PDA

View Full Version : HNGD: Fred Dons Purple Pinky GG



vulvasonic
17 januari 2015, 04:09
14-8-2014 (tel:14-8-2014), zomaar ineens, totaal onverwacht krijg ik via Facebook een privé berichtje van de bij iedereen hier zo zeer gewaardeerde en terecht zeer geliefde Fred Dons. Zijn tekst: "Mario, ik weet niet of je al weer aan gitaren toe bent, maar als je nog iets specifieks zoekt, ik ben een beetje aan het opruimen en ik zou het leuk vinden als er ook een gitaar jouw kant op zou gaan."
Toen ik reageerde met (iets in de richting van...) 'hartstikke leuk Fred, maar ik heb nog geen nagel om aan mijn reet te krabben', bleek al heel snel dat ie me niks probeerde aan te smeren, maar dat ie me een gitaar cadeau wilde doen. Ik dacht dat ik gek werd!!! Voor alle duidelijkheid, ik had Fred op dat moment nog nooit eerder gezien!
:crazyhappy:


Het klinkt te idioot voor woorden, en dat IS het ook, maar dit was niet eens voor het eerst dat me iets dergelijks overkwam. Ongeveer een jaar eerder schonk Barno me op even onverwachte wijze een gitaar. De aanzet tot een mooie traditie dunkt mij. :D
Barno gaf me het prototype van één van zijn Guttlin modellen (zijn mooiste i.m.o.). Maar Fred trok ook niet zomaar iets van de muur, hou op zeg! Fred blijkt te beschikken over een ijzersterk geheugen. Zowel hij als ik behoren tot de jongens die vrijwel vanaf het eerste moment actief lid waren van het GitaarNetForum. Tsja, en als je dan, zoals ik, de neiging hebt om veel te posten, dan val je wel een keertje op. Maar waar ik vooral zal zijn opgevallen door overmatig veel geouwehoer, daar maakte Fred zich voor vele forumleden een man om in de gaten te houden vanwege zijn vakmanschap. Want niet alleen beschikte Fred over een gigantische en waanzinnig mooie collectie gitaren, hij zette verdomme 90% van het spul zelf in elkaar. Maar bovenal leerde iedereen hem kennen als een autoriteit op het gebied van de airbrushkunst. Man man man man, menig metalgitaartje werd onder zijn handen genomen en eindigde, perfect afgesteld (!!!) in de handen van een shred master die nog vóór hij ook maar één noot op het ding had gespeeld, zijn roze spandex broekje bevlekte bij de aanblik van een rondborstige, spiernaakte metal chick op de body van z'n metal plank.


Fred was DE man voor het betere spuit- en afstelwerk. En dat is ie nog steeds.
Het zal nu bijna 12 jaar geleden zijn dat ik hem vroeg of hij ook 'sparkle finishes' deed. Dat klinkt misschien gek, maar daar heb ik ALTIJD van gehouden, alleen (en da's geen geintje) kon ik niemand vinden die dat deed. Ja, ik vond genoeg gitaarbouwers die wel een een sparkle finish hadden gegeven, maar dat leverde zo'n geklieder op (verstopte spuitstukken, verdwaalde glitters die na twee jaar nóg wel eens op de verse, natte lak van een bloedmooie sunburst terecht kwamen...) dat niemand er nog aan wilde beginnen. Behálve Fred natuurlijk!
:cheerup:


Nee, Fred was niet van plan me zomaar iets te geven wat ie nog had hangen. Hij VROEG me, tot mijn eigen grote verbazing, wat ik wilde hebben. Ik mocht ALLES kiezen. Ik durfde alleen niet goed. Een gitaar KRIJGEN en dan nog EISEN STELLEN ook?!?!?! Nee, zo zit ik niet in elkaar.
Maar Fred bleek te beschikken over het geheugen van een olifant. Hij stuurde me enkele foto's van meerdere glitter bodies. Samen kozen we voor deze. Fred (het was bijna eng) wist precies wat ik gaaf vind.


