helemaal mooi, toch?

Tonton
31 januari 2015, 16:05
Hmm als je er een ditto looper achterzet en na eerste loop op de trio de ditto aanzet, heb je toch looped bandje ??

Tonton
7 februari 2015, 17:57
oh zie nu 320 euro bij bax... en 287 bij thomann
das aardig aan de prijs, ik hoorde 179$ ofzo...

duckman
7 februari 2015, 20:30
interessant, dit klinkt veelbelovend:

https://www.youtube.com/watch?v=3DV8TRoeW4U&list=PL1J0mzyRM2gfBf7C_2p0Lymq ufDySJDri#t=96

Mitch
7 februari 2015, 22:32
Deja vu :D

duckman
8 februari 2015, 10:54
Deja vu :D

ahum, die had ik niet gezien ... excusez moi :-)

woldhek
8 februari 2015, 12:04
Hmm als je er een ditto looper achterzet en na eerste loop op de trio de ditto aanzet, heb je toch looped bandje ??

Je bedoeld, als je er een ditto looper VOOR zet? (anders blijft hij de drums en bas steeds overdubben).

Tonton
8 februari 2015, 12:40
Je bedoeld, als je er een ditto looper VOOR zet? (anders blijft hij de drums en bas steeds overdubben).

haha interesting, had ik nog niet aan gedacht.
jij hebt het over de chords in de looper zetten en de Trio de band erbij blijft toevoegen.
Kan zijn dat dat niet synchroon blijft, als tijdens de learn period de looplengte net een paar ms verschil zit dan wordt dat steeds erger.
lijkt mij weet niet zeker...

Als je looper erachter zet record je gewoon de band cycle 1x (chords + trio band) en hebt zo alles in de looper
je zet dan na 1x recorded loop je trio uit en gaat verder met de looper.
geen idee of een looper alle frequecies zo makkelijk pakt..
dan heb je in ieder geval geen synchronisatie problemen.

maar ik lul maar wat heb geen idee hoe dat nou beste uitpakt

woldhek
8 februari 2015, 12:48
Ja, inderdaad, beide zal dan zijn voor en nadelen hebben.
Voordeel als de looper er voor zit, dat je nog steeds het volume van drums en bas apart kan regelen.
Nadeel zal inderdaad de synchronisatie zijn...
Als ze de looper er bij in gebouwd hadden (zal wel een volgende versie kunnen worden), dan zouden ze rekening kunnen houden met die synch...

Rafke Pafke
11 februari 2015, 13:42
Ik vraag me af waar de bas- en drumgeluiden die dit pedaal genereert naartoe gestuurd worden?

Stel je plugt je gitaar in de trio, en van de trio naar je oversturende amp. Dan zou je die drum en bas toch ergens anders naartoe moeten kunnen sturen, bv. een geluidsinstallatie of zo?

Pepe
11 februari 2015, 13:50
Je bedoelt, stel dat je in een metal band zit zonder drummer en je hebt maar 1 amp?

Ja, dat is lastig. :chicken:

Rafke Pafke
11 februari 2015, 14:47
Je bedoelt, stel dat je in een metal band zit zonder drummer en je hebt maar 1 amp?

Ja, dat is lastig. :chicken:

Of neen, gewoon thuis. Lijkt me toch raar als die drum- en bastracks door je amp moeten niet?

Pepe
11 februari 2015, 15:05
Gebruik je toch een cleane amp met een pedaal ervoor? Hetzelfde idee als met een looper lijkt me.

Rafke Pafke
11 februari 2015, 15:13
Gebruik je toch een cleane amp met een pedaal ervoor? Hetzelfde idee als met een looper lijkt me.

Dat verandert toch niets? Dan jaag je nog altijd die drum en bastracks door een drive of distortion pedaaltje.

Pepe
11 februari 2015, 15:16
De drive ER VOOR. Of mis ik wat?

woldhek
11 februari 2015, 22:23
Lijkt wel of hij aparte uitgangen heeft voor gitaarversterker en mixer....

PDF (http://rdn.harmanpro.com/product_documents/documents/2086_1419959010/Trio_Quick_Start_5048660-A_original.pdf)


http://adn.harmanpro.com/product_attachments/product_attachments/1934_1419960553/TRIO-Band-Creator-Top_lightbox.jpg

Tonton
12 februari 2015, 07:36
Ja zit line output op, sowieso klinkt dat veel beter
Als je line niet gebruikt gooit hij het wel door je versterker

En dirt ervoor lastig want gaat ten koste van de tracking

Rafke Pafke
12 februari 2015, 09:45
Lijkt wel of hij aparte uitgangen heeft voor gitaarversterker en mixer....

PDF (http://rdn.harmanpro.com/product_documents/documents/2086_1419959010/Trio_Quick_Start_5048660-A_original.pdf)


http://adn.harmanpro.com/product_attachments/product_attachments/1934_1419960553/TRIO-Band-Creator-Top_lightbox.jpg

Ok thanks, dat is verhelderend. Kon ook wel bijna niet anders eigenlijk.
Lijkt me in ieder geval een leuk dingetje om thuis wat zaken uit te proberen wanneer je geen band bij de hand hebt :)

denis.hermans
18 april 2015, 12:00
Heeft er al iemand dit pedaal en wat zijn de ervaringen ?
Overigens heb ik al een demo gezien waarbij de digitech een 12 bar blues "trackt" .Langere progressies zijn dus mogelijk.

Tonton
29 april 2015, 08:07
op gear page forum komen nu eerste reviews binnen

http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=1530016

ik zag levertijd bax nog steeds 9w


Sent from my iPhone using Tapatalk

munkie
4 mei 2015, 12:27
Ik ben de laatste jaren veel met jazz bezig. Lijkt me lastig om dan telkens het hele 32 maten AABA schema te moeten inspelen. Je kan ook nix saven.

Ik heb nu een Boss RC-3 looper met USB. Maak ik met BIAB op de PC WAV files van jazzblues in F en standards. Hup via USB naar de looper. Die kan 99 tracks onthouden. Of begeleidingstracks dopwnloaden van Youtube, omzetten in WAV, zelfde verhaal.

Robdop
4 mei 2015, 19:46
Zet je die ervoor toch?
Ik zie geen beren op de weg!

Harald
4 mei 2015, 20:28
Veel DIY gitaristen zijn nog niet "steady". En in een band loopt dat dan soms op tot "ontslag" . Nu kun je heerlijk je skills oefenen totdat het klopt.... Top hoor..


Maar je speelt eerst die gitaar in zonder metronoom (en een metronoom is hoe dan ook niet fijn als je timing nog zwak is). Zou je dus een loop krijgen die gewoon zweeft. Ideaal voor Stones covers, dat dan weer wel ;)

Harald
10 juni 2015, 10:32
Enne bedankt voor het gas... hopelijk eind deze week, of begin volgende week binnen. Thomann kan ze nu leveren. Bij Bax duurt het idd. nog wel even.

Tonton
16 juni 2015, 21:22
Hij was ineens op voorraad bij Thomann :)
Dus maar gekocht, vandaag binnen. (had mij nog zo voorgenomen: wachten op de versie met looper!!)

Eerste indruk, vet heel vet. magic box.
heb hem nu einde fxloop staan, ik speel clean in en daarna moet zijn sound alleen door de eindtrap.
kan ik zelf de sound erbij gooien die ik wil.

hij pakt akkoorden clean heel makkelijk (distorted niet geprobeerd, waarom?) en daarna gaat hij volledig los met basloopjes en drumfills
een ingespeeld rocknummer verander je zo hoppa in een jazzy contrabass sound, speed wat down en genre om
heel inspirerend

Heb de mix out niet gebruikt en klinkt best goed door mijn amp, valt mij goed mee!
was bang dat het wat muffled zou klinken maar is echt goed te doen! (is amp compensated geloof ik?)
vraag mij of ik uberhaubt de mix out wel ga gebruiken.

style 7 is volgens mij de rechtoe rechtaan versie, handig als startpunt voor rock.
ozzy, gnr lekker vlak op de snare. ff akkoorden schema hotel california en past stijl pop 5 weer lekker bij
weet nog niet hoe de logica verder werkt van de styles maar je draait even en heb direct lekkere groove te pakken

echt een kick om met dit ding te jammen! :)

telerocker
17 juni 2015, 07:52
Ik ruik plots GAS. Ik vraag me wel af hoe lang zo'n boxband blijft boeien.


Sent from my iPhone using Tapatalk

denis.hermans
17 juni 2015, 09:03
Ingebouwde looper zou idd wel een wereld van verschil uitmaken lijkt mij : nu speel je met je gitaar een ritme in (met het idee erover te gaan soleren) maar zodra de digitech dit oppikt en zijn "ding doet" valt de ritmegitaar weg omdat je aan de solopartij begint...

Maar alleszins veel plezier ermee en laat zeker na een tijdje eens weten hoe het pedaal bevalt : blijven de gegenereerde ritmes boeiend ?

Nog een opmerking : ik zie dat er wel grote prijsverschillen zijn tussen diverse winkels. Dus toch even checken indien je dit pedaal koopt.

Tonton
17 juni 2015, 10:49
Ingebouwde looper zou idd wel een wereld van verschil uitmaken lijkt mij : nu speel je met je gitaar een ritme in (met het idee erover te gaan soleren) maar zodra de digitech dit oppikt en zijn "ding doet" valt de ritmegitaar weg omdat je aan de solopartij begint...

Randy Rhoads had daar zelf altijd weinig moeite mee :P
maare gelijk natuurlijk, maar je kiest een style die je slagpartij goed vertegenwoordigd zeg maar.
Dus meeste rock solos kun je met bass in key en strakke drumpartij wel goed uit de voeten.
Erg nice om je timings te oefenen.
Dus gemist looper valt mij nog iets mee, maar zou zeker een leuke extra zijn.
Leuk layer op layer leggen.


Maar alleszins veel plezier ermee en laat zeker na een tijdje eens weten hoe het pedaal bevalt : blijven de gegenereerde ritmes boeiend ?

Tot nu valt mij dat juist op, een backtrack is vrij strikt en so far maakt de Trio er echt wat leuks van qua loopjes en fills. Leuk om te horen hoe de drummer ff aanzet op eind van de maat haha.
maar goed heb er 2 uurtjes opzitten dat kan nog veranderen.


