PDA

View Full Version : Digitech Bad Monkey vervanger



rudolf
21 januari 2015, 14:12
Hoi Allemaal,

ik ben opzoek naar een tubescreamer-achtige vervanger voor mijn Digitech Bad Monkey. Ik vind dat de bad monkey het geluid van mijn versterker te veel kleurt en het wat digitaler en blikkiger maakt. Ook vind ik de Bad Monkey een lichte brom geven.

Ik wil maximaal een 80-90-100 euro uitgeven. Ik gebruik het pedaal als leadboost en cleanboost naar hele lichte overdrive.

Iemand tips?

Henri H
21 januari 2015, 14:23
2e hands Ibanez TS10, ben je voor 5 tientjes klaar, hoewel:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m890422089-ibanez-tube-screamer-classic-ts10.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Ik heb 'm wel voor iets van 5 tientjes op MP gescoord destijds, en ik blijf het een goed pedaal vinden.
Maxon OD808, Ibanez TS5, TS7, TS9 en MSL, met name die laatste schijnt ook erg goed te zijn.

Oh, de TS808 van Ibanez natuurlijk niet vergeten....

Rick trodat
21 januari 2015, 15:09
Toch knap als een analoog pedaal, digitaal klinkt. ;)

Een tip : koop een booster, geen ts achtig pedaal, want die kleuren dan allemaal teveel. Als je het niet uit een bad monkey kan halen, dan moet je niet verder gaan dan een booster.

ellisvertellis
21 januari 2015, 15:43
Ik denk ook dat je gewoon geen Tubescreamer wil, maar iets anders... Een TS kleurt altijd nogal veel.

Als het toch een mid hump moet hebben: een Klon-achtige zoals een Soul Food is al iets transparanter en zeer betaalbaar...

muziekschuur
21 januari 2015, 15:43
cmatmods Brownie
Seymour Duncan overdrive
MXR distortion+

Pepe
21 januari 2015, 16:32
Hij zit buiten je prijsklasse maar na een dozijn Ts'n die zeggen geen Ts te zijn is de Keeley blues drive de eerste die dat, voor mij, ook werkelijk waarmaakt. Het is nog geen Bad Cat Hotbox, het mist toch de punch en warmte daarvoor, maar het komt close. Petje af.

http://tonereport.com/uploads/img/keely_katana_blues.jpg

telerocker
21 januari 2015, 17:29
De Keeley Blues Drive is aan de prijs (220 euro), maar mijn ervaring is dat je beter één keer pijn kunt lijden om vervolgens jarenlang plezier van een pedaal te hebben dat precies doet wat ie moet doen.
Als alternatief misschien de nieuwe Boss BD-2 Waza Craft Blues driver. Of die zijn prijs (145 euro) waard is, weet ik niet, maar hij heeft ten opzichte van de standaard BD-2 een custommode die meer body en sustain geeft. Ik heb zelf een BD-2 rondslingeren die ik zelden gebruik: een aardig pedaal zonder de midhump van een tubescreamer. Met mijn amps is dat wel prettig.
Je kunt ook naar een tweedehands Xotic AC booster speuren.

phx
21 januari 2015, 17:58
OCD OCD OCD OCD.... en ik heb geen OCD :)

Henri H
22 januari 2015, 08:44
.....
Je kunt ook naar een tweedehands Xotic AC booster speuren.Echt een heel goed pedaal, heb hem zelf ook, maar gebruik hem met name om het geluid "aan te dikken". 't Is geen tubescreamer.

Een (2e hands) MI Audio Blues Pro is wellicht nog een goede optie?

allard85
25 januari 2015, 18:42
Digitech screaming blues of boss blues driver