PDA

View Full Version : Stelt zich voor: Remko



Remko
18 januari 2015, 21:15
Hoi allemaal,

Mijn naam is Remko, ik ben 41 jaar en speel vanaf mijn 15e (elektrisch) gitaar. Ik speel linkshandig, net als Dave von Raven van The Kik, met de lage E beneden.
Wat muziek betreft houd ik heel erg van jazz en dan met name van John Scofield, Mike Stern, Pat Metheny. Maar ook rock vind ik geweldig en dan vooral Joe Satriani, Paul Gilbert, Steve Vai en Nuno Bettencourt
Ik zit in twee bandjes; GrooveNation, een jazzbandje, en Bendjie, een bluesbandje waarin ik drum.
Dit forum lijkt mij heel leuk. Ervaringen uitwisselen, elkaar helpen met vragen, tips geven en vragen. Ik heb er zin in!

beruk
18 januari 2015, 21:24
Welkom, altijd fijn lefties in het huis. Als mede leftie bewonder ik gitaristen als jij zeer, Albert King is een van mijn helden. Als ik een filmpje zie begrijp ik niet hoe je ooit zo heb leren spelen. Hoe heb je dat gedaan?

Remko
19 januari 2015, 06:45
Mijn eerste gitaar was een klassieke Spaanse gitaar, waar ik van kinds af aan mee speelde. Eigenlijk ben ik rechtshandig, maar "op zijn kop" spelen vond ik nu eenmaal prettiger en makkelijker toentertijd. En nooit les gehad, dat scheelt ook. Niemand die je corrigeerde. Ik heb leren spelen door heel goed te luisteren en ook te kijken naar andere gitaristen. In mij hoofd draai ik alles om. Wanneer ik Albert King zie spelen, zie ik niet wat hij doet. Vroeger was de Music & Harmony beurs in Rotterdam Ahoy een feest. Daar ging ik, werkelijk waar, drie dagen heen om naar andere gitaristen te kijken en luisteren. Gitaristen die demo's gaven voor grote merken. Die konden dikwijls wel spelen! Dan kwam ik met heel veel inspiratie weer thuis. Nu met internet is het gelukkig stukken eenvoudiger geworden om dingen te horen, zien en leren.