PDA

View Full Version : Nieuwe pedalen van TC Electronic!



joh@ndederde
21 januari 2015, 18:36
Eindelijk, eindelijk, eindelijk komt TC Electronic met een (waarschijnlijk) te gekke Phaser en Uni-Vibe in het formaat van hun huidige lijn pedalen. Ze heten respectievelijk de Helix Phaser (http://www.tcelectronic.com/helix-phaser/?utm_medium=email&utm_campaign=TCE+MI+NEWS+GUITAR+Introducing+Helix+ Phaser+Viscous+Vibe+and+K-Series+Bass+Cabinets&utm_content=TCE+MI+NEWS+GUITAR+Introducing+Helix+P haser+Viscous+Vibe+and+K-Series+Bass+Cabinets+CID_113d9033448451230a6b3479b a82c1b6&utm_source=Campaign Monitor) en de Viscous Vibe (http://www.tcelectronic.com/viscous-vibe/?utm_medium=email&utm_campaign=TCE+MI+NEWS+GUITAR+Introducing+Helix+ Phaser+Viscous+Vibe+and+K-Series+Bass+Cabinets&utm_content=TCE+MI+NEWS+GUITAR+Introducing+Helix+P haser+Viscous+Vibe+and+K-Series+Bass+Cabinets+CID_113d9033448451230a6b3479b a82c1b6&utm_source=Campaign Monitor). Er is nog vrij weinig bekend, maar hopelijk komen de demo filmpjes snel. Ik ben in ieder geval heel benieuwd!

Share your thoughts!

beruk
21 januari 2015, 19:57
Dat toneprint concept, klinkt aardig al die mogelijkheden. Ik vind mijn Phaser met twee knoppen en een schakelaar al moeilijk genoeg.
Ik deins er voor terug, al geloof ik onmiddellijk in de geluidskwaliteit van TC electronics. Die Univibe is GAS verwekkend lekker..... Ben benieuwd naar de uitgebreide demo.

telerocker
21 januari 2015, 20:23
Als ze die Univibe tegen een redelijke prijs in de markt zetten, ga ik hem zeker testen.

Rafke Pafke
21 januari 2015, 20:49
Haha, die Tore ziet er per nieuw filmpje telkens een beetje meer als een zwerver uit :)

Verder is TC Electronic wel erg goed bezig met hun Tone Print lijn. Als mijn board al niet zo vol stond zou ik ze allemaal wel willen aanschaffen. Heb nu de HoF, Flashback en Spark Booster en dat zijn alledrie toppedaaltjes! Ik dacht er aan de Corona chorus te kopen, maar die Viscous vibe ziet er ook wel erg leuk uit.

Speeddemon
21 januari 2015, 22:02
Haha, die Tore ziet er per nieuw filmpje telkens een beetje meer als een zwerver uit :)

Verder is TC Electronic wel erg goed bezig met hun Tone Print lijn. Als mijn board al niet zo vol stond zou ik ze allemaal wel willen aanschaffen. Heb nu de HoF, Flashback en Spark Booster en dat zijn alledrie toppedaaltjes! Ik dacht er aan de Corona chorus te kopen, maar die Viscous vibe ziet er ook wel erg leuk uit.
Ben zeer te spreken over de Flashback (1x verkocht, spijt...toen weer gekocht), echt zoveel beter dan de Nova Repeater (meest inspiratieloze delay die ik heb gehad; klinkt hoe ik me Jerney Kaagman in bed voorstel, zeg maar...3x magnetron-opgewarmde friet zonder zout), maar de Corona chorus (1x getest) vond ik maar naar. Zeer digitaal klinkend en 0,0 Boss CE-2 (mijn chorus benchmark) benaderbaar.

joh@ndederde
22 januari 2015, 00:37
Ik heb zelf de Shaker Vibrato, Flashback en heb recent de Alter Ego X4 aangeschaft. Wat een top pedalen. En de Toneprint opties vind ik echt te gek. Ik was eerst echt van "alles moet analoog zijn", maar de (digitale) sounds van Tc hebben mij erg verrast. Tevens blij en verrast door het feit dat de phaser meer dan 1 knop heeft. Heb 1 knop altijd wel als een beperking gezien voor een phaser. Zoals gezegd, ik hoop snel op demo's, maar deze snel komen, aangezien morgen NAMM start en de pedalen dan worden gelanceerd.

Speeddemon
22 januari 2015, 20:19
Tevens blij en verrast door het feit dat de phaser meer dan 1 knop heeft. Heb 1 knop altijd wel als een beperking gezien voor een phaser.
Dikke +1! Ben niet eens een phaser gebruiker, maar verzamel wel diverse pedalen; de MXR Phase 45 & 90 vond ik altijd beperkt, pas toen ik een Boss PH-1R had, had ik zoiets van 'eindelijk, nu kan ik 'm pas instellen zoals IK wil'.

phx
23 januari 2015, 17:30
Darn, net de MXR vibe gekocht, had ik dat geweten. Ben wel erg gecharmeerd van TC. Zelfde prijs als de mxr :(

nou ja de mxr bevalt prima :)

the sure thing
25 januari 2015, 10:10
Van alle pedalen van de toneprint reeks vind ik alleen de chorus wat tegenvallen. Te subtiel!

Henri H
25 januari 2015, 12:29
Van alle pedalen van de toneprint reeks vind ik alleen de chorus wat tegenvallen. Te subtiel!
Ja, mee eens, maar ook te "gelikt" ofzo, iets "te mooi".
Een chorus, mag van mij wel wat donker/diep klinken.
Ik houd het tot nu toe bij mijn Ibanez SC5, en voor stereo de Maxon ASC10.

Met name de Viscous Vibe heeft mijn interesse, maar die Helix ziet er ook niet verkeerd uit.
De eerste Youtube NAMM filmpjes ervan klinken veelbelovend.


https://www.youtube.com/watch?v=d-qGCcMNUik

joh@ndederde
25 januari 2015, 15:44
Had de video al gezien, word ik toch wel blij van, van de sounds. Ben er vrij zeker van dat 1 van de 2 zijn weg naar m'n pedalboard gaat vinden.

Henri H
28 januari 2015, 17:01
https://www.youtube.com/watch?v=l9_HjllNGfw

Tonton
28 januari 2015, 19:54
klinkt goed! heerlijke vibe sound

(die Soren kan trouwens een pak melk nog goed laten klinken)

rocker_71
29 januari 2015, 21:58
klinkt goed! heerlijke vibe sound

(die Soren kan trouwens een pak melk nog goed laten klinken)


haha, helemaal mee eens! Met beide statements.

Prijs wordt ongeveer 129 euro, dus best betaalbaar. Ben wel benieuwd hoe deze vibe gaat klinken. Zo te zien is het geen originele univibe met light bulbs en zo.
Toch staat er wel "1:1 Recreation of the legendary Shin-Ei Uni-Vibe" op de website. Maar recreation is natuurlijk een rekbaar begrip. Recreation kan ook alleen op de sound slaan en niet op het ontwerp.

telerocker
29 januari 2015, 23:50
Voor 129 euro klinkt die Vibe mij goed in de oren!