PDA

View Full Version : Informatie over mijn Fender Gemini II



Pieter Verrijssen
17 januari 2015, 12:12
Hallo iedereen

Dit is mijn eerste post op het forum, aangezien ik pas een gitaar heb gekocht.
Ik mij een 2de/3de/4de akoestische hands gitaar aangeschaft, het is een Fender Gemini II.

Binnenin op de sticker staat het serienummer 90202842. Maar na wat beter kijken zag ik in de klankkast dat er op het hout nog ergens een nummer stond, namelijk 19920801 of 19920601.
Dit tweede nummer lijkt verdacht veel op een datum, maar aangezien de Fender Gemini II geproduceerd is van 1984 tot 1987 zou dit normaal gezien niet kunnen.

Kan iemand me misschien meer informatie geven over deze nummers want ik kan er niet veel over vinden.
Of heb ik misschien te maken met een valse Fender? Dit lijkt me toch sterk.

Groeten
Pieter

Rizz
17 januari 2015, 13:26
De serienummers van de akoesten zijn in die tijd nooit goed bijgehouden, dus het is ook niet zo gek dat je niets kan vinden. Dat wordt foto's van het web vergelijken of je een 'echte' hebt. Maar dat lijkt me niet het geval. Het is een instappertje en nauwelijks de moeite waard om te kopiëren. Al zijn het leuke gitaren voor het geld. .

Pieter Verrijssen
17 januari 2015, 13:54
Dankjewel voor het antwoord.
De kans dat het om een kopie gaat is volgens mij ook nihil.
Ik vind het alleen vreemd dat ik binnenin dat nummer had gevonden, wat leek op een datum 1992-08-01. En als dat een datum zou zijn zou het normaal gezien niet die van de dag van de productie zijn.

Karcsi
7 oktober 2016, 16:15
Dag Pieter,

Het kan best de mijne zijn geweest!

Ik heb er eentje gekocht bij KeyMusic in Sint-Niklaas in 1993, en d'r ruim 20 jaar op gespeeld alvorens ze door de verkopen. Hij was kort ervoor gebouwd, die internet-info klopt dus niet. Gemaakt in Korea, maar met een massief bovenblad. Zijkanten en achterblad waren (ook massief) Nato, de toets een bruin pallisander (mahogany). Speelde heel goed en vooral luid. Het logootje was wel maar gezeefdrukt en kan afslijten (ik gebruikte toen gelukkig nog geen clip-on tuners, die waren er nog niet) en de pickup heeft altijd gekraakt. De twee knopjes kwamen zelfs makkelijk los.

Een hele fijne gitaar om mee te starten.