Uiteindelijk werd dit het resultaat. Ik beschouw het als het sletterige zusje van mijn sperma-witte Fender Contemporary strat met één humbuckertje, één volumeknop, een geweldig functionerend vibrato systeem en locking mechanieken.
Ik ben nu al iets van 3 maanden smoorverliefd op deze gitaar en daar is geen woord van gelogen. De finish moet je zien om het te kunnen geloven. Ze is echt SCHITTEREND!!! De lak laat zich helaas niet vangen op een foto. Soms is ze donkerpaars en soms is ze zuurstok roze. Soms glittert ze subtiel en soms schreeuwt ze alle hoerigheid van zich af. Misschien kun je de lak nog het best vergelijken met die enorme paars-roze-glitter-Tarzan in de lade van het nachtkastje van je vrouw, of van je vriendin (of van je vriend).


Voor mij is de hals nog de allergrootste verrassing. Als ik het goed heb begrepen is ie voorzien van een flinterdun laagje nitro-cellulose en lichtjes opgeschuurd met een grid van 800 (???) - ooooo Fred, help me even met dit detail. Ik heb op alle vormen halzen gespeeld en voorzien van alle soorten lak, dik, dun, plakkerig, glad, en ik heb nooit een voorkeur gehad. Het maakt me eenvoudigweg geen reet uit. Het hoort bij het karakter van de gitaar.
Maar ondanks het feit dat ik vaak zat op gitaren met kale, fijn geschuurde halzen heb gespeeld, heb ik er nooit eerder een BEZETEN! Dat betekent dat ik voor het eerst in mijn lange leven echt flink wat uren heb kunnen maken op een gitaar met een dergelijke hals. EN ALLEJEZUS, IK BEN HELEMAAL BEZETEN DOOR DIE HALS!!!!! IK LEG DIE GITAAR NIET MEER WEG!!!!!!! En dat was lang, heeeeel lang geleden dat me dat is overkomen. Dit is zoooo lekker. Ik word eindelijk weer wakker!


Nog een paar kleinigheden. Kijkend naar de gitaar zou je je kunnen afvragen waarom de hardware niet volledig zwart is. FUCK DAT!!!! Helaas is het op de foto's niet te zien, maar de elementring is crème-kleurig. Dat lijkt vreemd, maar het matcht exact de kleur van de hals. Ik vind het prachtig!!!!!
Het element klinkt trouwens te gek. Helaas kreeg ik alleen vaag iets mee van 'Eddie van Halen'. De rest ben ik kwijt. Fred, zou je me nog eens kunnen vertellen welk element je in mijn gitaar hebt gestopt? :)


Even voor alle helderheid, hieronder staan twee foto's die de werkelijke schoonheid van de gitaar geen eer aandoen. Ik heb haar de volgende naam gegeven: Purple Pinky GG
[size=2]En de GG staat voor 'Gouwe Gozert' :cool:

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars and gear/imagejpg1_zpse392ef00.jpg~original

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars and gear/imagejpg1_zps61669555.jpg~original

Tabula Rasa
17 januari 2015, 06:30
Prachtig in zijn eenvoud.

elena75
17 januari 2015, 07:36
Wauw ten eerste wat een prachtig persoon die zoiets weggeeft en wauw wat een mooie gitaar geniet er maar rijkelijk van

Malle Eppie
17 januari 2015, 08:12
Sparkle gitaren zijn altijd goed!

Mooi gebaar.