Nog een opmerking : ik zie dat er wel grote prijsverschillen zijn tussen diverse winkels. Dus toch even checken indien je dit pedaal koopt.
Viel mij ook op, er is enorme schaarste en op gearpage schrijft digitech ook mee op forum dat ze moeite hebben initiele vraag te voldoen. Dus sommige shops zullen er een slaatje uit proberen te slaan.
Denk dat het grotere hit is dan digitech op inzette.

Heb nog geen expressiepedaal erbij, maar moet nog wel ff, handig om solo's met wisselende rhytm secties te spelen.

denis.hermans
17 juni 2015, 13:43
In hoeverre moet je volledige akkoorden spelen om de digitech trio te "sturen" ?

Kan je bijvoorbeeld een bluesshuffle ( met afwisselend powerchord en "6"-chord) gebruiken om in te spelen ?

Harald
17 juni 2015, 14:42
m7b6 akkoorden gaat meestal goed. Bij Jazzschema's kan het tricky worden. Zeker als je 4 akkoorden in de maat hebt. Speel je een riff dan kan het leuk uitpakken, maar ook niet. Zo'n bluesshuffle met 5 naar 6 afwisseling lukt nog wel. De stijl wordt automatisch gekozen. Ik krijg niet altijd wat ik zelf bedoel als ik de akkoorden inspeel. Daarmee is het voor live niet echt bruikbaar. Maar voor thuis is het echt een heel leuk ding. Net geen 200 bij Thomann (die hem al heeft, Bax is zelfde prijs, maar daar duurt het nog wel even) Mijn lokale muziekzaak kwam op inkoop al duurder uit, heeft het dus ook maar niet besteld.

Ben er happy mee, gaat zeker bij lessen gebruikt worden, en voor mezelf.

Wishlist:

Een ingebouwde looper, met mogelijkheid van opslag van songs. (een looper erachter hangen haalt net het leukste eraf. Dat ding blijft nl. variëren in de begeleiding. Daarnaast stuur ik de drums en bas nu naar mijn opnamesetup. Een losse looper ernaast krijg je nooit perfect met timing van de loop, dat gaat zelfs bij minimale verschillen heel snel storen.)

En wat ik niet snap is waarom er geen stereomix van de bass en drums is. Dat zou het pedaal toch echt niet zoveel ingewikkelder hebben gemaakt.

Wil nog een filmpje maken, maar wil er nog even mee spelen. Filmpje moet wel iets toevoegen aan alle andere die er al zijn.

denis.hermans
17 juni 2015, 22:32
Ah dat blijvend variëren is idd. wel interessant !
Nog een vraagje als ik mag : bij sommige reviews lees ik dzt men de baslijnen soms wat te druk vindt. Ervaren jullie dat ook ?
Onthoudt de digitech de laatst ingespeelde song ?

Harald
17 juni 2015, 23:27
Ja, laatst ingespeelde song wordt onthouden. Je kunt dus tot 3 songs onthouden, als die in één deel worden ingespeeld.

Baslijnen druk, het doet niet altijd wat je zou verwachten, laat ik het zo maar zeggen. Dacht zelf al dat een Joe Satriani knop voor sommige mensen wel eens een welkome aanvulling zou kunnen zijn. En dan bedoel ik dat Satriani op zijn eerste platen nogal gek was op preset 1 van Roland drumcomputers, met als gevolg dat enorm goede drummers nog steeds meer dan 5 minuten aan één stuk een simpele eight beat, zonder enige variatie moeten spelen op zijn concerten, terwijl de bassist trouw grondtonen in achtsen pompt. Zelf vind ik dat variëren juist wel leuk. Als ik een metronoom wil horen zet ik die wel aan. Maar soms heb je een stuk waar dat strakke juist precies goed is. Vandaar, Satriani knop toevoegen.

Maar goed, hier een indruk. Zou ook nog wat met reggae moeten doen. Komt er wel leuk uit vind ik.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?168828-Digitech-Trio-Band-Creator-Mayhem

Tonton
19 juni 2015, 14:33
Klopt Satriani! Ik vind Rock 7 wel aardig rechtoe rechtaan, maar kan nog simpeler.
Ze willen het leuk maken, maar soms wil je juist het simpelst om op het oefenen timing accuracy te focussen.
Dan hoeft het nog niet opgemooid te worden, ziet duidelijk dat ze hier te goed hun best hebben gedaan.
Ik vind bij veel styles de bas wel erg uit zijn dak gaan.

Je hebt eerst de neiging om het exacte ritme stuk te spelen, maar dat is nergens voor nodig.
Je moet even vanuit het apparaat denken en het werkt het beste als je het wat uitkleedt.
Dan snapt hij het ook weer beter, dus gewoon alleen akkoord op de tel of per maat.
Hij moet ff goed horen of het minor of major is voor zijn basloopjes.

Heb de FS3X ook binnen, tja super veel verschil maakt het ook nou weer niet.
on off kon all, style change kan nu met voet, maar grote voordeel naar volgende stuk te gaan.
Dus tijdens spelen eerste stuk kun je next indrukken en dan aan einde van maat gaat hij naadloos over van 1>2 2>3 of 3>1

nog wat andere leuke dingen die ik lees (nog niet geprobeerd):

strummen en bas wegdraaien is leuk voor drum backing track.
mogelijkheid tot de baslijn inspelen en dat hij letterlijk naspeelt, lukte mij nog niet na 10sec proberen (welke style bv??)
youtube als source gebruiken: gewoon het originele nummer laten leren dus :) schijnt goed te werken :)
zelfde voor guitarpro als source, gezien de cleane output zou super moeten zijn om te interpreteren voor trio
Er is een updater, weet niet of er al een update is, zie downloads: http://digitech.com/en-US/products/trio

Harald
19 juni 2015, 17:23
hm, baslijn letterlijk kopiëren zou ook wel een mooie zijn. Maar in de manual staat nergens dat het zou kunnen.

Twijfel nog over de FSX3 Switchen van part kan ook zonder wel zonder handen, switchen van style niet. Wat nog niet lukt is hem vanuit stilstand verder te laten gaan naar het volgende deel. Dat zou voor een nummer als Spain wel leuk zijn. Twee single line stukken, met daartussen twee verschillende akkoordenschema's. Heb je dus even stilte nodig. Daarnaast is het wisselen van deel wat makkelijker met zo'n footswitch.

Tonton
21 juni 2015, 19:00
Nog wat ervaringen erbij:

Mixer output is mono, das jammer. ik hoef geen stereo effect maar wel 2 boxen graag.
Dus ik hoor nu alleen mijn linkerbox, ik moet denk ik ff Jack-3.5mm mono adapter kopen dan zou het wel goed gaan???

ff de jack naar de andere kant (mixer to input) en de 3.5 van de radio naar de PC en Guitar Pro als input werkt perfect.
de solo van bleed it dry (Alter Bridge) ging de laatste tijd al op 10 in de auto dus deze maar erin.
kwam er later achter dat het progression acoustische deel zelfde is als distorted deel haha
maar door andere input verandert de Trio partij ook, dus was niet voor niets.
Je zit wel vast aan 1 style trouwens, ik had wel graag gewild dat hij ook de style saved per sectie, dat doet hij niet. Andere stijl past goed bij een nummer als dit, rustig eerste gedeelte, volle bak tweede gedeelte.



Twijfel nog over de FSX3 Switchen van part kan ook zonder wel zonder handen, switchen van style niet. Wat nog niet lukt is hem vanuit stilstand verder te laten gaan naar het volgende deel. Dat zou voor een nummer als Spain wel leuk zijn. Twee single line stukken, met daartussen twee verschillende akkoordenschema's. Heb je dus even stilte nodig. Daarnaast is het wisselen van deel wat makkelijker met zo'n footswitch.

Je kunt hem toch stop zetten (stilte), naar tweede gedeelte switchten en dan weer aan?

Harald
21 juni 2015, 19:28
Met de footswitch wel, met zonder de footswitch niet. Dan denkt het kastje dat je de partij wil vervangen. Om te wisselen tijdens het spelen houd je de knop ingedrukt. Om het tijdens stilstand op opname te zetten houd je de knop ingedrukt. Oftewel, de bediening is contextgevoelig. Anders zouden er ook veel meer knoppen op moeten komen.

Naast een outro fill, zou ook een intro fill wel een mooie optie zijn. Je kunt het apparaat wel laten aftellen.

josan
27 juni 2015, 13:25
Heb hem ook binnen. Eerste indruk: uiterst bruikbaar voor het oefenen van strak spel en het improviseren op een akkoordenschema of stijl.
Een versie met looper en opnamemogelijkheid zou ideaal geweest zijn. Let op, die komt er nog.
Voorlopig ga ik hem zo gebruiken en zal ik wat tussenresulaten opslaan met de Jamman looper. Verder kun je hier ook best leuke backing tracks mee opnemen op een 4- of 8-sporen recorder en er dan je dingetjes overheen spelen.
Geluid is goed en bediening vrij simpel. Mooi innovatief product. Laat Digitech maar eens komen met de one-stop-shop voor de thuisspeler: een multieffect als de RP500 met ingebouwde Jamman en Trio met opslagmogelijkheid op SD-kaart.

josan
29 juni 2015, 23:54
Weer wat indrukjes. In de leer modus moet je geen gekke akkoorden of syncopische ritmes stoppen. 7de en mineur/majeur gaat goed. Kies een droog geluid zonder effecten. De herkenning is behoorlijk goed, ook van het ritme en de maten. Het geluid van drum en bas zijn goed en de baspatronen creatief, soms iets te, bijvoorbeeld als je wilt dat de bas alleen de grondtoon speelt, dan is het even zoeken. Je kunt dus de stijl en variatie achteraf aanpassen en van een akkoordenschema zowel een rock als een jazz, of andere, stijl maken.
Dit is de makkelijkste manier om even snel een backing voor jezelf te regelen. Makkelijker dan een drumcomputer, vergelijkbaar met een looper met ingebouwde drumpatronen. Alleen deze geeft je direct drum en bas in het juiste ritme, stijl en feel. De mogelijke variaties zijn erg grroot doordat je achteraf de stijl en de variatie aan kunt geven. Snelheid variëren en relatieve volumes van bas en drum aanpassen doe je met een draai aan een knop. Geweldige aanvulling voor de thuisspeler.

