PDA

View Full Version : Digitech Jamman stereo looper.



SNiXMusic
17 januari 2015, 20:09
Hallo.
Beter laat dan nooit, maar ik heb het loopen ontdekt.
Ik treed regelmatig alleen op en ben niet de beste zanger. Dus met loopen kan ik de boel wat spannender maken. Of afleiden, wat je wilt :-)
Nu bezit ik een Ditto X2 looper. Een werkelijk geweldig apparaat. Klinkt geweldig en werkt super simpel. Alleen wil ik wat meer. Loops opslaan, loops met verschillende lengtes combineren, tempo beïnvloeden enzo. Nu viel mijn oog op de digitech jamman stereo. Heeft iemand ervaring met deze machine in live situaties? Ik ben een zanger met een semi akoestische gitaar. De looper is alleen voor de gitaar. Stem niet. Backing tracks wil ik on the fly maken. Is dat te doen met dit apparaat?

apekop
19 januari 2015, 09:23
De stereo looper is net iets uitgebreider dan de Dito maar evengoed nog vrij beperkt. Je kan wel loops opslaan, maar geen tempo beïnvloeden (of in beperkte mate), geen loops combineren (alleen overdub). Wel reverse. Verder vond ik de voetknoppen van de Digitech niet fijn, ik heb liever die soft touch knoppen, die werken fijner voor loopen. Als je meer wil kom je uit bij een Boomerang of een Boss RC300 of dergelijke.

SNiXMusic
19 januari 2015, 21:53
Ja, ik had al ontdekt dat tempo alleen kan worden veranderd als de loop niet speelt. Of met externe footswitch. En inderdaad niks te combineren. Ik zoek verder. Thanks.

apekop
20 januari 2015, 08:41
misschien is de Pigtronix Infinty looper iets voor je?

SNiXMusic
20 januari 2015, 09:32
Jawel. Zit alles op en aan wat ik zoek. In tegenstelling tot mijn portomonee.... Dus eerst maar wat gigs afwerken met de Ditto :-)
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

toddzilla
20 januari 2015, 20:11
Die van Pigtronix is awesome. Als je geduld hebt is Marktplaats of Ebay je vriend.

SNiXMusic
21 januari 2015, 19:23
De kracht van de ditto is de geluidskwaliteit. Is die van pigtronix vergelijkbaar

toddzilla
26 januari 2015, 20:30
De geluidskwaliteit van de Pigtronix is super. Absoluut geen hoorbaar kwaliteitsverlies. De Ditto van een jam-makker van me klinkt inderdaad ook erg goed, maar ik heb ze nooit direct met elkaar vergeleken.

Lantern Tree
30 januari 2015, 11:25
Ik zou deze ook eens bekijken : http://www.boomerangmusic.com/E156.shtml

Kan je 3 (of 4) loops (on)afhankelijk van elkaar opnemen en daar kan je dan ook nog eens op stacken. Nog geen enkele andere looper tegengekomen waarbij je additief (free-setting --> zie utoob) kan loopen. Ontzettend bruikbaar voor ambientscape's / polyritmes.

telecastermaster
30 januari 2015, 12:13
Dit is een goeie reviewsite van alle loopers: http://looperpedalreviews.com/

Deze lijkt me trouwens erg leuk: een Boss RC-3 cloon met opslagplaats voor 99 loops http://looperpedalreviews.com/nu-x-loop-core/
Heeft alleen (net zoals Boss) 16 bits recording itt de Ditto (24 bits).

telecastermaster
30 januari 2015, 12:17
De kracht van de ditto is de geluidskwaliteit. Is die van pigtronix vergelijkbaar

Ja. Ditto, Ditto X2, en Pigtronix Infinity hebben 24-bit recording op 48 kHz.
De rest 16 bits op 44.1 kHz. Vroeger (nog niet zo heel lang geleden) was dat overigens CD-kwaliteit.