Wat voor headstock heeft die hals? Strat of iets met een punt?

arjanb01
17 januari 2015, 08:31
Supergebaar! Held die fred👍
Aparte gitaar, doet me aan 80s shred metal denken, dus getoupeerd haar, strakke broek aan, rol pepermunt in de broek en shredden maar 😂

Malle Eppie
17 januari 2015, 08:47
doet me aan 80s shred metal denken, dus getoupeerd haar, strakke broek aan, rol pepermunt in de broek en shredden maar ��

Steel Panther all the way!!

soundbound
17 januari 2015, 09:05
Toffe vent, die Fred!

grayfink
17 januari 2015, 09:09
Niet een gitaar die ik zelf zou kopen, maar goed gedaan en een mooi gebaar. :)

purplejohn
17 januari 2015, 09:47
Purple is altijd goed, op zo'n gitaar dubbel goed en met zo'n verhaal triple goed! En omdat driemaal scheepsrecht is: hulde vanuit alle fronten!!

D3nnis
17 januari 2015, 10:18
Wat voor headstock heeft die hals? Strat of iets met een punt?

Hopelijk een Jackson achtige 6 in lijn, en dan omgekeerd.....waar is de headbang smiley?

Pepe
17 januari 2015, 10:24
Kijk, dat soort berichten zijn fijn om te lezen. Let her rip!

Kakihara
17 januari 2015, 11:03
Wat een heerlijke jeanettenbak!
Glitters FTW!
Wat kan de wereld toch mooi zijn :)

RS-Rik
17 januari 2015, 11:12
I like i like

http://i.ytimg.com/vi/LJgUrlGcx4g/hqdefault.jpg




De creme elementring past er goed bij! Zou er ooit een revival van de glittergitaren komen denk je?

barno
17 januari 2015, 11:15
Leve Fred, Leve sparklegitaren, Leve Mario!!

Tupelo
17 januari 2015, 11:29
HAha, die is pimpwaardig, paarse Tarzan is niet overdreven.
Sparkle is niet mijn cup of tea, maar 't ziet eruit als een monster om op te keer te gaan.
Zelfs ik zou best een shredplankje willen hebben, of eigenlijk liever een shredplank, want zo een 2mm body heb ik niets mee.
Dit moet lekker zijn.
Ennuh, mooi gebaar inderdaad.

Quink
17 januari 2015, 11:37
Sparkle gitaren zijn geweldig, paarse sparkle gitaren is per direct-zakdoekjes-nodig. :mmmm:

pietvanbuiten
17 januari 2015, 12:07
Wat een cool gebaar van die gast!!!!

Oranjeaap
17 januari 2015, 12:11
Mooie gitaar!
Mooi gebaar!
Kortom: Ik vind helemaal mooi!

Hotpepper01
17 januari 2015, 12:18
@ Fred Dons, ik buig diep voor je. :ok:


En wat leuk om zomaar zoiets gaafs te krijgen. :crazyhappy:

Orpheo
17 januari 2015, 12:44
ja superb. Mario, je krijgt NOG STEEDS die 6100 van mij. ik kom er maar niet aan toe om jouw kant op te gaan! Maar ik gok erop dat dat na NAMM wel gaat gebeuren! Rondje Nijmegen en dan naar Friesland toe (schoonouders). Ik ben 't niet vergeten en wat in het vat zit verzuurd niet....

Kerel, congrats :)

Noid
17 januari 2015, 12:50
Zeker een sympathieke actie van Fred. Mooi hoe beschrijft hoe dat is gegaan, dat je het gebaar (en de gitaar} zo waardeert. Iemand zei t al hoog Steel Panther gehalte. Veel plezier met deze "purple flake haze".

vulvasonic
17 januari 2015, 13:20
Sparkle gitaren zijn altijd goed!

Mooi gebaar.

Wat voor headstock heeft die hals? Strat of iets met een punt?