Tonton
18 juli 2015, 10:09
Chappers review is soso, maar heeft wel een punt.

jammer dat ze niet mix out gebruikt hebben, klinkt nu wat suf muffled
en agree dat vooral de basgitaar wat duf klinkt en wat happy is.
zoals die rhythm start op 9:22 beetje triest ja :P kinderachtig
Mijn eigen ervaringen wel wat beter, zitten veel betere rhythms in.
ze missen de point een beetje.
perfecte practice tool! maar een generatie 2 zou nog zoveel beter kunnen zijn.
betere sounds, looper om er een rhythm guitar track bij te zetten...

er gaat nog zoveel leuks komen op dit gebied en tegen die tijd verpats ik deze gewoon weer :)


http://www.youtube.com/watch?v=Fc_6IV2VGqY

josan
1 september 2015, 14:35
De footcontroller is nu ook binnen. Toch wel een handig toevoeging. Standaard speel ik nu een akkoordenschema en de begeleiding die de Trio maakt neem ik op op de Jamman Looper. Je kunt er daarna meedere slaggitaarbegeleidingen op uitproberen en de goeie bij opslaan. Daar kun je dan weer lekker overheen soleren.
Mijn setup is nu: Gitaar - Digitech RP500 - Digitech Trio - Digitech Jamman - versterker.
Shit, ik had vroeger een hekel aan Digitech. :)

hega
10 oktober 2015, 10:16
Ben momenteel ook aan het overwegen of ik een Digitech Trio Band wil gaan aanschaffen.
Vind het wel een erg klein kastje (met erg veel mogelijkheden, dat wel weer) en ik mis eigenlijk een display.
Zijn er ook nog andere merken die zoiets op de markt hebben gebracht of dit nog gaan doen?

Harald
10 oktober 2015, 11:02
Wat zou je op die display willen zien? Je ziet alles wat je wil zien. De bediening is lekker rechttoe rechtaan. En aan de lampjes kun je zien wat hij op dat moment doet. Hooguit een display met stijl benaming toch? Heb het nog niet gemist. Je kunt sowieso niet van te voren instellen met welke stijlvariant hij de begeleiding opent. Dat kiest het apparaat zelf. Een bypass voor dat zelf kiezen zou trouwens best een goede toevoeging zijn. Dat je zelf van te voren aangeeft welke variatie binnen de stijl gekozen wordt. Dan zou het voor achtergrond spelen in je eentje een heel leuk apparaat worden. Nu gaat dan toch gewoon de normale looper mee. Live kun je niet even op je gemak varianten proberen totdat je de goede hebt tenslotte.

hega
10 oktober 2015, 11:14
Wat zou je op die display willen zien?

Wellicht is het ook echt niet nodig, maar ben het de laatste jaren min of meer zo gewend met effectpedalen etc.

Verder ben ik er zeer benieuwd naar en zou deze graag eens willen gaan proberen.

Harald
10 oktober 2015, 11:18
Displays... De enige keer dat ik Alan Holdsworth live heb gezien heb ik hem niet gezien. Grom! :angry: En naast Terry Bozzio was dat de reden dat ik gegaan was. Al was Tony Levin natuurlijk ook leuk om eens te zien.

Hij was er wel, en speelde ook, maar stond het hele concert in het donker. De eerste paar minuten denk je nog dat er iets misgaat bij de belichting en dat ze het wel zullen oplossen. Bleek Holdsworth zelf aangegeven te hebben dat er geen spotlights op hem gericht mochten worden omdat hij anders de displays op zijn effecten niet kon lezen...

Tonton
27 januari 2016, 12:36
perfecte practice tool! maar een generatie 2 zou nog zoveel beter kunnen zijn.
betere sounds, looper om er een rhythm guitar track bij te zetten...

er gaat nog zoveel leuks komen op dit gebied en tegen die tijd verpats ik deze gewoon weer :)



grappig om dit nu terug te lezen
inderdaad mijn trio verpatst en wacht lekker op de trio+ met betere sounds (meer styles, minder happy bass) en looper. Ik gok maart beschikbaar.

tmms
27 januari 2016, 13:18
Oei, moet ik ook nog een eindversterker-in op m'n Vox frutten, mooi ding lijkt me dat gaan worden:strat:

edit: dacht dat het een nieuwe trio-preamp betrof

telecastermaster
27 januari 2016, 18:04
er gaat nog zoveel leuks komen op dit gebied en tegen die tijd verpats ik deze gewoon weer :)


Nou, verpatsen dan maar. Hier is de nieuwe versie met looper:

http://www.keymusic.com/nl/nieuws/2016/januari/digitech-trio-band-creator-and-looper/?utm_source=KEYMUSIC+Nederland&utm_campaign=3f89a6277b-NAMM_NL_jan2016&utm_medium=email&utm_term=0_01e5efd72e-3f89a6277b-1949885


http://www.keymusic.com/contentassets/637d1de8c5e941e4bae0e303ef22ea4e/digitech-trio-plus-850a.jpg

http://static.keymusic.com/products/240480/XL/digitech-trio-band-creator-and-looper-2.jpg?_ga=1.185638185.1651952744.1453912909 (http://www.keymusic.com/nl/nieuws/2016/januari/digitech-trio-band-creator-and-looper/?utm_source=KEYMUSIC+Nederland&utm_campaign=3f89a6277b-NAMM_NL_jan2016&utm_medium=email&utm_term=0_01e5efd72e-3f89a6277b-1949885)

telecastermaster
27 januari 2016, 18:07
300 euro gaat ie kosten.

http://www.keymusic.com/nl/item/digitech-trio-band-creator-and-looper/

Joost de Ruig
27 januari 2016, 18:10
300 euro gaat ie kosten.

Dat weerhoud mij vooralsnog......

telecastermaster
27 januari 2016, 18:37
Ja, mij ook.

Ik vind eigenlijk de BeatBuddy interessanter. Maar die is nog duurder.
Misschien wordt het tijd dat Zoom een keer zoiets gaat maken.

muffstuff
28 januari 2016, 13:29
oeh nu kriebelt het wel, zou ideaal voor mij zijn.

munkie
6 februari 2016, 11:57
De enige keer dat ik Alan Holdsworth live heb gezien heb ik hem niet gezien. Grom! En naast Terry Bozzio was dat de reden dat ik gegaan was. Al was Tony Levin natuurlijk ook leuk om eens te zien.

Hij was er wel, en speelde ook, maar stond het hele concert in het donker. De eerste paar minuten denk je nog dat er iets misgaat bij de belichting en dat ze het wel zullen oplossen. Bleek Holdsworth zelf aangegeven te hebben dat er geen spotlights op hem gericht mochten worden omdat hij anders de displays op zijn effecten niet kon lezen...

Hehe de keer dat ik AH live heb gezien stond ie anderhalf uur stokstijf gitaar te spelen en daarna liep ie zo het podium af. Voor de show hoef je hem niet live te zien. Voor de muziek wel natuurlijk.

BOT. Dit is klassiek wegwerp kapitalisme. Met veel bombarie het mk1 model introduceren en dat verkoopt als een malle. Daarna met het mk2 model komen dat veel meer kan. Zodat de bezitters van het mk1 apparaat een obsolete ding hebben wat nix meer doet op de 2dehands markt. Moet met veel verlies dus worden verkocht om de mk2 te kunnen kopen. Waarna...

hega
7 februari 2016, 12:30
Zelf zie ik zeer uit naar de Trio+.
Ben vooral ook benieuwd naar de nieuwe opties en de song-mode.
En natuurlijk naar de verbeterde sound.

munkie
8 februari 2016, 14:53
Dan koop ik de ouwe Trio voor 1/3 vd nieuwprijs op MP :hippie:

Onkelpazuzu
16 maart 2016, 10:18
Heeft iemand de Trio+ nu al eens kunnen uitproberen? Want volgens mij is hij inmiddels al wel verkrijgbaar, of niet?

Joost de Ruig
16 maart 2016, 10:51
Heeft iemand de Trio+ nu al eens kunnen uitproberen? Want volgens mij is hij inmiddels al wel verkrijgbaar, of niet?

Hij is beperkt verkrijgbaar, maar eigenlijk zitten we allemaal op jouw review te wachten (incl. ik). :D

MikeD
16 maart 2016, 11:08
Hij is beperkt verkrijgbaar, maar eigenlijk zitten we allemaal op jouw review te wachten (incl. ik). :D

in heb m vorige week besteld bij Gear4Music (pre order) en die verwachten m rond 20 maart binnen te hebben.... maar verwacht van mij geen review want ik ben een monolitische digibeet die niet weet hoe hij dingen gefilmd of opgenomen moet krijgen (en ook helemaal in de frusto-mode schiet wanneer pogingen falen...)

Onkelpazuzu
16 maart 2016, 11:29
Hij is beperkt verkrijgbaar, maar eigenlijk zitten we allemaal op jouw review te wachten (incl. ik). :D

Fair enough, maar dan moet iemand wel even een recensie-exemplaar aan me opsturen hè. Of moet ik alles zelf doen?.. ;)

Joost de Ruig
16 maart 2016, 12:56
in heb m vorige week besteld bij Gear4Music (pre order) en die verwachten m rond 20 maart binnen te hebben.... maar verwacht van mij geen review want ik ben een monolitische digibeet die niet weet hoe hij dingen gefilmd of opgenomen moet krijgen (en ook helemaal in de frusto-mode schiet wanneer pogingen falen...)

Same here, maar je kan straks toch wel in woord aangeven wat je van de kwaliteit en gebruiksgemak vindt?

MikeD
17 maart 2016, 08:38
Same here, maar je kan straks toch wel in woord aangeven wat je van de kwaliteit en gebruiksgemak vindt?

Hahahah LOL ik beloof nix.....

MikeD
18 maart 2016, 08:38
Bericht van Gear43Music gekregen; de levering van de Trio+ is uitgesteld naar eind maart.. Digitech zal de vraag wel niet kunnen bijbenen

lcvanderhelm
18 maart 2016, 18:44
Ik heb hem inmiddels een paar dagen en ben blij dat ik gewacht heb op de versie met de looper.
Hij is de extra 100 pleuries meer als waard.Door mijn werk heb ik er nog niet erg lang mee kunnen spelen maar deed dit met een konstante grijns op mijn gezicht.

