PDA

View Full Version : Als we toch bezig zijn... Hughes & Kettner bezitters?



Ic3gl0vE
12 juli 2003, 17:38
Hier een trotste eigenaar van een Attax 100. Nog altijd de beste transistorbak (ja ok, hij is hybride, maar who cares) die ik ken!

Polytheme Pam
12 juli 2003, 17:46
Ja..... een H&K GL 112 Closed Cab met een Celestion Vintage 30 erin (die trouwens te koop is :wink:) .....of telt dit niet mee?

Bigfoot414
12 juli 2003, 19:36
Over niet al te lange tijd staat er een HaaKaa Tour Reverb in mijn overvolle kamer. :-D

Timmer
12 juli 2003, 20:12
Ik wil een Tour Reverb of een Edition Tube.....


maar heb hem nog niet. Ga aan het eind van de vakantie es goed shoppen 8-)

gerrekat
12 juli 2003, 21:45
Ik vindt H & K nou niet echt om over naar huis te schrijven zelfs de triamp niet!

V!N
13 juli 2003, 01:23
Ik vindt H & K nou niet echt om over naar huis te schrijven zelfs de triamp niet!

Zo, en hiermee heb je de draad met blije H&K-eigenaren om zeep geholpen .. Geloof jij dan echt niemand die niet op een Engl speelt en toch zegt dat hij tevreden is ?

sash
13 juli 2003, 01:33
Volgens mij niet :D

Negative K3 fan
13 juli 2003, 02:06
Ik vindt H & K nou niet echt om over naar huis te schrijven zelfs de triamp niet!

Zo, en hiermee heb je de draad met blije H&K-eigenaren om zeep geholpen .. Geloof jij dan echt niemand die niet op een Engl speelt en toch zegt dat hij tevreden is ?

Jonge hij zegt toch alleen dat hij er niet over naar huis wil schrijven? Moet je daar zo nodig weer een of andere engl opmerking bij maken... alsof gerrekat over alles wat niet engl is negatief doet. Beetje trollen zeg tsjongejone.

LordSpeedyShit
13 juli 2003, 10:49
ik heb een H&K eindversterker. Is wel een geinig ding

niels5150
13 juli 2003, 11:49
de puretone is wel aardig goed hoor! duotone niet zo en nieuwe triamp heb ik niet getest

gerrekat
13 juli 2003, 12:23
Ik vindt H & K nou niet echt om over naar huis te schrijven zelfs de triamp niet!

Zo, en hiermee heb je de draad met blije H&K-eigenaren om zeep geholpen .. Geloof jij dan echt niemand die niet op een Engl speelt en toch zegt dat hij tevreden is ?


Ik ben blji met mijn ENGL ja, maar heb zeker interesse in andere fabrikaten hoor!

Ik koop wat het beste klinkt in mijn oren, ik vonde de riamp goed klinken maar voor de prijs, niet echt om over naar huis te schrijven dat is alles...

Een vriend van mij heeft een attax 60, is best een geinig ding, zeker voor de centen, maar ja ik vergeljik het natuurlijk gelijk met een buizenbak.

Ik heb zelf tijden op een Marshall Valvestate gespeeld een originele V100 (eerste serie) en die klonk echt perfect voor dat geld!

Ik heb nog nooit op een puretone of duotone gespeeld , maar geloof dat dat de 1-kanaals en twee kanaals buizen tops zijn van H & K, ik moet ze een ding meegeven ze zien er erg mooi uit!

