PDA

View Full Version : Vraagje over de VOX



ericg
17 januari 2015, 20:59
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een oude VOX AC30 gekocht van onze bassist; ik heb 4 buizen van de eindtrap vervangen, want die waren kapot (volgens onze bassist was er bier over dat ding heengegaan), voor de rest niets aan gedaan.

De versterker klinkt erg goed, behalve dat de hoge tonen zo slecht doorkomen. Als ik aan de 'treble' en 'bass'-knop draai, verandert het geluid niet. Ik heb het 'normal' en 'bright' kanaal parallel gezet met een jack-jack kabel.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn, en kan ik het beste naar een expert gaan om die ernaar te laten kijken?
Ik ben een beginner hier, dus ik hoop dat ik alle termen van ervaren mensen begrijp.

Bij voorbaat dank :-D

Gearjunkie
17 januari 2015, 21:49
Geen top boost?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

ericg
17 januari 2015, 22:07
sorry, ja het is een VOX AC30 Top Boost.

Gearjunkie
17 januari 2015, 22:18
Als je je gitaar in het top boost kanaal steekt, omzeil je de toonregeling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

ericg
17 januari 2015, 22:26
Ja, dat begrijp ik, denk ik. Bij de ingangen staat 'normal', 'brilliance', en 'trem-vib'; de normal en brilliance staan parallel via een jackkabel. Dat heb ik zo gedaan omdat in het schema (opgezocht internet) de toonregeling in het 'brilliance'-circuit lijkt te zitten.

Of doe ik iets fout?

Gearjunkie
17 januari 2015, 22:41
zou eigenlijk toch gewoon moeten werken denk ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

fredjuh
17 januari 2015, 22:47
Als ik aan de 'treble' en 'bass'-knop draai, verandert het geluid niet. Ik heb het 'normal' en 'bright' kanaal parallel gezet met een jack-jack kabel.

Probeer dan eens alleen in het brilliance-kanaal te prikken. Als ik het goed begrijp zit daar de toonregeling en dus ook treble boost.