Joost de Ruig
18 maart 2016, 19:28
Op zich knap als je 70 minuten kijkt/luistert naar ons Duitse Thomann-Harley Benton vriend :D



http://youtu.be/k0VXRK2JGkQ

woldhek
19 maart 2016, 09:47
Haha, leuke gast.
Dus dat wordt sparen voor die Trio+.......

Onkelpazuzu
12 april 2016, 19:27
Nou, ik heb hem vanmiddag opgepikt in Groningen. Vanavond eens uitproberen! Ik zie dat de mixer- en headphone-uitgangen zelfs amp/speaker emulatie hebben. Dat wordt misschien wel de hele nacht doorspelen, heheheheh.

hega
13 april 2016, 18:40
Wil zelf ook erg graag gaan voor de Trio+.

Zijn er trouwens ook nog soortgelijke producten hiervan (bijv van Boss, Zoom etc)?

Joost de Ruig
13 april 2016, 18:47
Wil zelf ook erg graag gaan voor de Trio+.

Zijn er trouwens ook nog soortgelijke producten hiervan (bijv van Boss, Zoom etc)?

De BeatBuddy komt in de buurt, hoewel dat meer een drummachine is.

Onkelpazuzu
14 april 2016, 09:53
Eerste indrukken: prachtig ding, verrassend makkelijk in het gebruik, al is het zeker de moeite waard om de uitgebreide handleiding te downloaden en te lezen. Klinkt goed en biedt een grote variatie aan begeleidingsmogelijkheden. Misschien zelfs een iets tè grote variatie; zeker als je zelf eigenlijk al een idee in gedachten hebt van hoe de begeleiding zou moeten klinken, kan het wel even zoeken zijn voordat je de begeleiding gevonden hebt die past bij wat je wilt. Maar ik stel me voor dat dat makkelijker wordt naarmate je het ding beter leert kennen; in de handleiding staat overigens ook een overzicht en beschrijving van de verschillende genres en stijlen binnen de genres. De looper-functie werkt goed en makkelijk. Uit de handleiding begrijp ik dat overdubs 'gemerged' worden; dat zou dan dus wellicht betekenen dat je ze niet als aparte geluidsbestanden kunt exporteren. Ik heb het nog niet geprobeerd, dus ik weet niet of dat echt zo is. Het zou wel een beetje jammer zijn, maar misschien wel begrijpelijk ivm opslagruimte. De Sequence-functie waarmee je verschillende onderdelen van een nummer kunt opnemen en in elke gewenste combinatie/volgorde achter elkaar kunt plakken, werkt ook makkelijk en goed, en het is natuurlijk mooi dat je per onderdeel een nieuw type begeleiding en aparte loops kunt maken. Ook de optie om de baspartij simpel te houden werkt erg goed. Wat nog wel wat oefening zal vergen, is om op exact de juiste momenten op de aan-uit-knoppen van de looper en de 'band' te trappen, zodat alles netjes in de maat doorloopt. Maar dat is bij elke looper-achtige zo. Kortom, ik ben erg blij.:ok:

Wat af en toe wel wat hinderlijk is, is dat de ledjes van de genre- en style-knoppen behoorlijk fel zijn. Ik draag een bril, en als ik 's avonds thuis in het halfduister muziek aan het maken ben, is het soms moeilijk om de labeltjes naast de draaiknoppen nog goed te lezen door de felheid van de lampjes ernaast. Maar goed, dat is een klein puntje en zal de pret zeker niet drukken - veel van dat keuzeproces gaat toch eerder op hoe het klinkt dan op het label dat eraan hangt.

woldhek
14 april 2016, 12:08
Cool.
Ik wil ook graag zo`n ding, maar hij is nog behoorlijk aan de prijs.
Ik moet zeker weten, dat het niet een aankoop wordt, die over een maand in de la ligt.....

Tonton
14 april 2016, 14:01
Grappig ik had de Trio+ al sinds begin maart (pre-order Thomann)
Hij is echt in alle opzichten verbeterd, het is een erg sterk staaltje luister naar klanten verbetering.
Deze upgrade is echt een response naar alle opmerkingen van de eerste pedaal!

Ik vind de nieuwe pedal line sowieso al erg goed van Digitech: Polara, Obscura & Ventura heb ze allemaal gekocht en alle Strymon en TC electronics pedalen er allemaal af! Precies logisch opgezet vanuit spelers mind deze pedalen, top!
En ik wil zeker geen display op mijn Trio+

Alles waar klachten over waren is naar geluisterd:
Looper!! sequencing, 3 bass druktes: hoog, middle en grondtoon, opslaan van 12 nummers met elke 5 sequences en mem kaartje erbij als je nog meer wilt. meer muziekstijlen en de gehele feel van herkennning en sound voelt ook beter (dit laatste wordt ook geupgrade begreep ik voor normale TRIO)

Echt geweldig wat een apparaat.
Ik gooi bass drum door een Magnat PC speaker en loop en live guitar gaat naar amp.
Ik heb hem als laatste pedaal in de loop van amp dus kan gewoon compleet andere sound begeleiding loopen (of meerdere layers met eigen sound) en distortion solo-en. Zie ook niet in wat ik in deze setup aan de fx loop van de pedaal zelf heb, niet nodig.

wat een machtig pedaal.
leer hem wat akkoordjes, leg er 2 layers met begeleiding op, master je beste scales en je bent zo een paar uur verder.
en je blijft maar gaan door de enorme live feel, waar een gewone looper / drum machine je helemaal gestoord maakt na 10 loops
Soms val ik gewoon ff terug naar het schema meespelen wat je met looper eigenlijk nooit zou doen, zegt genoeg!

Ik geniet!
Als je twijfelt: gewoon kopen!

Pearl
14 april 2016, 20:53
Als ik dit zo lees dan word ik ook enthousiast om mijn oefensessies wat leuker te maken.

beck
14 april 2016, 23:43
Inderdaad een leuke techniek die handig kan zijn maar als echte songwriter kun je dat soort simpele cliché baslijntjes en drumpartijen toch ook wel zelf bedenken? Ik vind het ook niet echt songwriting als je een apparaat je partijen laat 'bedenken'. Ik vraag me ook af wat hij doet met meer complexe partijen.....

leuke jamtool, maar songwriting zou ik het niet willen noemen...

Niets meer op aan te vullen.
Zelf gebruik ik om wat mee te jammer de synthesiser en een drumcomputer programmaatje. Deze kent bijvoorbeeld ook de beroemde TR-808 (606 t/m 909).

Zoals dit http://picosong.com/NHHg/ (even vlug wat basics in elkaar gefrut)

Brad
15 april 2016, 01:31
leuke jamtool , maar songwriting zou ik het niet willen noemen ...

:) Ik heb pas weer een oud interview gelezen met een Amerikaanse producer . Die had het over iemand die via een computer programma dat '' hoe schrijf je een nummer '' heette , een enorm grote hit had geschreven

Ze hebben hem gevraagd meer te schrijven maar dat kon hij dus niet , helaas wilde die producer niet zeggen welk nummer het was

Pearl
15 april 2016, 08:19
:) Ik heb pas weer een oud interview gelezen met een Amerikaanse producer . Die had het over iemand die via een computer programma dat '' hoe schrijf je een nummer '' heette , een enorm grote hit had geschreven

Ze hebben hem gevraagd meer te schrijven maar dat kon hij dus niet , helaas wilde die producer niet zeggen welk nummer het was

En welke producer het was en wie die kende is zeker ook niet bekend?

beck
15 april 2016, 12:11
:) Ik heb pas weer een oud interview gelezen met een Amerikaanse producer . Die had het over iemand die via een computer programma dat '' hoe schrijf je een nummer '' heette , een enorm grote hit had geschreven

Ze hebben hem gevraagd meer te schrijven maar dat kon hij dus niet , helaas wilde die producer niet zeggen welk nummer het was

Sjah. Als je goed luistert hoor je bij zoveel nummers dat er een rondom een simpele beat uit een drumcomputer met sampletjes in een DAW een nummer geknutseld is waar nog wat op gezongen wordt, en dan soms nog een echt instrument er over.
Ik schat zo vluchtig in dat hooguit nog maar 25% van wat in de hitlijsten staat echt instrumentaal gemaakt is.


En welke producer het was en wie die kende is zeker ook niet bekend?

:seriousf: Wil je namen en hits? Eminem. Miley Cyrus. The Margarena. Rihanna. Ariana Grande. Major Lazer & DJ Snake - Lean On. Katy Perry. Taylor Swift.
Er wordt tegenwoordig meer geknutseld dan gespeeld.:sssh:

Pepe
15 april 2016, 12:25
Je bent er bij geweest?

Als je het over hitlijsten hebt is het punt iets op die lijst te krijgen, niet hoe een song tot stand gekomen is.

Pearl
15 april 2016, 12:29
Ik doelde meer op dat "computerprogramma hoe schrijf ik een nummer". Drumcomputers al dan niet software vind ik iets anders dan een liedjesgenerator. Los daarvan, veel drummers en bijbehorende bassisten spelen ook wat standaard patroontjes niet veel creativiteit in te vinden.

beck
15 april 2016, 13:34
Je bent er bij geweest?

Niet nodig want


Als je goed luistert hoor je (...)

En veel van de beats maak ik hier snel na als het moet.
Dat gebeurd ook als we hier covers gaan opnemen. ;) De TM serie bijvoorbeeld wordt nog steeds veel gebruikt. TM909 bij rap en R&B. TM606 bij gangbare nummers. Erg herkenbaar.
De samples over de beat zijn ook vaak net zo simpel te herkennen als dusdanig.


Ik doelde meer op dat "computerprogramma hoe schrijf ik een nummer". Drumcomputers al dan niet software vind ik iets anders dan een liedjesgenerator.

Maakt een drumcomputertje het niet even laagdrempelig, en is dat niet net zo gekunselt? Vind ik wel in elk geval. In elk geval is het geen instrument en geen spelen. ;)


Ik doelde meer op dat "computerprogramma hoe schrijf ik een nummer".Los daarvan, veel drummers en bijbehorende bassisten spelen ook wat standaard patroontjes niet veel creativiteit in te vinden.

Niet helemaal begrepen dan. Sorry.
Maar toch leeft het werk van een echte drummer veel meer. Een drumcomputers is té strak (maar wel leuk genoeg). Luister maar eens naar het standaard drumpatroontje uit de drumcomputer wat ik hierboven plaatste.

