PDA

View Full Version : HNGD: Een Japanse Jazzbak en een Banjogitaar? of Gitaarbanjo?



geert1976
19 januari 2015, 16:10
................

Pepe
19 januari 2015, 16:35
Tijdje weggeweest Geert? Zoja, welkom terug.

Condor is een soort van L5 fantasie lijkt me. De Framus is een gitaar banjo, you lucky bastard.
Ik heb een tijdje banjo proberen te spelen, kocht een 5 snaar. Moet je alles weer opnieuw leren. Had beter vals kunnen spelen (figuurlijk dan) met een 6 snaar.
Another time in another life.

Hotpepper01
19 januari 2015, 16:46
Ja chips, die heb je mooi voor mn neus van MP weggekaapt die Condor. Prachtige jazzbak... gefeliciteerd er mee.

telerocker
19 januari 2015, 17:00
Leuke vondsten, zeker zo'n gitaarbanjo is een trouvaille.

BamBuFan1
19 januari 2015, 18:28
Gloeiende, die Condor! Qua merknaam doet Condor me trouwens wel heel erg aan Hondo denken: de ene keer is het multiplex prøttl, de andere keer een bjoetie als deze... En ik meen dat ze in de latere jaren ook in Korea gebouwd werden.

wietse
19 januari 2015, 19:43
Ja chips, die heb je mooi voor mn neus van MP weggekaapt die Condor. Prachtige jazzbak... gefeliciteerd er mee.
wen er maar aan geert is back!!

mountainman
19 januari 2015, 19:48
Een Framus banjitar voor weinig? Mazzelaar. Gefeliciteerd!

Dirk_Hendrik
19 januari 2015, 23:05
Binnenkort op marktplaats, een Condor Jazzbak en een Framus banjodinges!!! Uiteraard topkwaliteit die je nu niet meer ziet en zoals die nu niet meer gemaakt wordt. Nu nog onbekend en ongehyped maar met een gitaarnet topikkie ontstaan die google hits heel snel en racet de vintage waarde omhoog. Daar is dit topic dus voor.

oh wacht! Condor? het Japanse Condor!??? Echt!?
Eén van de vele budgetmerken die niet voor niets weer uit de running is gegaan.

Plant
19 januari 2015, 23:21
Die Condor is als je niet al te kritisch kijkt optisch wel een fraai ding. De afwerking zal wel waar naar het geld zijn. De positieblokken zitten zelfs van een afstand zichtbaar schots en scheef in de toets geprakt. Wat dondert 't.

Over de (klank)kwaliteit kan ik niet oordelen. Maar als ze bespeelbaar is en het klinkt nog redelijk... prima toch?

geert1976
19 januari 2015, 23:52
@ Wietse en Pepe: Ik ben nooit weggeweest, enkel wat rustiger aan gedaan.
Niet erg veel gepost, omdat de sfeer mij op dit forum niet meer zoveel beviel.
En de post van Dirk Hendrik, die nota bene moderator? is, maakt wel duidelijk waarom.

Voor de mensen die mij weer een keer willen spreken, ik ben op de Noordergitaardag op 7 maart aanstaande, dus tot ziens:rockon:

.slash.
20 januari 2015, 00:06
Ik kan geen foto's zien :(

BamBuFan1
20 januari 2015, 01:26
Binnenkort op marktplaats, een Condor Jazzbak en een Framus banjodinges!!! Uiteraard topkwaliteit die je nu niet meer ziet en zoals die nu niet meer gemaakt wordt. Nu nog onbekend en ongehyped maar met een gitaarnet topikkie ontstaan die google hits heel snel en racet de vintage waarde omhoog. Daar is dit topic dus voor.

oh wacht! Condor? het Japanse Condor!??? Echt!?
Eén van de vele budgetmerken die niet voor niets weer uit de running is gegaan.

Hmm, mod-onwaardig dit. Ongeacht welke voorgeschiedenis(?) dan ook.

geert1976
20 januari 2015, 01:34
Klopt terwijl ik al ruim een jaar denk ik geen nieuwe gitaar gepost heb denk ik ongeveer en in de tussentijd zat heb gekocht/verkocht.
Dus de post van deze edit slaat nergens op.

Maar zegt alweer genoeg over de verziekte sfeer die sommigen menen te moeten creeeren en hij nog moderator is op dit forum ook.....

geert1976
20 januari 2015, 01:49
Voor jou Dirk Hendrik, denk maar wat je wilt.. FY



https://www.youtube.com/watch?v=q7oa3k74rGE

Pepe
20 januari 2015, 02:24
Lighten up dudes :p De gitaren gaan bij Geert er doorgaans ook snel door heen en daar is helemaal niks mis mee, zo dramatisch is dat toch niet als iemand daar wat over roept?

