PDA

View Full Version : O god hoor.. Remix



zoldergitarist
20 januari 2015, 07:46
Gewoon voor de gein.


https://www.youtube.com/watch?v=NKSM8o7RRyA

Cageman
20 januari 2015, 13:36
Masterlijk! De muziek net zo vredig als z'n tekst.
Ik zou hem naar die gast sturen van het origineel.

zoldergitarist
21 januari 2015, 09:31
Masterlijk! De muziek net zo vredig als z'n tekst.
Ik zou hem naar die gast sturen van het origineel.

Bedankt !
Heb ik net gedaan, ben benieuwd..

Duhsjaak
21 januari 2015, 15:33
Ik word altijd een beetje narrig als er weer zo'n fossiel begint te kwaken over hoe het vroeger beter was.
Nu betrap ik mij erop, dat ik van Ede Staal altijd een tekstveld erbij kreeg.

En ondanks dat Mien toentsje (hoop dat het de goede spelling is) er weer een beetje mooier op is geworden met deze muziek, hoop ik toch op de tekst.
Kan opholln met zeiken.
Fijn gedaan Zoldertje, ik hoop dat God even tijd heeft voor dit gebed.
Vriendelijke groet, gus

gitaarvrouwtje
21 januari 2015, 18:25
Ede was een groninger, deze man een Drenth, t is echt een andere taal, het is trouwens toentje:)
Maar o god hoor ..de tekst is niet zo moeilijk,..nu moeten jullie gewoon ophouden met al die haat enzo en nog wat van zulks,
Mooi gedaan zoldergitarist :) kan hij vast wel waarderen die ismail abdikarim uut drenthe

zoldergitarist
21 januari 2015, 20:18
Ede was een groninger, deze man een Drenth, t is echt een andere taal, het is trouwens toentje:)
Maar o god hoor ..de tekst is niet zo moeilijk,..nu moeten jullie gewoon ophouden met al die haat enzo en nog wat van zulks,
Mooi gedaan zoldergitarist :) kan hij vast wel waarderen die ismail abdikarim uut drenthe

Bedankt voor je compliment, ik heb hem de link gestuurd maar ben bang dat ie niets van zich laat horen. Ik hou je/jullie op de hoogte..

Duhsjaak
21 januari 2015, 20:28
Ede was een groninger, deze man een Drenth, t is echt een andere taal, het is trouwens toentje:)
Maar o god hoor ..de tekst is niet zo moeilijk,..nu moeten jullie gewoon ophouden met al die haat enzo en nog wat van zulks,
Mooi gedaan zoldergitarist :) kan hij vast wel waarderen die ismail abdikarim uut drenthe

Noem mij maar zo'n suffe lul uit het westen. Omdat het van zoldertjes zolder afkwam, nam ik aan data het om Gronings dialect ging.
Samen met mijn vriendje heb ik de complete Staal catalogus gekocht. Consequent.
Alles.
Omdat ik het mooi vind.
Ik kan niet begrijpen waarom er over haat wordt gesproken.

Ik kan iedere artiest een fanbase aanbevelen die alles koopt wat ie uitbrengt.
Haat? Sorry.
Misschien moet ik maar even uit de lucht.
Vriendelijke groet, Gus

woldhek
21 januari 2015, 20:56
Gus,
Je begrijpt het niet, gitaarvrouwtje had een stukje uit het nummer vertaald "nu moeten jullie....."
Dat slaat niet op jou.
Gewoon in de lucht blijven :cheerup:

gitaarvrouwtje
22 januari 2015, 00:36
Hahahaha GUS ik en haat, you know better, ik ben een en al duffe groningse liefheid

de lieve drenthse man vindt in zijn pleidooi dat t maar es uit moet zijn met al die haat,..
Stelletje losers, ophouden! Met al die haat!
Het gaat hem om een stukje verdraagzaamheid :) en daarin raakt hij in het originele pleidooi heel geemotioneerd en zeker gepassioneerd :)
Hij komt uut emmen.. En op youtube vindt je zijn originele filmpje dat voor nogal wat hilariteit zorgde op t i-net, gewoon ff google op zn naam ismail abdikarim :) uut emmen dus :p

Duhsjaak
22 januari 2015, 07:22
Ahhhhhh........ sorry voor mijn dommigheid. Ik meende dat je vond dat ik Ede S te kakken had gezet. En ik begreep er geen tering van waar dat idee vandaan kwam. Niks voor jou ook. Ik zocht het dus terecht bij mijzelf, maar op een totaal andere manier dan je bedoelde. Thanks Woldhek ook natuurlijk.

Opholln associeerde ik ook niet direct met Gronings maar meer met Den Ham en zo. En ik meende dat ik dat dus niet goed had verstaan.
Afijn, alle gelul terzijde. Weer een meesterwerkje van Z. En volgende keer graag een tekstvel. Als dat niet kan een tolk graag. Zolang ze maar lekker is.
Vriendelijke groet, Gus

zoldergitarist
10 maart 2015, 18:37
Na bijna 2 maandjes bericht van Ismail Abdikarim, ha ha grappig.

"Super leuk. Mienjong omdat jij dat deed vindt ik het leuk want dit is puur liefde. Ik wil jouw graag ontmoeten?"