Ik keur het trouwens niet af hoor! Dat dat duidelijk is. Ik gebruik het zelf niet anders bij gebrek aan een drumstel.
Maar [ontopic] ga ik daar niet een apparaat van €300 voor aanschaffen als het simpel anders kan.

beck
15 april 2016, 13:50
Hier een leuk alternatief (voor o.a. de mac gebruikers onder ons).


https://www.youtube.com/watch?v=FJaSbPZgLnw


https://www.youtube.com/watch?v=qX8WbPPsL94

beck
15 april 2016, 13:50
En met gitaar erbij.


https://www.youtube.com/watch?v=xZYW7qAz-D8


https://www.youtube.com/watch?v=sfn0x2ICOZo

beck
15 april 2016, 14:34
Het is trouwens wel grappig dat in die U2 clip de drumbeat visueel wordt weergegeven. Dat maakt het nóg makkelijker. :seriousf:
Voor wie dit nummer met beat wil :jam: meespelen... (even samplen of doorplakken).
http://picosong.com/Ndys Veel plezier ermee.

Pepe
15 april 2016, 14:43
Niet nodig want...

Het ging over het genereren van hitsongs via software en dan kom je met een lijst aan.

Dat de drumtrack uit soft of hardware komt is heel wat anders, dat hoeft niks te maken te hebben met het componeren en al helemaal niet met zoiets als het genereren van een hit.

beck
15 april 2016, 15:03
Het ging over het genereren van hitsongs via software en dan kom je met een lijst aan.

Dat de drumtrack uit soft of hardware komt is heel wat anders, dat hoeft niks te maken te hebben met het componeren en al helemaal niet met zoiets als het genereren van een hit.

Je kunt geen hitsong genereren via software. Je kunt met software een song maken, net als met een vergelijkbare drumcomputer. Of instrumenten. 'Hit' is wat geheel anders.
Want als je het zo stelt is de reactie 'computerprogramma hoe schrijf ik een nummer' of 'liedjesgenerator' net zo overbodig als mijn reactie.

Met 'hoe schrijf ik een nummer' haal je net zo min snel de hitlijsten, en daarom staan 'computerprogramma hoe schrijf ik een nummer' of 'liedjesgenerator' voor mij in hetzelfde rijtje als 'drumcomputer' of 'synthesiser' of deze TRIO-BAND-IN-A-BOX. Allemaal leuk om een song te maken.

Als het gaat over 'hitlijsten halen' kun je beter een opleiding marketing/management/verkoop aanraden.
Zonder dat wordt een hit nooit een hit, en met dat kan een redelijk zwak nummer nog een hit worden.

Dutch66
15 april 2016, 15:55
Iemand anders is nu ff aan de beurt hoor...

toddzilla
15 april 2016, 16:31
Lachen wel, die laatste pagina tot hier. Maakt de vrijdagmiddag wat dragelijker.

Midwolda
15 april 2016, 17:09
Tsja.

Ik zit momenteel zwaar te knooien met het zelf opnemen van een handmatig verhaspelde clicktrack, een slaggitaar, een baslijntje, en wat zang. Zou niets voor moeten stellen maar ik weet wat ik wil en het komt er nog niet uit, dus blijf ik doormodderen, misschien nog wel maanden. Niks hit, niks mooi geproduceerde CD-klare song, gewoon mijn liedje. Zo'n Trio+ zou het hele proces waarschijnlijk in een halve dag voor 80% af maken...

... maar wat heb ik dan geleerd? Is het dan nog van mij? Is het dan echt zoals ik het wil of is het dan mooier? Te mooi? Als ik het dan met zo'n apparaat "af" heb, kan ik dan ooit nog terug naar het pure rauwe authentieke wat nu nog in mijn kop zit en helaas nog even niet uit mijn vingers door de kabeltjes naar de harde schijf wil?

Ik geloof subiet dat dit een verrekt handige oefentool is die je ook nog wel eens op goede ideeën kan brengen. Ik geloof ook meteen dat ik daardoor als eenvoudige liedjesmakert een enorme boost in mijn schrijverij zou kunnen ervaren. Maar ik voel ook dat het minder van mij zou zijn en meer van de programmeurs van dit wonderdoosje. Het ding geeft me een bijzonder dubbel gevoel, en ik heb 'm niet eens.

Misschien moet ik 'm kopen als mijn liedje klaar is.
En dan noem ik 'm Maggi.

Brad
15 april 2016, 21:51
Voor wie werkelijk geinteresseerd is in de naam van de producer wiens een van zijn vrienden ergens eind jaren tachtig met een computer programma dat heette '' hoe schrijf je een nummer '' een wereld hit had geschreven , dat was volgens mij Larry Lee die onder andere ook met Nadieh heeft gewerkt

Tonton
2 mei 2016, 20:23
pff wat een gezeur, mag het weer over de Trio+ gaan?

tis gewoon een leuk pedaal, zoveel verbeterd tov vorige
knap dat ze storm aan kritiek zo verwerkt hebben in een nieuwe versie!

heerlijk om mee te jammen thuis, veel meer live feel dan een loopertje of andere software.
dat is veel te statisch en pakt mij niet, te droog.
de trio+ wel en ben zo uren verder.
Nog zoveel leuks te proberen maar kom er niet aan toe door zijn eigen succes :)

raabje
2 mei 2016, 21:34
Ik heb een Trio, en de toegevoegde waarde t.o.v een drumtrack vind ik dat de bas in de juiste schaal meespeelt. Dat maakt het jammen en oefenen met de Trio veel muzikaler.

Ik heb dus vlak voordat de + kwam de Trio gekocht, begin december. Balen, vooral de functie dat de bass wat simpeler kan mis ik, op de Trio is de basgitaar al snel te druk. Is wel wat te manipuleren, niet al te drukke akkoorden schema's inspelen voorkomt dit enigzins, of een andere patroon kiezen om de bass te temperen.

Extra stijlen zijn ook leuk op de +. Nummer opslaan en 5 sequences in volgorde zetten mis ik niet, pedaal is voor mij vooral een jam tool, ik ga niet zitten pielen op dat pedaal. Dan zou ik gewoon losse takes opnemen op een laptop, en dit in de juiste volgorde zetten, als het een liedje moet worden.

Bij mij hangt er nog een harddisk recorder achter als ik over slaggitaar wil soleren, in de praktijk doe ik hier niet veel mee, leuker is om zelf af te wisselen tussen slag en solo.

De + komt er nog wel een keer. En een tip, koop het extra voetpedaal, en zet de Trio (+) op een tafel, dan hoef je niet te bukken.

Onkelpazuzu
3 mei 2016, 10:24
Na er een paar weken mee gespeeld te hebben, ben ik nog steeds erg blij met de Trio+. Een paar minpuntjes die ik tot nu toe tegenkom:

- Jammer dat je je loops en begeleiding niet kunt exporteren naar andere software; als ik het goed zie, kun je alleen maar een backup maken van wat er op de geheugenkaart staat, maar die is in een formaat dat andere programma's niet lezen.
- Vreemd dat hij geen 6/8 maat heeft! Het is niet mijn favoriete maatsoort, maar soms heb je hem toch nodig. De 3/4 komt meestal goed in de buurt, maar niet altijd voldoende.
- Onhandig dat je het 'aftikken' ('count in') per keer opnieuw moet aanzetten; zou m.i. logischer zijn als je dat als globale setting kon opslaan.

Maar goed: minpuntjes zijn er altijd. Ik vind het een geniaal ding en eigenlijk verbazend goedkoop voor wat hij allemaal doet.

Midwolda
3 mei 2016, 10:37
Na er een paar weken mee gespeeld te hebben, ben ik nog steeds erg blij met de Trio+. Een paar minpuntjes die ik tot nu toe tegenkom:

- Jammer dat je je loops en begeleiding niet kunt exporteren naar andere software; als ik het goed zie, kun je alleen maar een backup maken van wat er op de geheugenkaart staat, maar die is in een formaat dat andere programma's niet lezen.
- Vreemd dat hij geen 6/8 maat heeft! Het is niet mijn favoriete maatsoort, maar soms heb je hem toch nodig. De 3/4 komt meestal goed in de buurt, maar niet altijd voldoende.
- Onhandig dat je het 'aftikken' ('count in') per keer opnieuw moet aanzetten; zou m.i. logischer zijn als je dat als globale setting kon opslaan.

Maar goed: minpuntjes zijn er altijd. Ik vind het een geniaal ding en eigenlijk verbazend goedkoop voor wat hij allemaal doet.

Als je de Amp-out en de Mixer-out tegelijk aansluit dan gaat de gitaar naar de amp en de bass&drum naar de mixer.
En je kunt toch ook opnemen (in een formaat naar je keuze) via de USB?

Onkelpazuzu
3 mei 2016, 11:30
Als je de Amp-out en de Mixer-out tegelijk aansluit dan gaat de gitaar naar de amp en de bass&drum naar de mixer.
En je kunt toch ook opnemen (in een formaat naar je keuze) via de USB?

Ja, dat van die verschillende outputs klopt inderdaad, maar het blijft een beetje inefficiënt. Wat die USB betreft, dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen, en ik heb eerlijk gezegd ook niet de indruk dat dat überhaupt mogelijk is - tot nu toe lijkt het erop dat de USB alleen geschikt is om nieuwe firmware te installeren. Maar misschien heb ik iets nog niet ontdekt?..

Tonton
3 mei 2016, 13:18
Ik heb een Trio, en de toegevoegde waarde t.o.v een drumtrack vind ik dat de bas in de juiste schaal meespeelt. Dat maakt het jammen en oefenen met de Trio veel muzikaler.

Ik heb dus vlak voordat de + kwam de Trio gekocht, begin december. Balen, vooral de functie dat de bass wat simpeler kan mis ik, op de Trio is de basgitaar al snel te druk. Is wel wat te manipuleren, niet al te drukke akkoorden schema's inspelen voorkomt dit enigzins, of een andere patroon kiezen om de bass te temperen.

Extra stijlen zijn ook leuk op de +. Nummer opslaan en 5 sequences in volgorde zetten mis ik niet, pedaal is voor mij vooral een jam tool, ik ga niet zitten pielen op dat pedaal. Dan zou ik gewoon losse takes opnemen op een laptop, en dit in de juiste volgorde zetten, als het een liedje moet worden.

