PDA

View Full Version : Wat voor Effecten kan ik het best gebruiken?



maarten97
20 januari 2015, 23:45
Hee,

Ik ben de hobby gitaar spelen aan het oppikken en ben fan van Slipknot.
Ik zag Mick Thomson in zijn vroegere jaren met een bc rich en daarom heb ik vervolgens de bc rich warlock with widow headstock gekocht. Na even zoeken en na wat advies leek het me goed om hierbij een Line6 spider Iv 15w te kopen. Alleen lukt het nog niet echt om het Slipknot geluid te krijgen, wat zou hiervoor een geschikt pedaal zijn in combinatie met mijn gitaar en versterker? Ik wil er zo'n 50 euro voor inleggen, tweedehands of nieuw maakt verder niet uit.

Groetjes
Maarten

phx
21 januari 2015, 18:03
Hallo Maarten

allereerst welkom op gitaarnet. Ik ben zelf geen metalgitarist, maar heb dit pedaal ooit eens gehad. Strak en lomp geluid, en niet duur.
http://adn.harmanpro.com/product_attachments/product_attachments/182_1396032458/TheWeaponfront_original.jpg

good luck!

Pepe
21 januari 2015, 18:15
Hier spelen ze op een Line6 amp, ik neem aan gewoon een van de presets?
Is het misschien ook niet een kwestie van teckniek? Phrasing and all?



https://www.youtube.com/watch?v=GZJ17JFqo44&index=3&list=RDmqtyk7Bil80

maarten97
21 januari 2015, 22:20
Ik denk dat ik eerder de snaren moet aanpassen en zie zojuist dat het volgens mij ook geen humbuckers van bc rich zijn.
Misschien maakt dat het verschil, maar bedankt voor de hulp.

AC3D
22 januari 2015, 22:29
t ziet dr uit alsof ze EMGs hebben. zijn actieve elementen, en worden best veel gebruikt voor dit soort muziek (Metallica gebruikt ze ook bijvoorbeeld)

maarten97
22 januari 2015, 23:46
Wat voor model emg humbucker is er dan het meest geschikt voor de sound die ik zou willen en dat redelijk te doen is voor een laag budget?

maarten97
23 januari 2015, 00:10
Heb zelf al even research gedaan en het blijkt dat mick tot 2008 edn set van emg 81-85 gebruikte , zojuist zie ik op internet een zakk wylde set emg 81-85. Klinkt dit hetzelfde en is het alleen duurder vanwege de naam?

schizo910
23 januari 2015, 11:20
Heb zelf al even research gedaan en het blijkt dat mick tot 2008 edn set van emg 81-85 gebruikte , zojuist zie ik op internet een zakk wylde set emg 81-85. Klinkt dit hetzelfde en is het alleen duurder vanwege de naam?

Ze zijn niet helemaal hetzelfde. De Zakk Wylde versie is gebaseerd op de 'normale' set met een vleugje "Zakk" zoals ze zelf zeggen. Voor mij zou het nooit het extra geld waard zijn om een setje signatures erin te zetten...

Moet ik misschien ook bij zeggen dat ik sowieso niet gek ben op actieve pups...

Bazzey
23 januari 2015, 13:46
Ik denk dat je veel geld en een verbouwde gitaar kan besparen door eerst die gitaar 6 kilometer lager te stemmen dan normaal.
:D

scabiosa
23 januari 2015, 15:24
Ik denk dat je veel geld en een verbouwde gitaar kan besparen door eerst die gitaar 6 kilometer lager te stemmen dan normaal.
:D

Zo is dat, zoek eens op in welke toonaard ze spelen, gitaar zo stemmen, voor lage stemmingen gebruikt men wel dikkere snaren, anders is er te weinig spanning.
Verder lijkt mij dat je uit zo'n line 6 wel een geluid kan krijgen met plusminus de juiste klank.

maarten97
24 januari 2015, 18:21
Allemaal bedankt voor de info, de gitaar lager stemmen heeft al een stuk geholpen. Ik kan natuurlijk ook nog mick heel lief aan kijken op 1 februari in hmh ;)