PDA

View Full Version : Schaller backplates



Bernardduur
19 januari 2015, 13:06
Nu op mijn werkbank; meerdere Schaller pedalen (wah, volume, phaser) zonder een metalen backplate. Ik heb één phaser (voet bedienbaar) die hem wel heeft en die past op alle andere pedalen.

Ik heb schaller al benaderd maar die hebben niets meer liggen. Nog andere ideeen? Ebay en Marktplaats kan ik ze niet op vinden...... Misschien dat hier iemand er een (paar) nog heeft liggen?

nico verduin
19 januari 2015, 13:29
Waarom niet laten laseren?

Bernardduur
19 januari 2015, 13:37
Is dat simpel / gemakkelijk / etc? Nog nooit gedaan of gezien dat dat kan.

nico verduin
19 januari 2015, 15:05
Nou eh... het komt op het volgende neer... 2 keuzes (of je nu gaat laseren of water snijden)
- Je gaat met een schets naar een laser bedrijf en gaat vermoedelijk de hoofdprijs betalen
- Je maakt een autocad tekening (ff afstemmen met een leverancier welk formaat ze willen hebben) en stuurt die op. Zijn kunnen hem dan gelijk inlezen en klaar.
Mogelijk zijn er hier nog wat handige figuren die de beschikking heb (via hun werk of zo) die het voor je kunnen doen.

Ceriatone (dat deed ik vroeger) is ook een optie maar geen idee wat je gaat betalen...

fredjuh
19 januari 2015, 18:24
Als die machientjes ook Solidworks bestanden lezen... Dat gebruik ik op de TU.

D3nnis
19 januari 2015, 18:43
Er zijn diverse plaatwerk boeren waar je online de gewenste te snijden contour file naartoe kunt sturen, meestal is een DXF file gewenst. Je geeft dan het materiaal en de dikte aan, en dan krijg je eerst netjes een prijs. Werkt best mooi. Bijvoorbeeld www.cromvoirtse.nl of www.heurkens-veluw.nl

nico verduin
19 januari 2015, 19:47
Bij cromvoirtse schijn je een bedrijf te moeten zijn (formeel :)). Die ander zo te zien niet. wel interessant. Alternatief zijn bijvoorbeeld de fablabs. weet alleen niet of ze staal willen/kunnen snijden.

D3nnis
19 januari 2015, 20:12
Voorheen kon je bij de Cromvoirtse als particulier wel kopen, maar kan nu anders zijn, heb daar geen hele recente ervaring mee. Bij Heurkens en van Veluw kun je wel terecht als particulier, en prijzen zijn ook redelijk daar. Maar er zijn er ook ongetwijfeld meer, en dichter bij huis :-)

nico verduin
20 januari 2015, 00:05
Als die machientjes ook Solidworks bestanden lezen... Dat gebruik ik op de TU.Ik mag aannemen dat Solidworks deze ook aan aanleveren. Zijn tegenwoordig standaard formaten. Ik meen zelfs dat ik een solidworks file in Autocad Inventor kan inlezen. 't maar net welk kunstje je ooit hebt aangeleerd. En na 30 jaar Autocad ben ik duidelijk helemaal verpest :)

fredjuh
20 januari 2015, 00:17
Ik heb ooit begonnen op Autocad 2010 maar toen kwam het universiteitsjuk. :seriousf:

Nee maar Solidworks is wel echt heel fijn als je het eenmaal doorhebt.

De bestandjes zullen inderdaad wel gestandaardiseerd zijn. Ik bedoel maar, 2015...

Frits van Mourik
20 januari 2015, 00:32
Ik vraag mij af, wat er zo apart is aan die bodemplaatjes, dat ze niet door de dorpssmid/plaatselijke ijzerboer/garage ff uit een plaatje staal geknipt kunnen worden? Autocad, Solidworks, laseren, watersnijden... tssss...

D3nnis
20 januari 2015, 06:58
Ik vraag mij af, wat er zo apart is aan die bodemplaatjes, dat ze niet door de dorpssmid/plaatselijke ijzerboer/garage ff uit een plaatje staal geknipt kunnen worden?

Ik ben niet bekend met typische schaller pedalen, maar een wah is meestal niet voorzien van een rechthoekige bodemplaat, dus dat wordt dan aftekenen, knippen, gaten boren....
Doe mij maar laseren, ben je in 1x klaar.
Laseren is zo toegankelijk dat er bedrijven genoeg zijn die niet eens meer een knipschaar hebben, alleen een laser.
En het mooie is, als je er 1 hebt, heb je de tweede bijna voor niks, als je toch aan het snijden bent.

Frits van Mourik
20 januari 2015, 15:19
Ik ben niet bekend met typische schaller pedalen, maar een wah is meestal niet voorzien van een rechthoekige bodemplaat, dus dat wordt dan aftekenen, knippen, gaten boren....
Doe mij maar laseren, ben je in 1x klaar.
Laseren is zo toegankelijk dat er bedrijven genoeg zijn die niet eens meer een knipschaar hebben, alleen een laser.
En het mooie is, als je er 1 hebt, heb je de tweede bijna voor niks, als je toch aan het snijden bent.

Daar zeg je zo wat...!

nico verduin
20 januari 2015, 18:28
Inderdaad Frits, de kosten voor laseren gaan de goede kant op en daar kun je niet tegen op boxen. Zelfde geldt ook voor kunststof / dun multiplex laseren. Bij de meeste Fablabs (en je hebt ze tegenwoordig overal) kun je meestal voor iets van 30-40 euri een uur lang laseren :). En strakker ga je het niet krijgen.

Frits van Mourik
21 januari 2015, 00:37
@Nico:
Het fenomeen "Fablab" was mij volledig onbekend, sodeju!
Dat is baaie interessant, zeg! Ik ga d'r spoedig eens neuzen...

tommus42
21 januari 2015, 00:45
Nu op mijn werkbank; meerdere Schaller pedalen (wah, volume, phaser) zonder een metalen backplate. Ik heb één phaser (voet bedienbaar) die hem wel heeft en die past op alle andere pedalen.

Ik heb schaller al benaderd maar die hebben niets meer liggen. Nog andere ideeen? Ebay en Marktplaats kan ik ze niet op vinden...... Misschien dat hier iemand er een (paar) nog heeft liggen?
Heb hier nog eentje, komt van een waarschijnlijk vroeg jaren tachtig reissue wah/yoy, mag je komen halen:D. Wil 'm wel opsturen, gebruik de behuizing niet meer.

Bernardduur
21 januari 2015, 08:11
HAha, te gek! Waar zit je ergens? PM me anders effe!

muziekschuur
21 januari 2015, 16:32
http://pedalpartsplus.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=PPP&Product_Code=7902&Category_Code=WAH

muziekschuur
21 januari 2015, 16:35
Hier de bodemplaat van een Jim Dunlop wah. 17 dollar:

http://www.amprepairparts.com/dunlop.htm

Je kan bij de doe het zelf aluminium traanplaat kopen. Als je daar de bodem op aftekent kun je met een alu zaagje met een decoupeerzaag het plaatmateriaal op maat zagen. Ziet er meteen heel cool uit.

Bernardduur
21 januari 2015, 23:08
De bodem van de Shallers zijn van een dik soort staal gemaakt..... loodzwaar...... Goede compensatie voor de plastic behuizingen die ze gebruiken!