Bij mij hangt er nog een harddisk recorder achter als ik over slaggitaar wil soleren, in de praktijk doe ik hier niet veel mee, leuker is om zelf af te wisselen tussen slag en solo.

De + komt er nog wel een keer. En een tip, koop het extra voetpedaal, en zet de Trio (+) op een tafel, dan hoef je niet te bukken.

Goh wat ga ik jou blij maken :)
De gewone trio heeft een software upgrade gekregen waar ook de simple bass als optie inzit
Ook heeft hij extra stijlen gekregen

The firmware update includes Enhanced Selectable Footswitch modes, a Pre-Select Style and a Tempo Hint feature using ALT-TIME, a button used to quickly try out an alternative interpretation of the song – usually half or double time. In addition, the bass now plays simplified, supportive lines lower on the neck for most non-acoustic bass styles.

zie hier demo met firmware update:


http://www.youtube.com/watch?v=Xrm0SBa87oU

raabje
3 mei 2016, 21:22
Hey dat is vet nieuws! Ik ga nu direct mijn Trio updaten. Ik wist het niet, had het wel gehoopt, stiekem...

Update: Trio heeft nieuwe firmware.

Simple bass werkt maar is wel heel simpel :-) Gelukkig hebben ze ook de normale electrische bas wat minder actief gemaakt, ik vind het prima zo. Goede nieuwe functie is ook dat nu van te voren het tempo is in te stellen, langzaam, normaal of snel. Dan is het resultaat op basis van het ingespeelde akkoorden schema wat consistenter.

Ben er blij mee!

Tonton
17 mei 2016, 11:17
Ben er blij mee!

Leuk om te horen!
Ook leuk van Digitech dat ze dit niet voorhouden als extra feature duurdere nieuwe pedaal.

Bij de nieuwe Trio+ gebruik ik de FSX3 pedaal juist niet meer.
Song memory werkt lekker en vaak speel ik 1 loop wat langer
bij de Trio1 was die pedaal nog wel handig om te switchen van schema

dat alles nu wordt opgeslagen is toch ook wel erg fijn.
Ik heb ook song bankjes met 5 leuke lostaande schemas (met loop) waar ik gewoon allemaal ff 10m overheen improviseer voor fun


EDIT: zit mij nu af te vragen of Tempo Hint ook op de Trio+ zit, of niet nodig ofzo?
Hij leert wel beter dan de Trio1 zonder firmware update

Onkelpazuzu
4 juni 2016, 16:01
Ik vraag me trouwens af: dat FSX3 voetpedaal, hoevele functionaliteit of vooral gebruiksgemak zou die aan de Trio+ toevoegen? Als het bv. alleen gaat om het schakelen van het ene 'part' naar het andere, lijkt het me weinig toe te voegen aan de Sequence-knop. Maar kun je er bijvoorbeeld ook tijdens het spelen mee schakelen tussen verschillende genres en stijlen? Of bijvoorbeeld de intensiteit van de begeleiding aanpassen? Dat zou namelijk wel te gek zijn. Weet iemand dit?

Sjtevel
4 juni 2016, 23:37
Zie pagina 32: http://rdn.harmanpro.com/product_documents/documents/3738_1453332231/TrioPlus_Manual_5064509-A_original.pdf

Onkelpazuzu
5 juni 2016, 08:37
Zie pagina 32: http://rdn.harmanpro.com/product_documents/documents/3738_1453332231/TrioPlus_Manual_5064509-A_original.pdf

Heh, dank! Dat komt wel een heel eind in de buurt van wat ik wilde.

hega
9 juli 2016, 21:58
Ben wel erg benieuwd naar de Trio+.
Vind deze tot dusver nog wel aardig prijzig.
En jammer dat er geen midi op zit.

Joost de Ruig
13 juli 2016, 12:40
Prijsverlaging bij zowel Bax als Thomann:

Digitech Trio: €129,-
Digitech Trio+ : €255,-
Footswitch : €29,-

Ik ga er nog een nachtje over slapen, maar de Trio+ komt wel dichterbij voor mij :)

Pepe
13 juli 2016, 20:32
Ik heb al uren en uren plezier van de +. Het juiste ritme is even zoeken want interactief, een akkoord op de een of bijvoorbeeld 1 en 3 geeft een ander drum resultaat. Het is fijn dat er shuffle's in zitten, die worden meestal over het hoofd gezien.

De loop inspelen is ook grappig. Ik heb een leslie, een EHX C9 en een digitech mosaic en verdomd, who needs multitrack.

Joost de Ruig
13 juli 2016, 20:36
Pepe 8). Nu krijg ik alleen maar meer GAS voor de Trio+...... Want die Mosaic heb ik al (tot volle tevredenheid). Nu nog budget, of andere prioriteiten :)

Pepe
13 juli 2016, 20:50
Ik zweer je Joost, de + heeft in de afgelopen 2 maanden meer voor mijn techniek gedaan dan de 2 jaar ervoor met het gekut met backingtracks.

Joost de Ruig
13 juli 2016, 20:54
Ik zweer je Joost, de + heeft in de afgelopen 2 maanden meer voor mijn techniek gedaan dan de 2 jaar ervoor met het gekut met backingtracks.

Ok, ok, nu ben ik echt om. Ik ga hem dit weekend bestellen denk ik. Heb je ook de footswitch? Leek mij wel handig dat je de Trio+ op tafel hebt liggen en de looper bv met je voet kan bedienen. Kost €27,- dus dat kan nog net.

Pepe
13 juli 2016, 21:00
Nee, FS is niet nodig. De drum/bass learning is behoorlijk vergevingsgezind (hij rond af in maten) en de looper kan je op elk willekeurig moment activeren en neemt pas op bij het begin van de loop om automatisch op te houden bij het einde.

Joost de Ruig
15 juli 2016, 17:25
Na rijp beraad (met mijn eigenste zelluf) vandaag besloten om de Trio+ te bestellen. Enerzijds omdat Pepe zegt dat dat moet en anderzijds om mezelf te belonen voor het vandaag binnenhalen van een nieuwe klant.

Midwolda
13 augustus 2016, 10:20
Vraagje:
ik had ooit een JamMan Stereo waarop ook backingtracks in MP3 formaat konden worden gezet, gedownload van internet en via de Digitech software op de PC naar de SD-card in de JamMan. Die kon je dan selecteren/afspelen/stoppen met de voetschakelaars.
Kan de Trio+ dat ook?

Joost de Ruig
13 augustus 2016, 13:56
Euhh, ik heb hem pas net in huis, maar ik verwacht niet dat hij kan wat je vraagt. Er is wel een youtubefilmpje van onze kale Duitse Thomann vriend, waarin hij in bijna een vol uur de vele mogelijkheden en schakelingen uitlegt. Happy viewing :)

Onkelpazuzu
14 augustus 2016, 08:56
Vraagje:
ik had ooit een JamMan Stereo waarop ook backingtracks in MP3 formaat konden worden gezet, gedownload van internet en via de Digitech software op de PC naar de SD-card in de JamMan. Die kon je dan selecteren/afspelen/stoppen met de voetschakelaars.
Kan de Trio+ dat ook?

Helaaas, dat kan niet. Ook als WAV of MP3 exporteren van je opgenomen loops kan niet. Dat is wel een beperking van het ding.

Pepe
14 augustus 2016, 09:23
Je kan natuurlijk altijd je output in je daw invoeren.

Onkelpazuzu
14 augustus 2016, 17:03
Ik was net de geheugenkaart van de Trio+ even aan het opschonen, en wat ik daarbij merkte was dat als ik een nummer vanaf de backup op de computer terugzette in een slot waar al iets anders op stond, er af en toe een kort bijgeluidje door de loops van het nieuw geplaatste nummer te horen was - alsof het oude nummer toch niet helemaal goed gewist was. Dat gebeurde zelfs als ik de slot via de Trio+ Manager 'gecleared' had. Waarschijnlijk is het dus beter om ze handmatig in de Trio+ zelf leeg te maken, of misschien had ik gewoon even pech. Het lag in ieder geval niet aan de backups zelf: toen ik ze vanaf de computer op een lege slot terugzette, was alles helemaal in orde.

hega
3 september 2016, 08:15
Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ook een Trio+ besteld.
Volgende week ga ik deze ontvangen
Heb er super veel zin in!

miyaru
3 september 2016, 08:37
Veel plezier ermee, lijkt me erg gaaf!!!

Robin.

hega
3 september 2016, 08:49
Dank je wel

hega
11 september 2016, 22:30
Heb vanavond de Trio+ eindelijk geprobeerd en mijn ervaring was wel positief.
Alleen vraag ik mij nog het volgende af.
Hoe kun je het tempo tussen de verschillende parts gelijk krijgen?

En kun je ook externe effecten gebruiken ipv de interne gitaareffecten?

Joost de Ruig
11 september 2016, 22:34
En kun je ook externe effecten gebruiken ipv de interne gitaareffecten?

Waarom zou je je Trio niet achteraan in je pedalboard zetten?

hega
11 september 2016, 22:38
Dat is een goed idee.
Heb zelf een Zoom G1Xon multieffect.
Zou wel moeten lukken ook.

Onkelpazuzu
12 september 2016, 10:49
Heb vanavond de Trio+ eindelijk geprobeerd en mijn ervaring was wel positief.
Alleen vraag ik mij nog het volgende af.
Hoe kun je het tempo tussen de verschillende parts gelijk krijgen?

Als je één part opgenomen hebt, kun je voor de volgende de aftelfunctie instellen, en volgens mij neemt die dan automatisch het juiste tempo.


En kun je ook externe effecten gebruiken ipv de interne gitaareffecten?

Jazeker, maar dan is het wel verstandig om de FX-loop te gebruiken, dus je gitaargeluid zo clean mogelijk het pedaal insturen (zodat hij goed kan horen wat je speelt - het kan anders gebeuren dat de Trio+ door je gebruikte effecten niet goed kan analyseren wat er precies gebeurt en daardoor wat meer moeite heeft om de partijen goed te leren) en dan via de FX-loop uit- en ingang door je effecten heen sturen. Dat werkt perfect; de effecten worden dan ook gewoon meegenomen in de Looper-opnames.

hega
12 september 2016, 12:14
Heel erg bedankt voor je reactie.
Ga het vanavond gelijk proberen.

hega
14 september 2016, 13:56
Ben er weer mee bezig geweest en beleef er zeer veel plezier aan.

