PDA

View Full Version : Pedalboard-n00b



BassAgent
20 januari 2015, 22:47
Ik ben bezig met het verzamelen van wat spulletjes voor een bescheiden pedalenbordje. Showmaster flightcase is aangeschaft, moet nog even ergens wat hout vandaan halen om 't bordje mee te maken. Ik dacht eerst dat ik wel een Ikea Gorm-bordje kon maken maar Ikea verkoopt die dingen niet meer. Stom. Maar dat komt wel goed.
Ik zit alleen nog even met de patchkabels. Het zijn maar een paar pedalen (afhankelijk van hoe groot het precies wordt 4 of 5 stuks). Wat zou ik het best kunnen doen? Ik heb er niet zo veel zin in om een enorm fortuin eraan uit te geven, maar er zijn zoveel verschillende dingen... Het moet waarschijnlijk vrij dicht op elkaar komen te staan dus kleine pluggen hebben de voorkeur ;)

phx
21 januari 2015, 18:59
1 regel: hoe dikker de kabel (interne signaalkabel) hoe beter de kwaliteit. Pluggen maakt niet zoveel uit.

Comfortably Daniel
23 januari 2015, 14:28
Ik gebruik eigenlijk al jaaaaren klotz met neutrik. Haalde ze bij Feedback, maar weet niet of keymusic ze nu nog in het assortiment heeft.

phx
23 januari 2015, 18:17
Doe ik ook klotz kabel met neutrik pluggen. Bestel ze los bij bax en soldeer ze als de sodemieter in'mekaar :)