PDA

View Full Version : Nieuwe frets



LGK
17 januari 2015, 23:50
Ik ben misschien van plan om mn frets te laten vervangen op mn strat. Nu heb ik al lang in mn hoofd om jumbo frets te nemen (6000 fretwire) maar ik heb geen ervaring met die frets. Ik heb nu medium jumbo (wel hoog, maar smaller).
Nu ben ik wel benieuwd wat mensen hier vinden van jumbo frets, want ik hoor hele positieve reactie's, maar er zijn ook mensen die niet zo van de jumbo frets zijn (logisch, t is een persoonlijk dingetje) maar ik ben toch benieuwd naar de verschillende meningen.
Ook zou ik graag willen weten of er gitaren in de winkel hangen die jumbo frets hebben om er een keertje op te kunnen spelen. Want zover ik weet zijn er geen productie modellen met jumbo frets. Misschien bepaalde custom shop strats ofzo?
En nu ik toch bezig ben, weet iemand een goed adresje om je frets te laten doen? Liefst omgeving rotterdam, maar mag ook verder. Als het maar goed gedaan wordt.

LGK
29 januari 2015, 14:05
Niemand.....?

Rizz
29 januari 2015, 14:12
Voor een adresje: Gun Guitars in Haarlem.. Daar weet ik zeker dat het goed gebeurt..

De rest kan ik je geen antwoord op geven...

Tabula Rasa
29 januari 2015, 15:43
Ik heb een strat met jumbos. (wel een hele dikke neck dus lastig vergelijken) Mag je komen uitproberen in Rotterdam. Heb alleen geen zin en tijd in een refretjob.

barno
29 januari 2015, 17:14
jumbo's zijn geliefd omdat ze het spelen wat smoother doen voelen en ook vooral omdat in de ogen van velen bigger better is, hetgeen natuurlijk gezever is. nu, jumbo's gaan wel langer mee maar geef mij toch maar dunne fretjes. speelgemak is voor pussies! :)

D3nnis
29 januari 2015, 17:32
Barno, wat zijn voor jou de voordelen van dunne frets?

LGK
31 januari 2015, 21:04
Ik heb een strat met jumbos. (wel een hele dikke neck dus lastig vergelijken) Mag je komen uitproberen in Rotterdam. Heb alleen geen zin en tijd in een refretjob.