Heb nog even een vraagje.
Kan ik wellicht ook het gitaargeluid over mijn Roland versterker laten klinken?
Nu gaat alles nog via mijn mixer en de Alesis laptopboxen.

Onkelpazuzu
14 september 2016, 19:49
Ben er weer mee bezig geweest en beleef er zeer veel plezier aan.

Heb nog even een vraagje.
Kan ik wellicht ook het gitaargeluid over mijn Roland versterker laten klinken?
Nu gaat alles nog via mijn mixer en de Alesis laptopboxen.

Je kunt het gitaargeluid via de ene (middelste) uitgang naar je versterker sturen terwijl je het via de andere (de onderste, zeg maar, als je er van boven tegenaan kijkt) naar een mixer of een andere versterker stuurt.

Zie ook de handleiding (http://rdn.harmanpro.com/product_documents/documents/3738_1453332231/TrioPlus_Manual_5064509-A_original.pdf).

hega
15 september 2016, 12:25
Bedankt nog voor je reactie.

Wil het vanmiddag nog gaan proberen.

von haulshoven
15 september 2016, 14:37
Heb er ook één aangeschaft. kun je ook baslijntjes/riffs maken die je op gitaar speelt? of reageert hij alleen op je akkoorden?

Onkelpazuzu
15 september 2016, 21:54
Heb er ook één aangeschaft. kun je ook baslijntjes/riffs maken die je op gitaar speelt? of reageert hij alleen op je akkoorden?

Het is mij nog niet gelukt om hem een exacte lijn na te laten spelen; volgens mij is dat niet waar hij voor gemaakt is. Hij zoekt naar de akkoorden die eronder zitten, en maakt op basis daarvan een baspartij.

hega
16 september 2016, 12:37
Dat is dan wel weer jammer.
Zou dit ook niet kunnen met de simplebass optie?

Midwolda
16 september 2016, 13:22
Zou mooi zijn als de gegenereerde baspartij in de software wordt getoond als een tablatuur die je handmatig kunt editen. Lijkt me toch geen moeilijk programmeerwerk.

von haulshoven
17 september 2016, 08:55
Zou mooi zijn als de gegenereerde baspartij in de software wordt getoond als een tablatuur die je handmatig kunt editen. Lijkt me toch geen moeilijk programmeerwerk.

dat zou ideaal zijn.

Onkelpazuzu
18 september 2016, 09:36
Zou mooi zijn als de gegenereerde baspartij in de software wordt getoond als een tablatuur die je handmatig kunt editen. Lijkt me toch geen moeilijk programmeerwerk.

Ja, dat zou geweldig zijn. Ik vind het sowieso jammer dat je je partijen niet echt kunt exporteren vanuit de Trio+, al was het maar als WAV. Maar misschien komt dat nog met een update.

Midwolda
18 september 2016, 10:05
Ja, dat zou geweldig zijn. Ik vind het sowieso jammer dat je je partijen niet echt kunt exporteren vanuit de Trio+, al was het maar als WAV. Maar misschien komt dat nog met een update.

Dat is voor mij een showstopper ja. Ik zit een beetje in m'n uppie thuis te knoeien, dus het is perfect als er een drum & bass partij voor me wordt gemaakt maar als die niet simpel naar de DAW kan dan heb ik er niet zo heel veel aan. Ik wacht nog effe. ;)

En terwijl ik dat typ bedenk ik me dat er hier een Fender Mustang amp staat die wel via een USB uitgang naar de PC kan, die kan ik ook als source in de DAW opgeven. Gitaar -> Trio+ -> Mustang -> PC, probleem opgelost? Of via een Line-6 UX1 interface, nog makkelijker. Dan komt de drum & bass partij natuurlijk wel als één track binnen... hmm. Nog even over nadenken.

Onkelpazuzu
18 september 2016, 10:42
Dat is voor mij een showstopper ja. Ik zit een beetje in m'n uppie thuis te knoeien, dus het is perfect als er een drum & bass partij voor me wordt gemaakt maar als die niet simpel naar de DAW kan dan heb ik er niet zo heel veel aan. Ik wacht nog effe. ;)

En terwijl ik dat typ bedenk ik me dat er hier een Fender Mustang amp staat die wel via een USB uitgang naar de PC kan, die kan ik ook als source in de DAW opgeven. Gitaar -> Trio+ -> Mustang -> PC, probleem opgelost? Of via een Line-6 UX1 interface, nog makkelijker. Dan komt de drum & bass partij natuurlijk wel als één track binnen... hmm. Nog even over nadenken.

Ik neem aan dat het op zich niet moeilijk zou hoeven zijn om het audiosignaal van de Trio+ naar je computer of DAW te sturen via de reguliere uitgangen. Maar ik zou verwacht hebben dat het ook mogelijk zou zijn om de boel makkelijk te exporteren als WAV of als MIDI of zo. Ik hoop nog steeds dat dat in een update wel mogelijk wordt.

hega
18 september 2016, 10:52
Ben weliswaar nog enigszins een beginner, maar heb onlangs nog een baspartij van de Trio+ verwerkt in Ableton als midi.
Klinkt opzicht wel aardig met de nodige aanpassingen.
Dit geldt trouwens ook voor drumpartijen.

Onkelpazuzu
18 september 2016, 11:48
Ben weliswaar nog enigszins een beginner, maar heb onlangs nog een baspartij van de Trio+ verwerkt in Ableton als midi.
Klinkt opzicht wel aardig met de nodige aanpassingen.
Dit geldt trouwens ook voor drumpartijen.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

hega
18 september 2016, 11:57
Eerst opnemen in audio en daarna de audiotrack in een midi kanaal plaatsen.
Je krijgt dan ook nog drie keuzeopties.

Onkelpazuzu
18 september 2016, 11:59
Aha, klinkt doable. :-)

hega
18 september 2016, 12:27
Succes en ben wel benieuwd hoe het bij jou is gegaan hiermee

von haulshoven
18 september 2016, 12:31
Ik vind het moeilijk om er een b.v. blues schemaatje in te mikken naar mijn smaak. ding maakt er compleet wat anders van.

Onkelpazuzu
18 september 2016, 12:49
Ik vind het moeilijk om er een b.v. blues schemaatje in te mikken naar mijn smaak. ding maakt er compleet wat anders van.

Soms helpt het wel om de partij wat simpeler in te spelen dan je hem eigenlijk bedoelt; dan is het makkelijker voor het ding om de 'kern' eruit te halen. En het is vaak ook wel even zoeken naar de goede combi van genre en stijl.

Pepe
18 september 2016, 13:37
Je moet denken als dat ding. In principe heeft hij al genoeg aan een akkoord voor een maat. Of het moet zijn dat je daarin van akkoord wisselt maar dat is vanzelfsprekend. Ik denk zelfs dat het ding al voldoende info heeft wanneer je enkel de verschillende akkoorden aanslaat (maar wel in time of course)
Je moet ook een beetje experimenteren want hoe je het inspeelt heeft ook impact op het ritme.

woldhek
4 oktober 2016, 09:13
Yes, ga die Trio+ via verjaardag volgende maand in het bezit krijgen.
Is voor mij nogal een uitgave, maar met geld van de verjaardag en een beetje erbij, moet het lukken.
Alleen dacht ik hier een prijs van 255 euro gezien te hebben, maar bij Bax nu 299 euro?
ik ga nog ff zoeken voor de laagste prijs.

von haulshoven
4 oktober 2016, 09:26
Die van mij heb ik teruggebracht.
Vond de onvoorspelbaarheidsfactor te groot.
Een boss RC 202 teruggekocht, maak ik de bas en drumlijnen zelf op de pc en importeer dat in de rc.

woldhek
4 oktober 2016, 19:39
Hoe bedoel je?
Je speelt 3 akkoorden of zo en hij maakte er compleet iets anders (verkeerds) van?
Vreemd, je bent volgens mij de eerste die het niets vindt?

von haulshoven
4 oktober 2016, 22:38
Was inderdaad niet mijn ding.
Ik kreeg er niet de "sfeer" in die ik voor ogen had.

Onkelpazuzu
5 oktober 2016, 19:32
Wat dat betreft is het net een echte band: het kan zomaar gebeuren dat je elkaar niet ligt. :-)

woldhek
21 oktober 2016, 00:17
Yesss, hij is binnen, de Trio+.
Eerste indruk is geweldig,
Gebruiksaanwijzing doorgelezen en komend weekend lekker mee bezig!!!:punk:

Onkelpazuzu
21 oktober 2016, 09:15
Yesss, hij is binnen, de Trio+.
Eerste indruk is geweldig,
Gebruiksaanwijzing doorgelezen en komend weekend lekker mee bezig!!!:punk:

Veel plezier! :-)

woldhek
22 oktober 2016, 16:19
Al een beetje gespeeld.
Ik had ook een oude keyboard aangesloten, daarmee kun je de Trio ook akkoorden leren en via looper iets bij in dubben.
Schaamteloos voorbeeld:


http://youtu.be/rigmkMwW6vs

geluid via soundcloud:

https://soundcloud.com/woldhek/trio-keybord-test

Onkelpazuzu
23 oktober 2016, 09:51
Cool, dat ga ik ook eens proberen.

woldhek
30 oktober 2016, 18:48
Updatje.
Nog steeds helemaal te gek die trio.
Ik zit nog een beetje in de experimenteerfase.
Net poosje geprobeerd om als input niet de gitaar of keyboard, maar een Youtube nummer te nemen.
Gaat zeer goed met eenvoudige nummers,bijvoorbeeld Guns`n Roses "sweet child of mine".
Na het inleren, speelt de Trio de drums en baslijn bijna goed en anders laat hij je verassen.
Leuk man....

telecastermaster
2 november 2016, 15:29
Hoe zijn eigenlijk de effecten van die Trio? Heb er weinig over kunnen vinden.
Wat zit erin aan effecten en is het een beetje behoorlijk?

Thx

woldhek
2 november 2016, 16:30
Per genre (Rock, pop, enz) zijn er 2 effecten. Ik vind ze behoorlijk bruikbaar
Ze zijn niet verder in te stellen, m.a.w. als je Rock gebruikt en je klikt op FX knop, krijg je een vast rhythm geluid (beetje scheur) en nogmaals op FX knop krijg je lead effect (nog meer scheur).