kokeleko
13 juli 2003, 13:39
Ko heeft een Duotone top, en dat ding klinkt als een klok, vette scheur.
Een echt clean geluid en mooie overdrive die je kan boosten met een extra gain-trap plus een dubbele mastervolume, bevalt mij wel. :-D

strontraper jos
14 juli 2003, 14:07
ik heb een Tube 50 (is al een aantal jaren oud)
is dus zoals de naam het zegt, een buizenbak
en ik ben her heel tevreden over
koste overigens maar 20.000 bef (ofte 500 euro)

groenten,

jos

?echo
21 juli 2003, 16:12
Nou ik heb dus een tour reverb top, en ben er zeer tevreden mee, een voordeel van H&K (in iedergeval de laatste tijd) is dat de versterkers op uiterlijk sterk is vooruitgegaan. Als eigenaar van een top valt te zeggen dat de sound toch meestal ligt uiteindelijk aan het cab., ik schrok me namelijk ter plekke toen ik em voor de eerste keer aansloot op een behringer (jawel... je hoort me goed) en dan wil ik nog eens niet eens weten als ik em over een mesa/koch/engl/marshall cabinet laat scheuren.

Ps. Je moet wel je knoppen (voice) goed weten te bedienen, anders kan het voor mensen die geld over hebben om versterkers te kopen van 2000 € zwakjes over komen.

Ik vind de clean bij H&K altijd wonderschoon, maar het enige waar ik me dan een beetje over bezwaar is de overdrive, bij een mix van meerdere instrumenten vaagt ie er een beetje in weg, maar dit is te verhelpen met een distorion/overdrive pedaal, dit werkt perfect erop.

ohja.. en alleen als je met rackapperatuur werkt de fx-loop gebruiken, want bij zo'n multieffectje/of een paar bossjes op de fx-loop, krijg je een minder geluid, dit komt omdat de fx-loop wat meer zwaardere randapperatuur verwacht op de ingangen

Theije
22 juli 2003, 18:27
Geen Triamp MKII bezitters?? ik zou graag meningen horen aangezien hij bovenaan mijn lijstje.

Speeddemon
22 juli 2003, 19:46
Ik heb hem wel getest. Vond hem iets te aggressief in het hoogmid. Beetje teveel 'bite' zeg maar. Tegenovergestelde van het romige Engl geluid.
En daarbij is een Savage SE een coolere amp voor 't zelfde geld (ongeveer).

Theije
23 juli 2003, 02:28
Ik heb hem wel getest. Vond hem iets te aggressief in het hoogmid. Beetje teveel 'bite' zeg maar. Tegenovergestelde van het romige Engl geluid.
En daarbij is een Savage SE een coolere amp voor 't zelfde geld (ongeveer).

Cooler qua sound neem ik dan aan want qua uiterlijk bestaat er geen coolere amp dan de Triamp MKII! :D

Maar het mag van mij wel een beetje een kick hebben, een lekker 'in your face' agressief geluid das wel een beetje wat ik zoek.

Rectifier
23 juli 2003, 09:33
Rectifier heeft een H&K Puretone top.

Klinkt echt geweldig. Mist alleen een FX loop maar dat is niet zo erg. Het geluid maakt alles goed. :lol:

De Teng
23 juli 2003, 13:42
ik heb ook een Tube 50 gehad van H&K, alles erop en eraan, zeker voor die prijs. Die A modes vond ik het best van de beide kanalen. Je hebt nl. ook een boost op beide kanalen, maar die klonken wat geforceerd. Niet mijn smaak, al kon je met je wah half open wel enorm scheuren met kanaal 2B.

Nu heb ik een Ashdown Peacemaker 20, maar nog niemand op het forum gevonden die zo'n amp heeft. Ik vind hem clean echt vele malen beter, heb nog niet eerder zo'n mooi clean geluid gehoord. Prachtig gewoon.

niels_r
25 juli 2003, 15:51
Ik heb een H&K Bassforce 300W top met een H&K 4x10" cabinet. Super geluid en meer dan genoeg power!

Groeten Niels

Braindead
25 juli 2003, 23:12
Heb sinds kort een Attax preamp, ik gebruik hem gewoon voor thuis en bij laag volume klinkt ie (over marshallbuizen top)al onwijs overstuurd.

8-)