Ik weet dat veel gasten een dergelijke gitaar pas echt af vinden met een puntige headstock, liefst naar omhoog gericht. Ik heb die voorkeur nooit zo begrepen. Purple Pinky GG heeft een gewone strat-kop (met een minieme "nee, ik had geen idee dat die headstock ergens in de verte iets weg heeft van die van een Fender Stratocaster, echt niet! Maar nu je het zo zegt...., tsja ik kan me voorstellen dat mensen zo'n vergissing zouden kunnen maken"-afwijking). Ik ben juist superblij met hoe ie nu is. :)

D3nnis
17 januari 2015, 13:26
Purple Pinky GG heeft een gewone strat-kop

Een gewone non-reversed? Ook niet een klein beetje?? :-)

vulvasonic
17 januari 2015, 13:32
Een gewone non-reversed? Ook niet een klein beetje?? :-)

Neen, geen DENKEN aan!!!!!! :D

D3nnis
17 januari 2015, 13:33
Ach, meneer vulva, iedereen maakt fouten zullen we maar zeggen ;-)

Harald
17 januari 2015, 13:50
Mooi man! En mooi van Fred :)

vulvasonic
17 januari 2015, 13:55
Ach, meneer vulva, iedereen maakt fouten zullen we maar zeggen ;-)

Zo is dat. Ik neem het je dan ook geenszins kwalijk.

pasqual
17 januari 2015, 14:00
Mooi Mario! En een schitterend gebaar van Fred! Op die tweede foto zie je pas echt de kwaliteit van het lakwerk. Ik zal er zelf niet snel mee rondlopen maar bij jouw lijkt het me wel te passen:)

Tupelo
17 januari 2015, 15:34
Met gewone stratkop, gelukkig. :ok:

Ik zou wel een foto van de hele gitaar willen zien eigenlijk, mag dat ?

Lexvandoef
17 januari 2015, 16:11
Bruut, bruut apparaat Mario! En geweldig gebaar Fred, top!

budje
17 januari 2015, 17:01
We hebben allemaal meegeleefd toen je wat pech had, maar nu ben je officieel een mazzelpik! Gaaf ding en een te gek kado! Plezier ermee!

Mitch
17 januari 2015, 20:57
http://treasure.diylol.com/uploads/post/image/522747/resized_obamalol-meme-generator-whoa-dude-radical-4b39b2.jpg

Duhsjaak
18 januari 2015, 07:50
Geweldig leuk gedaan van Fred. Als Fred een meissie was werd je er verliefd op, wil ik wedden.
Maar nu genoeg geluld, als de donder dat ding in 'de mooiste van...' posten. Zonder lang verhaal, Vulv, anders is er voor da Badman niet doorheen te komen.
We willen toch graag dat ie het volgend jaar ook weer doet? Nou dan.
Zelfs zonder jankzwengel erop ben jij officieel mazzelpikkie van het jaar.
Geniet ervan!!!
Vriendelijke groet, Gus

D3nnis
18 januari 2015, 08:23
Duhsjaak, de vulvacaster stond al in het 'de mooiste van...' topic :)
Denk dat ie hoog eindigt!

munkie
18 januari 2015, 13:17
Mooi gebaar van Fred. Ik heb ooit een Ibanez S540 gehad, paarse met glitter maar niet zo radicaal als deze. Hair Metal Forever :blast:

Gearjunkie
18 januari 2015, 13:37
Mooi gebaar van Fred. Ik heb ooit een Ibanez S540 van hem gehad,

Wist niet dat Fred zo'n filantroop was.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

munkie
18 januari 2015, 14:23
Wel goed lezen op die "smart"phones jongelui. Ik heb een gitaar gehad. Vroeger. Zelf gekocht dus. Ooit.

Tabula Rasa
18 januari 2015, 14:35
Wel goed lezen op die "smart"phones jongelui. Ik heb een gitaar gehad. Vroeger. Zelf gekocht dus. Ooit.
Gearjunkie heeft zelf de quote verneukt / aangepast.