Dirk_Hendrik
20 januari 2015, 09:33
Hmm, mod-onwaardig dit. Ongeacht welke voorgeschiedenis(?) dan ook.



En de post van Dirk Hendrik, die nota bene moderator? is, maakt wel duidelijk waarom.


Postte ik ik de hoedanigheid van mod dan? Nee. En post wat je wilt, ik modereer niet in elektrische gitaren.


Hoe was het ook al weer,
Er was een tijd terug een zekere Geert en z'n maatje Michel bijna wekelijks een stuk onbekend hout zagen hypen om em daarna prompt op MP te dumpen. Telkens weer in een "Jee, te gek, wat een aanwinst, deze gaat nooooooit meer weg" setting. Om inderdaad lang niet gepost te hebben, dat klopt. je was nogal gepikeerd dat je constante stroom verkapte spam niet werd geaccepteerd en je daar door het mod-team op werd aangesproken. Deze mod? Nee.

geert1976
20 januari 2015, 10:38
Nou je verhaal zit vol onzin.
ik heb gewoon een lange tijd niet gepost omdat ik er geen zin in had, mede Door de sfeer soms, waar jij nu een groot aandeel in hebt.

Of je nu post als moderator of niet, je hebt de smoel groot zat.

Trollen of op de man spelen op het forum mag niet of was je die regel al weer vergeten?

Je bent geen reservejezus dus of post iets zinnigs of klik weg en houd je bek dicht.

almarvk
20 januari 2015, 12:07
Jongens toch, wat een sfeertje weer. Blijven we een beetje lief doen voor elkaar?

Een meningsverschil hebben, maar als je het er niet mee eens bent hoef je toch niet direct boos te worden? Pepe heeft wijze woorden gesproken, ik sluit me daarbij aan.

BamBuFan1
20 januari 2015, 17:00
Postte ik ik de hoedanigheid van mod dan? Nee. En post wat je wilt, ik modereer niet in elektrische gitaren.

Ik neem hierbij mijn woorden terug. Op puur persoonlijke titel mag je natuurlijk schrijven wat je wilt.

Tunes
20 januari 2015, 20:22
Binnenkort op marktplaats, een Condor Jazzbak en een Framus banjodinges!!! Uiteraard topkwaliteit die je nu niet meer ziet en zoals die nu niet meer gemaakt wordt. Nu nog onbekend en ongehyped maar met een gitaarnet topikkie ontstaan die google hits heel snel en racet de vintage waarde omhoog. Daar is dit topic dus voor.

oh wacht! Condor? het Japanse Condor!??? Echt!?
Eén van de vele budgetmerken die niet voor niets weer uit de running is gegaan.

Verrek ik dacht dat ik de enige was die hem door had.
En alleen maar top spul he.

Tunes
20 januari 2015, 20:31
Nou je verhaal zit vol onzin.
ik heb gewoon een lange tijd niet gepost omdat ik er geen zin in had, mede Door de sfeer soms, waar jij nu een groot aandeel in hebt.

Of je nu post als moderator of niet, je hebt de smoel groot zat.

Trollen of op de man spelen op het forum mag niet of was je die regel al weer vergeten?

Je bent geen reservejezus dus of post iets zinnigs of klik weg en houd je bek dicht.

Nou je kan mij niet wijs maken dat het niet een beetje te verwachten is, mij verbaast het in ieder geval niet (maar dat zal jou weer niet verbazen).
Misschien is het een beetje te wat hij post maar geheel ongelijk kan ik hem niet geven.
Uiteraard moet je zelf weten hoe je je spullen aan de man brengt en wat je in je advertenties zet, maar de combinatie en de zwaar overdreven teksten in je advertentie maken zijn reactie niet heel vreemd.

Btw had je niet aan de verkeerde kant van de IJssel kunnen blijven ;)

geert1976
20 januari 2015, 20:33
Iedereen denkt maar wat die wil.
Ik post niet meer op een forum met moderators die elkaar het handers boven het hoofd houden en mensen zomaar afgezeken kunnen worden.

En tunes en dick hendrick
krijg de hik

Tunes
20 januari 2015, 20:53
Goed weerwoord hoor.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een ga reageren op een gitaartje Geert uit Zutphen tegenwoordig toch ?
Drinken we samen een bakkie, beloof ik dat ik snel zal drinken (voor de hik weet je wel).

Kijk als jij wat mag vinden van dit forum (en je heb potdomme nog gelijk ook), dan vindt je vast ook dat wij iets mogen vinden van b.v. jouw combinatie van posten van gitaren en adverteren.
Ik ben helemaal niet vies van een beetje handelen en reclame maken mag, maar ik vond het hoge ophemel gehalte ook vaak wel wat ver gaan (en zeker in het licht van je jacht op "oplichters" in een ander topic, daarmee bedoel ik de in mijn ogen vaak onterechte felheid).

wietse
20 januari 2015, 21:06
Nou je kan mij niet wijs maken dat het niet een beetje te verwachten is, mij verbaast het in ieder geval niet (maar dat zal jou weer niet verbazen).
Misschien is het een beetje te wat hij post maar geheel ongelijk kan ik hem niet geven.
Uiteraard moet je zelf weten hoe je je spullen aan de man brengt en wat je in je advertenties zet, maar de combinatie en de zwaar overdreven teksten in je advertentie maken zijn reactie niet heel vreemd.

