PDA

View Full Version : marshall jtm



spike67
20 januari 2015, 14:10
Hallo

Ik ben opzoek naar een tweede versterker voor repeteren of voor optreden.
ben het slepen meer dan beu. hahaha

nu kan ik een marshall JTM60 kopen waar 2 jaar geleden nieuwe buizen in zijn gekomen.

wat vinden jullie van deze amp?



muziek style : anouk, g&s, kings of leon

Lexvandoef
20 januari 2015, 14:23
Toevallig diegene die op marktplaats staat? Ik ken die niet maar heb wel jaren geleden een jtm30 gehad, kleinere broertje uit die serie.

Goede amp vond ik dat, mooi clean, redelijk neutraal. Overdrive kanaal was oke, maar was ik niet kapot van. Voor het geld wat er nu op geboden wordt is het een goede deal.

fastfolkert
20 januari 2015, 20:20
Bandmaatje heeft een JTM 30 (2x10). Lekkere amp, mooi clean maar ook de crunch vind ik niet slecht.
Wegens de constructie/opbouw komen er wel relatief veel hitte problemen voor, lees je hier en daar op het www.

raabje
20 januari 2015, 20:36
Zowel voor de JTM 30 als 60:

Op het boost kanaal zit een transistor oversturing ingebouwd (diodes), deze moet je uit het circuit halen of laten halen, dan wordt het boost kanaal veel bruikbaarder. Het cleane kanaal is heel helder (Fender Clean), het boost kanaal is na de modificatie een redelijk donker en warm kanaal. Met een volume boost pedaaltje kan dit gemodde boost kanaal prima scheuren (buizen scheur). Ik heb een schakelaar laten inbouwen, diodes aan of uit. Na de mod is de klank tussen het normale en boost kanaal zo verschillend, met EQ krijgt je geen stand die bruikbaar is voor beide kanalen. Ik heb daarom EQ op de amp afgesteld op het boost kanaal. Als ik het normale kanaal gebruik, dan laat ik een EQ pedaaltje in de EFX loop de hoge frequenties aftoppen.

De amp heeft geen bias potten en staat heel heet afgesteld. Aanpassen kan niet zonder modificatie. Na het inbouwen van bias potten en goed afstellen wordt de amp niet heet meer. Wat ook helpt is het rooster boven de buizen afdekken, en het chassis van de versterker een luchtspleetje geven, dan kan de warme lucht eruit.

Ingebouwde spring reverb doet niet veel, net genoeg.

Ik heb in mijn JTM 30 twee 10 inch Greenbacks gezet. Buizen ook vernieuwd.

Hier een artikel over de JTM 30 en 60

http://s299.photobucket.com/user/smolder47/media/VGSEPT2009red.jpg.html