Speeddemon
18 januari 2015, 14:41
@Fred: waanzinnig tof gebaar! :ok:

@Mario: gefeliciteerd! toffe plank! Idd prachtig in z'n eenvoud! Doet me denken aan de oude Kramer modellen (Pacer of Baretta). Ook altijd een zwak voor gehad; zeker de beak-headstock met het oude logo. Banana/Hockey was me teveel van het goede.

Duhsjaak
18 januari 2015, 15:12
Duhsjaak, de vulvacaster stond al in het 'de mooiste van...' topic :)
Denk dat ie hoog eindigt!

O, sorry. Mijn fout.
Ik ga gelijk kijken wat daar allemaal weer is bijgekomen.
Van zo'n feest wil je toch niks missen?
Thanks d3nnis!
Vriendelijke groet, Gus

Dweezman
19 januari 2015, 10:15
https://www.youtube.com/watch?v=SisZbmIoVwM

Kim Wilson
19 januari 2015, 11:33
Wat een briljante plank! Het is je gegund, Mario!

guitarkid
24 januari 2015, 00:30
En mede hierom, lieve mensen, vind ik dit forum nog steeds zo leuk. Ook als ik eens wat minder tijd heb om regelmatig te posten......
Prachtig verhaal, prachtige gitaar, prachtig gebaar!
:grouphug:

Henri H
25 maart 2015, 08:49
Ik zie dit topic nu pas, maar da's inderdaad wel een heel tof gebaar van Fred naar Mario di Snario.
Toch heeft ie van mij geen punten gekregen, want ik ben helemaal niet van de glitters, en al helemaal niet op gitaren.
Zoals altijd stem ik op bursts, naturals of 2/3-tones.

Laat dat de pret niet drukken Mario, maar jou kennende zit dat wel goed!
Een beetje mazzel heb je wel verdiend.

Veel plezier ermee.
Ik ben ook erg benieuwd hoe het met je band gaat, zag wat foto's op facebook uit vervlogen dagen voorbij komen.
Ben je met diezelfde jongens bezig?

vulvasonic
28 maart 2015, 00:43
Veel plezier ermee.
Ik ben ook erg benieuwd hoe het met je band gaat, zag wat foto's op facebook uit vervlogen dagen voorbij komen.
Ben je met diezelfde jongens bezig?
Heeeeeee bedankt man!!!

Ik heb bijna anderhalf jaar, door al het gedoe met mijn pootje (en meer), niet gespeeld, maar sinds twee maanden speel ik weer. De eerste repetitie was schrikken. Echt schrikken. De combinatie van gigantische hoeveelheden morfine, tweemaal een lange narcose en enkele traumatische ervaringen heeft geresulteerd in een beangstigende vorm van geheugenverlies. Ik was alles kwijt. Ik wist letterlijk niet meer hoe ik gitaar moest spelen. En omdat ik al zolang niet meer gespeeld had, was ook mijn automatische piloot verdwenen. Ik kon zelfs de simpelste dingetjes niet spelen. Toen Fred me deze paarse schoonheid kwam brengen durfde ik er in zijn bijzijn niet eens op te spelen, zo erg schaamde ik me!
Maarrrrrrrrr.......... ik ben nu dus 'alweer' twee maandjes bezig en... het begint nu echt weer te komen! Ik ben er nog láng niet, maar het gevoel komt weer terug en ik begin de dingetjes ook allemaal weer te 'zien'. En dat voelt zooooooo goed. Het geeft me iig hoop voor de toekomst. En die hoop was hard nodig, want ik zag het echt niet meer zitten.

Anyway..., dat bandje waarmee ik repeteer is een nieuw opgezette groep. Covers, veelal blues- en rock- en country gerelateerd spul, maar heerlijk om te doen. En het zijn stuk voor stuk hele lieve, warme mensen die ook nog eens kunnen spelen.
Verder ben ik bezig met iets kleins, iets wat voor mij persoonlijk heel erg nieuw is. Later meer daarover.

