PDA

View Full Version : Amps van Prince



guitar
12 juli 2003, 18:10
Hallo, weet iemand welke amps Prince vooral gebruikt? en dan met name de laatste tour (One nite only boxset... als je hem niet hebt, kopen. een superset!).

MVG MH

Nicci
12 juli 2003, 18:48
geen idee. terwijl ik toch naar die show ben geweest. goede box inderdaad. vooral de afterparty is erg gezellig.
soms heb ik de indruk dat hij direkt op de pa inplugt . . . . .

guitar
13 juli 2003, 12:21
Gebruikt ie dan een preamp en dan direct de PA in, zoals een Mesa V-twin? Ik heb ook gehoord dat zijn laatste tour was met alleen Fender Bassmans en de fotoŽs in de box bevestigen dat ook. Maar hoe krijgt ie dan in godsnaam zoŽn vette leadsound? Maw welke OD/Dist. boxes gebruikt ie?

Nicci
13 juli 2003, 13:12
ik zie nooit een versterker op het podium. wel bij de aferparty's. hij heeft wel een enorm setje pedalen bij de hand.
het zou me werkelijk niet verbazen dat hij via pedalen en wellicht een voorversterker direkt in de pa gaat. hoezo? denk je dat je op die manier niet kan scheuren?
ik heb net even een live dvd bekeken. geen versterkers te zien voor welk instrument dan ook.

dml
13 juli 2003, 17:30
In ieder geval een Custom Audio 3+ SE preamp, Eventide Harmonizer H3000(...), een hele rits pedaaltjes, en verder??

marc_o
18 juli 2003, 12:39
Hij speelt op dit moment op een Rivera customised combo.

Wicked Willy
19 juli 2003, 17:43
Dat je geen amps ziet is niet zo vreemd, veel professionele bands hebben hun spullen backstage staan in flightcases met een mic dur in, dan kun je je amp zo hard zetten als je wil en heb dur op het podium geen last van, daar kun je in-ear spelen.....dus....en heb je een lekkere eindbuizen oversturing.

fvanbokhoven
25 juli 2003, 22:26
Dat je geen amps ziet is niet zo vreemd, veel professionele bands hebben hun spullen backstage staan in flightcases met een mic dur in, dan kun je je amp zo hard zetten als je wil en heb dur op het podium geen last van, daar kun je in-ear spelen.....dus....en heb je een lekkere eindbuizen oversturing.
nee vind je het gek, het ziet er ook nog es beter uit. dan een half afgeragde marshall combo op flightcase hier, een los topje daar.

Gitarist peter svensson - geweldig muzikale man - van de zweedse band the Cardigans doet het zelfs zo- die zet zn Vetta Combo backstage, aan de zijkant van de stage en sluit m op een doodnormale monitor :-D aan achter m. simpeler dan zimpel