PDA

View Full Version : Elementen kiezen mbv potmeter.



TuuP
12 juli 2003, 14:29
Hoi, ik vraag me eens iets af. Is het mogelijk om twee humbuckers niet mbv van een driestanden-schakelaar maar mbv een potmeter te schakelen?!

Potmeter open=alleen halshumbucker
Potmeter 3/4 open=3/4 halshumbucker en 1/4 brughumbucker.
potmeter dicht=alleen brughumbucker.
etc etc.

Of praat ik hier complete onzin?


PS: ik zag gisteren die jazzgitarist Pat Mathemy (ik weet niet meer hoe je het schrijft) op het journaal. Ben ik scheel of had die gast zes dezelfde snaren op zijn gitaar?!?!

blimb
14 juli 2003, 12:24
ik ben ook wel benieuwd of dit kan .. vind het wel its leuks hebben namelijk dus ... . euhh ..


KICK :-D

Ibanez RuleZ
14 juli 2003, 13:09
ja, dat kan, basgitaren hebben het nog wel eens en als ik het me goed herinner sommige godins ook

harrald

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 14:17
PRS gitaren hebben ook nog wel eens een draaiknop om van element te wisselen. Ik weet alleen niet of dat een schakelknop of een potmeter is

Lacrymosa
14 juli 2003, 14:49
Hoi, ik vraag me eens iets af. Is het mogelijk om twee humbuckers niet mbv van een driestanden-schakelaar maar mbv een potmeter te schakelen?!

Potmeter open=alleen halshumbucker
Potmeter 3/4 open=3/4 halshumbucker en 1/4 brughumbucker.
potmeter dicht=alleen brughumbucker.
etc etc.

Of praat ik hier complete onzin?


PS: ik zag gisteren die jazzgitarist Pat Mathemy (ik weet niet meer hoe je het schrijft) op het journaal. Ben ik scheel of had die gast zes dezelfde snaren op zijn gitaar?!?!

is nie zo gek dat het zo lijkt, maar hij gebruikt flat wound snaren, worden veel gebruikt in de jazz

ik zat er van et weekend zon 5 meter vanaf dus ik heb et ff goed kunnen zien.

CheerS!!

bert k
14 juli 2003, 15:19
is nie zo gek dat het zo lijkt, maar hij gebruikt flat wound snaren, worden veel gebruikt in de jazz

ik zat er van et weekend zon 5 meter vanaf dus ik heb et ff goed kunnen zien.

CheerS!!
Hij speelde gitaarsyntesizer. Nou weet ik dat je met bijvoorbeeld 6 B-snaren op je plank het midi element veel sneller triggert dan met een normale set. Zou in dit geval dus best kunnen.