PDA

View Full Version : Hallo!



Ramonfle
22 januari 2015, 14:01
Hallo, ik ben Ramon, 21 jaar en heb afgelopen vrijdag mijn eerste elektrische gitaar gekocht (Squier Affinity Strat). Ik vraag me alleen af waar te beginnen. Gitaarles kan niet (budget) en heb al tig lessen bekeken, maar overal starten ze ergens anders (power chords etc.) mijn vraag is ook: waar kan ik het beste beginnen, om een goede basis op te bouwen?

Groeten!

woldhek
22 januari 2015, 22:00
Ik ben ook een beginner en heb eerst de open akkoorden geleerd. Weken lang herhalen om er wat snelheid in te krijgen en opeens pak je de grepen automatisch. Met 4 akkoorden kun je al 100 nummers meespelen. Daarna maanden oefenen op bare akkoorden enz enz. Daarnaast via bijv justinguitar op internet de easy songs enz. Kortom elke dag een uurtje er mee bezig zijn en na een jaar begint het makkelijker te worden. Na 2 jaar met wat moeilijker dingen verder.
Kortom niet te snel te veel willen en zorgen dat je er plezier in hebt....

Duhsjaak
23 januari 2015, 07:03
De een begint net, de ander begint al wat langer. Maar dat heeft allemaal weinig te betekenen.
Wat Woldhek zegt: zorg dat je er plezier houdt, da's het allerbelangrijkste. Als het alleen maar op oefenen, studeren en zo aankomt gaat de lol er gauw af.
En als de lol eraf is, zijn er duizend billen die de aandacht van je gitaar afleiden.

Gewoon lekker spelen wat je leuk vindt is ook oefenen. En iedere dag een heel klein dingetje uitvinden, of een stapje verder, that's the way to go.
Welkom dus.
Vriendelijke groet, gus

woldhek
23 januari 2015, 19:09
Klopt helemaal Gus.
Nou ben ik ook een beetje raar, want ik heb veel plezier met iets nieuws te willen, daarmee een moeilijke fase doorlopen en als het dan lukt de climax...
Als voorbeeld: ik merkte, dat de pink en ringvinger standaard niet veel kracht en snelheid hebben.
Nu ben ik al 3 weken bezig met "vingeroefeningen", als in: pink,ringvinger,pink,middelvinger-pink, ringvinger,pink,middelvinger: steeds deze volgorde.
Dat doe ik bijv. tijdens een film kijken, met de gitaar in de hand en gedempte snaren (wil wel vriendjes blijven met de vrouw...) en terwijl ik met de auto naar het werk rijd aan het stuur.....
Als je daarmee begint, dan lukt het niet eens op 140bpm (of hoe dat ook heet), ik zit nu op 300bpm
Testen kan bijv. hier:http://www.shockwave-sound.com/tools/tap-BPM-tempo.html
Tja....