Btw had je niet aan de verkeerde kant van de IJssel kunnen blijven ;)

verbaast mij wel, kinderachtige reacties ,hij koopt wat ongewoons en meldt het so what? dat noemt men informatie delen zo'n condor had ik nog nooit gezien dus weer wat geleerd, en overdreven teksten? valt wel mee hij prijst zijn waar aan doet iedereen alleen de één kan het wat beter dan de ander, zolang hij niet net zulke zwamverhalen er bij zet als TFOA op zijn site heeft dan vind ik het niet erg.
ook verkoopt geert alles voor een nette prijs, en niet met woekerwinsten.

ik zelf post de gitaren die ik koop voor de handel hier niet meer, om zulke kinderachtige reacties te voorkomen, zo wordt er wel weer kennis weggejaagd geert is naast mij en bambufan één van de weinigen die iets van obscure gitaren weet.
zolang het geen duidelijke advertentie is met prijs en alles erbij moet je gewoon je bek houden, je weet nooit de reden waarom die gitaar weer zo snel weggaat, toch net niet het na uitvoerig aan de tand gevoeld te hebben, ruzie met de vriendin over weer zo'n rot gitaar erbij, geldproblemen etc.
ik begrijp wel dat er een tijd is geweest dat geert het bont maakte met aankopen melden en die in notime op marktplaats te zetten, toen dacht ik ook wel eens geert niet plaatsen als je hem niet wilt houden maar that's all.
maar hij post één keer in een jaar iets en wordt er gelijk op aangevallen? ga je schamen.

wietse
20 januari 2015, 21:08
Ik ben helemaal niet vies van een beetje handelen en reclame maken mag, maar ik vond het hoge ophemel gehalte ook vaak wel wat ver gaan (en zeker in het licht van je jacht op "oplichters" in een ander topic, daarmee bedoel ik de in mijn ogen vaak onterechte felheid).

ophemelen en oplichten daar zit nogal verschil tussen.

witterwit
21 januari 2015, 01:29
ik begrijp alle ophef niet zo; ik heb een vermoeden wat er voor die gitaar betaald is en daar valt echt niet veel op te verdienen.

Tunes
21 januari 2015, 11:33
ophemelen en oplichten daar zit nogal verschil tussen.


Zeker, het gaat meer om het woordje felheid, en ook oplichten is nogal een grijs gebied.
Niet zelden worden mensen door b.v. Geert afgeschoten zonder nuance.

En nogmaals hij doet maar, maar het is niet mijn manier.

Jij en Geert passen in ieder geval bij elkaar, iemand niet met je eens dan moet hij zijn BEK dicht houden.

Tunes
21 januari 2015, 11:35
ik begrijp alle ophef niet zo; ik heb een vermoeden wat er voor die gitaar betaald is en daar valt echt niet veel op te verdienen.

Da's ook wel weer zo, wat dat betreft redelijk kansloze handel dus (dan heb je elke vorm van reclame wel nodig).

geert1976
21 januari 2015, 11:49
Ja Tunes houd je zinloze bek eens dicht.

Als je de eerste post had gelezen dan had je kunnen zien dat ik niets over kwalificaties, specificaties of kwaliteit heb gemeld.
Dat doe ik express al niet voor figuren zoals jou en om spambeschuldigingen te voorkomen.

Dus eerst goed kijken naar de inhoud en context kijken voordat je je BEK opentrekt.
en houd nu eens op met allerlei niet bestaande nuances erbij te halen omdat je nu tegengas krijgt.

denis.hermans
21 januari 2015, 12:15
Euhm ... als we nu eens allemaal wat gitaar gaan spelen en terugkomen als iedereen afgekoeld is. :makeup::makeup::grouphug:

denis.hermans
21 januari 2015, 12:23
Het is al stiller op dit forum en dan vind ik als gitaarliefhebber het -zonder dat ik hier partij wil kiezen- wel jammer dat zulke "bitchfights" gevoerd worden. Dit komt het image van het forum niet ten goede en jaagt misschien nog meer leden weg.
Als iedereen het nu eens beschaafd zou willen houden. Je mening zeggen mag zeker maar moet dit nu altijd zo scherp gebeuren en vervolgens uit de hand lopen....

almarvk
21 januari 2015, 12:26
En weer iemand die wat slims post.

Ik gooi de boel op slot, ben het geneuzel en het op de man spelen meer dan zat.