PDA

View Full Version : Marshall Haze 15 Halfstack



gauthier
20 januari 2015, 17:52
Dag iedereen,

Eerst en vooral sorry al ik mijn post onder het foute forum schrijf, ik ben namelijk nieuw hier ;).

Ik was op zoek naar een nieuwe versterker en via 2dehands vond ik een Marshall MHZ15 halfstack voor maar 300€. Ik was benieuwd naar wat die nieuw kostte dus deed ik wat onderzoek, maar nu blijkt dat keymusic en musicstore die versterker niet meer verkopen.
Kan iemand mij verder helpen aub? Ik zou deze versterker héél graag willen.

Groetjes

arcane
20 januari 2015, 20:50
Als jij deze versterker heel graag wilt en die 300 euro een goede prijs vindt, dan koop je de stack toch gewoon?

gauthier
20 januari 2015, 22:40
Ik koop nooit zomaar iets zonder wat informatie op te zoeken. En door verder te zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat veel winkels hem niet in stock hebben/niet meer verkopen. Daarom wil ik graag weten hoe dit komt.
Je spreekt over deze versterker alsof het zijn geld niet waard is?

arcane
20 januari 2015, 22:53
Nee hoor ik ken de hele versterkjer niet. Maar je geeft zelf aan dat je de versterker heel graag wilt hebben. En je geeft zelf aan dat hij 'maar' 300 euro kost. Dan geef je de indruk dat je dat een goede prijs vindt.
Willen hebben + goede prijs = kopen (toch?)

gauthier
20 januari 2015, 22:59
Ja hoor, enkel het feit dat ik hem niet meer op de website's van muziekwinkels stoort me. Wordt hij niet meer gemaakt ofzo?

arcane
20 januari 2015, 23:20
Het kan zijn dat er een ander model als opvolger gekomen is. Of een model ernaast dat beter verkocht. Zo is er ook een dsl 15 uitgekomen. Misschien verkocht deze beter.
Wat ook nog zou kunnen is dat ze de oplage bewust beperkt houden. Fender doet dat ook met bijv. de Excelsior.

Plant
20 januari 2015, 23:23
Vreemd criterium. Bij alles wat je koopt komt een moment dat het niet meer gemaakt wordt. Ik heb een heel huis met spullen (inclusief instrumenten) die inmiddels niet meer gemaakt worden. Als ik me met dat in gedachten daaraan ga storen kan ik niks meer kopen.

arcane
20 januari 2015, 23:29
De haze 15 top kostte nieuw 349 euro bij keymusic. Dit zie ik in de google zoekresultaten. Als je op de link klinkt kom je wel op de site van keymusic, waar aangegeven wordt dat het niet meer leverbaar is. Maar in google zelf staat de prijs nog aangegeven. Dit is echter alleen de top, dus zonder speakerkast. 300 euro voor een setje lijkt me wel een mooie prijs.

big dooley
21 januari 2015, 03:46
de haze-serie is inderdaad uit productie genomen... net als vele andere series trouwens
na het overlijden van jim, hebben ze zaken gereorganiseerd en grondig de bezem door hun gamma gehaald
de MA-series, VM-series, class 5, aantal signatures etc etc

de haze heeft al vroegtijdig een terugroepactie gehad ivm met verkeerde componenten die geinstalleerd waren (the haze werd geproduceerd in india)... marshall wist tijdig zo'n 40.000 units "on hold" te houden, om die fout recht te zetten in hun eigen fabriek, maar de schade was blijkbaar al gedaan en importeurs/distributeurs wilden ze daarna niet meer hebben, waardoor er geen orders meer binnen kwamen

vrijwel elke haze is dus geproduceerd in india en vervolgens door een tech nagekeken in engeland...

arjanb01
21 januari 2015, 06:29
Ik zou voor dat geld proberen een tweedehands dsl15 op de kop te tikken en misschien voor iets meer een nieuwe. Heb je veel langer plezier van en mocht je wellicht in een band komen te spelen ook prima.

dunhill1
21 januari 2015, 06:57
Hoezo Arjan,
Heb je ze allebei getest in een thuis en bandsituatie dan?

Tabula Rasa
21 januari 2015, 07:13
Die haze 15 is best een tof ding en gaat behoorlijk hard.

Buxtra
21 januari 2015, 10:29
Hoi,

Heb ook een Haze halfstack in bezit en is voor mij thuis een prima amp gebleken. Digitale effecten on board zijn aardig maar niet zaligmakend. Gaat hard hoor! Optreden heb ik er niet mee gedaan, sorry dat ik je hier niets over kan melden. Het is een meer dan retemooie amp optisch beschouwd. Echter zou ik ook voor de DSL 15 kunnen gaan vanwege de schakelingsmogelijkheid naar 7,5 watt. Als thuisgebruiker ben ik namelijk ook aan de Weber mini mass gegaan om het volume wat te temperen.

Volgens bijdrage op een Amerikaanse website (weet niet meer welke) zijn mensen op het eerste gezicht niet zo onder indruk van de stock speaker als de amp afzonderlijk bespeeld wordt. Maar schijnt hij in een bandmix prima tot zijn recht te komen.

Er zijn denk ik best goed opgenomen reviews op youtube.

De haze 15 doet het voor mij thuis prima vanwege de betaalbaarheid, 2 kanalen goor en schoon bedienbaar met een footswitch, speelgoed effectjes en de looks maar af en toe hang ik hem wel aan mijn g12-m in mijn 5e3. Klinkt de haze aanzienlijk lekkerder door. Romiger, snellere break up en minder db's. Dus de speaker op termijn vervangen zal ook nog wel eens gebeuren...Maar verder dan dat kan ik het niet beoordelen, sorry.

Voor wat het waard is: hij staat in de woonkamer en er gaat geen bezoek voorbij zonder,,wat een mooie versterker zeg''...

Succes! Heb zelf ook wel eens gedacht aan een black heart amp. Betaalbaar en functioneel. En Laney.

gauthier
21 januari 2015, 17:15
Ik heb nu ook een marshall Purple Haze gevonden met 2 cabs + head voor €400. Is er een verschil met de normale Haze? Of was de Purple Haze gewoon een limited Edition stuk?

Tabula Rasa
21 januari 2015, 17:27
Daar zitten condensatoren in die Jim Marshall persoonlijk uit strats van Jimi gehaald heeft. Instant mojo.

BamBuFan1
21 januari 2015, 18:26
Daar zitten condensatoren in die Jim Marshall persoonlijk uit strats van Jimi gehaald heeft. Instant mojo.

Maar de Groene Tape®?? Zit er Jimi's Groene Tape® op??

Tabula Rasa
21 januari 2015, 18:46
Denk dat Ts ffbmoet googlen op "groene tape" en "Hendrix". Dan wordt een hoop duidelijk.

postbus31
21 januari 2015, 23:06
Daar zitten condensatoren in die Jim Marshall persoonlijk uit strats van Jimi gehaald heeft. Instant mojo.


Maar de Groene Tape®?? Zit er Jimi's Groene Tape® op??

Roflmao :-D

big dooley
22 januari 2015, 15:57
Ik heb nu ook een marshall Purple Haze gevonden met 2 cabs + head voor €400. Is er een verschil met de normale Haze? Of was de Purple Haze gewoon een limited Edition stuk?

blijkbaar alleen andere kleur tolex, meer niet