En als je de Mix of koptelefoon uitgang gebruikt, dan vind er nog cab simulatie plaats of zo.



Using The Built-In Guitar Effects
The TRIO+'s built-in effects can be turned on or off using the GUITAR FX button. The button has 3 states, they
are:
• LED Off — The built-in guitar effects are disabled.
• LED Green — Indicates that a rhythm guitar effect will be applied to your guitar signal.
• LED Red — Indicates that a lead guitar effect will be applied to your guitar signal.

woldhek
12 november 2016, 22:31
Gaat steeds beter.
Nog een voorbeeld met alleen de Trio+ en de Gitaar: Soundcloud (https://soundcloud.com/woldhek/trio-funky)

Rafke Pafke
23 november 2016, 09:36
Mooer brengt iets gelijkaardigs uit.
http://www.bax-shop.be/nl/mooer-micro-drummer-drummachine-pedaal

telecastermaster
23 november 2016, 23:58
Mooer brengt iets gelijkaardigs uit.
http://www.bax-shop.be/nl/mooer-micro-drummer-drummachine-pedaal

Interessant nieuws. Maar voorlopig is er alleen nog maaar een niet-werkend prototype.....
Maar ik ga het volgen.


http://youtu.be/fGpJLo3O5MU

Pepe
24 november 2016, 00:02
Mooer brengt iets gelijkaardigs uit.
http://www.bax-shop.be/nl/mooer-micro-drummer-drummachine-pedaal

Gewoon een mini drummachine, dat is toch heel wat anders?

telecastermaster
24 november 2016, 13:33
Je moest eens weten hoelang ik daar wel niet op heb zitten wachten....

raabje
24 november 2016, 15:59
Met die Mooer mis je de basgitaar, die in dezelfde key meespeelt op een zelf verzonnen akkoordenschema. En dat is nu juist de fun van de Trio, en het traint je muzikaliteit.

mountainman
24 november 2016, 16:46
Je moest eens weten hoelang ik daar wel niet op heb zitten wachten....

Had niet gehoeven want er bestond al zoiets: de Beatbuddy mini (https://mybeatbuddy.com/product/beatbuddy-mini/). Ook betaalbaar en meer opties dan de Mooer (voorzover dat op grond van de zichtbare knoppen op die Mooer valt te beoordelen).

dacide
3 juli 2017, 10:05
Kwam per toeval hier uit. Ik heb zojuist de Trio Band creator besteld. Ben erg benieuwd.
Ik ben zelf een absolute beginner die sinds 2 maanden gitaar speelt (4 lessen gehad). Dus ik hoop dat ik er direct iets aan heb.
Maar het lijkt me niet verkeerd om strakker en getimed leren spelen. En het lijkt me makkelijker dan met allerlei losse backing tracks te moeten klooien.

Onkelpazuzu
5 juli 2017, 09:36
Kwam per toeval hier uit. Ik heb zojuist de Trio Band creator besteld. Ben erg benieuwd.
Ik ben zelf een absolute beginner die sinds 2 maanden gitaar speelt (4 lessen gehad). Dus ik hoop dat ik er direct iets aan heb.
Maar het lijkt me niet verkeerd om strakker en getimed leren spelen. En het lijkt me makkelijker dan met allerlei losse backing tracks te moeten klooien.

Ik kan niet zo goed inschatten hoe makkelijk of moeilijk het gaat zijn om de Trio+ te gebruiken als je nog niet zo lang speelt. Je moet natuurlijk wel goed genoeg spelen om het ding een beetje een leuke partij te 'leren', dus in ieder geval moet je in staat zijn om een (eenvoudig) akkoordenschema enigszins duidelijk en in de maat voor te spelen.

Maar mijn eigen ervaring is dat het ding redelijk 'tolerant' is voor kleine afwijkingen, zolang maar duidelijk is in welk tempo en welke maatsoort je speelt, en welk akkoord er ongeveer op welke tel komt. En inderdaad is het enorm leerzaam om met het ding mee te spelen. Veel plezier ermee!

telecastermaster
12 september 2017, 12:17
De oude Trio is nu te koop voor 89 euro. :crazyhappy:

https://www.thomann.de/nl/digitech_trio_band_creator.htm

Onkelpazuzu
13 september 2017, 15:41
Da's niet duur. Zou dat betekenen dat er alweer een nieuwe aan zit te komen? De Trio++ ? :-)

MarkS
13 september 2017, 16:09
De oude Trio is nu te koop voor 89 euro. :crazyhappy:

https://www.thomann.de/nl/digitech_trio_band_creator.htm
Is bij Bax al een tijdje....

telecastermaster
13 september 2017, 18:08
Nou, met 5% korting dan toch ook maar besteld.....

Guuz
24 januari 2018, 17:56
Dit is ook leuk (als je een Mac hebt): http://bandcreatorapp.com/

Buxtra
24 april 2018, 16:34
Is bij Bax al een tijdje....

Ik ook maar uitgezocht als kadootje... Wel van Thomann. Bijna de Jamman Solo erachteraan besteld omdat ik het fsx pedaal bij de band trio heb laten komen.

Midwolda
28 januari 2019, 21:58
Nou mensen, ik ben het geknoei met softwaredrumstelpakketjes en midibasnootjestekeningen inmiddels ook wel weer zat dus wie geeft me het definitieve excuus om een Trio+ aan te schaffen? En zal ik er dan gelijk zo'n FS-3X schakelpedaal bijnemen of voegt dat niet veel toe?

Wat ik me nog wel afvraag: kan ik zelf nog dingen in de drum- of baspartij wijzigen?
Een extra accent leggen, even een fill, of wat noten omdraaien?
En hoe heb jij het ding aan je DAW geknoopt?

Buxtra
29 januari 2019, 08:46
FS-3x zeker mee laten komen, scheelt enorm in de bediening zeker gezien de firmware update. Wat leuke foefjes toegevoegd. Zie de wijzigingen in het documentje op de productpagina van digitech. Twijfel vooral niet tussen de trio en trio+ zoals je zelf al aangeeft. Hier trio bezitter. Denk dat het echt de moeite is om te kunnen loopen ja. Dacht geen fills mogelijkheid maar wel even de drums en/of de bass laten zwijgen om vervolgens zelf door te harken.

En vooral lachen met dat ding.
2 cents, Bux.

Midwolda
3 februari 2019, 20:14
Lachen, ja. Grappig ding.

Vandaag eventjes mee bezig geweest. Ik ben nogal een :confused: OCDeetje als het op bekabeling aankomt dus dat duurde even, met een ME-80 in de FX-loop en de Mixer-Out naar een versterker die een eind verderop staat.
Het is nu nog niet zoals ik wil maar okee, alles werkt, en de nieuwe kabels zijn besteld.

Vier (best wel slordige) maten gespeeld van een eigen liedje dat inmiddels redelijk goed uitgewerkt is maar nog nooit opgenomen. Drummer en bassist gaan meteen enthousiast aan het werk maar het resultaat is niet wat ik in gedachten had natuurlijk. Dus scrollen door de 12 genres x 12 styles x 2 alt timings x 3 bass modes = 864 mogelijkheden en jawel, daaristie: de shuffle met backbeat kick en een ietwat gekalmeerde bassist.
As close as it will ever get met VST's en drummachines, maar dan in een/driehonderdste van de tijd.

Sommige van de mogelijkheden klinken gewoon niet, maar sommige kunnen je verrassen en uitnodigen tot nieuwe improvisaties. Je kunt bij wijze van spreken wat ongerelateerd gitaargerommel invoeren, dan uitzoeken wat de Trio+ er van maakt, en daar mee aan de slag gaan voor een nieuwe song. Het is zo eigenlijk ook een Idea-in-a-Box.

Voor het opnemen bedacht ik me dat als de Parts gesequenced zijn, ik gewoon de boel twee keer laat afspelen, eerste keer alleen Drums en tweede keer alleen Bas, dan zijn er in ieder geval twee aparte audio-tracks waar ik verder mee kan werken. In de DAW de start gelijkzetten en de rest is vanzelf goed want de timing blijft gelijk.

Gezien de werking van de FS3X (Loop-Part-Band), staat er nog de eerste firmware-versie op, maar dit vind ik prima zo. Erg fijn is de Tempo-knop, het aftellen van het AltTime-ledje bij het einde van de loop, en de drie aparte volume-knoppen. Leuk hoe die drummer af en toe even z'n eigen ding doet. Eigenlijk is alles wel fijn aan het ding geloof ik. Hier is in ieder geval heel heel erg goed over nagedacht.

Dankuwel meneer DigiTech. :ok:

tmms
3 februari 2019, 20:48
...... Vandaag eventjes mee bezig geweest. Ik ben nogal een :confused: OCDeetje als het op bekabeling aankomt dus dat duurde even, met een ME-80 in de FX-loop en de Mixer-Out naar een versterker die een eind verderop staat.
Het is nu nog niet zoals ik wil maar okee, alles werkt, en de nieuwe kabels zijn besteld. ......

Wat bedoel je met mixer out, van de speaker line-out afgetapt? En dan in de return van de versterker verder op?

Midwolda
3 februari 2019, 20:58
Wat bedoel je met mixer out, van de speaker line-out afgetapt? En dan in de return van de versterker verder op?

De Trio+ heeft een Amp-Out en een Mixer-Out. De Amp-Out brengt het gitaar-geluid naar je gitaarversterker,
de Mixer-Out brengt de drums en de bas naar een PA of een power-amp of (in mijn geval) een hifi versterker.

tmms
3 februari 2019, 21:04
Ah, okee, duidelijk.

denis.hermans
3 februari 2019, 23:07
Ik vind de trio + een erg leuk pedaal. Ik gebruik hem om wat op blues improvisatie te oefenen. Staat op een apart pedalboardje met een boss blues driver en zoom ms 50 g ervoor. Voeding via one spot. Update heb ik nog niet gedaan.

Buxtra
4 februari 2019, 09:18
Leuke reactie en goed dat je er mee verder kunt. Zal erg persoonlijk zijn.

Simple bass modus na de firmware update bevalt mij in ieder geval wel wat beter.

Midwolda
7 april 2021, 07:47
Staat er nu eentje op MP: https://link.marktplaats.nl/m1680436747