En last but not least........... we gaan weer repeteren met Vulvasonic!!! :crazyhappy:
Dit laatste is allemaal nog heeeeeeel vers hoor, dus ik kan er nog niet teveel over zeggen, behalve dat we afgelopen dinsdag hebben overlegd in de kroeg en dat we aankomende woensdag waarschijnlijk al voor het eerst gaan repeteren!
En de kans is wel heel groot dat we de bandnaam gaan veranderen. :)

Ik zit in ieder geval op de goede weg wat dat aangaat.

Rizz
28 maart 2015, 00:48
Dat is wel even iemand anders als de man die ik een paar maanden geleden sprak.. Geweldig man! Toen zou je nooit meer muziek maken en wegkwijnen in je hokkie.. Super man! :ok: :D

vulvasonic
28 maart 2015, 01:02
Dat is wel even iemand anders als de man die ik een paar maanden geleden sprak.. Geweldig man! Toen zou je nooit meer muziek maken en wegkwijnen in je hokkie.. Super man! :ok: :D
Wat moet ik zeggen? 2014 was een idioot jaar waarin ik bijna al het goede wat ik nog had verloor. En dit is een rare week. De uitdrukking 'emotionele achtbaan' is nog nooit treffender van toepassing geweest dan nu, deze weken. Ik ben er nog lang niet. Het koppie hangt nog veel te vaak. En áls ie hangt, hangt ie lager dan ooit. Maar tegelijkertijd gebeuren er tevens een heleboel goede en mooie dingen. Er staat alleen teveel gekut tegenover.
Gelukkig heb ik vrienden. Vrienden zoals jij. :)

no 1 hops
28 maart 2015, 09:38
ik ken dat gevoel dat je in een situatie zit en je uit een geheel onverwachte hoek iets goeds op je af komt wat je weer moed en hoop geeft.
geweldige actie Fred!
en qua muziek/woorden past dit er misschien mooi bij
https://www.youtube.com/watch?v=298Vv-3rFZI

zjanke
28 maart 2015, 09:46
Mario! Goed man, mooie stappen vooruit sinds de laatste keer dat ik je sprak. Ik ben trots op je :)

Tupelo
28 maart 2015, 09:52
Dat is een veelheid aan goed nieuws Mario, 3 bands/projectjes in 3 maanden ?, als het zo door gaat met goede dingen, ben je eind 2015 weer king of the muff !! Met een paarse glitter gitaar nota bene. :)

vulvasonic
28 maart 2015, 15:28
Ik dank jullie, jongens! :)

Mitch
28 maart 2015, 21:07
Bloody great :ok:

Jasper.
28 maart 2015, 22:32
Mooi Mario! Dat kleine iets, is dat iets met je zoon? Volgens mij heb ik via jou wel eens facebook berichten voorbij zien komen met dat hij ook iets met muziek doet? Of heb ik het mis?

Maar erg leuk dat je weer muziek gaat maken, wel jammer dat je waarschijnlijk de bandnaam verandert :D

Henri H
28 maart 2015, 23:35
Gaat gewoon weer de goede kant op, hoewel je uit een diep dal komt Mario.

:punk:

vulvasonic
29 maart 2015, 03:33
Mooi Mario! Dat kleine iets, is dat iets met je zoon? Volgens mij heb ik via jou wel eens facebook berichten voorbij zien komen met dat hij ook iets met muziek doet? Of heb ik het mis?

Maar erg leuk dat je weer muziek gaat maken, wel jammer dat je waarschijnlijk de bandnaam verandert :D
Nou, dat musiceren met mijn zoon moet nog volledig in de steigers worden gezet, dus dat had ik er niet eens bij genoemd. Maar inderdaad, ook dát is iets waar ik aan wil gaan werken. Hij is namelijk goed in het maken van vrij idiote beats. En die beats zou ik graag willen misbruiken om van daaruit verder te werken aan wat interessant materiaal. Lijkt me waanzinnig gaaf om te doen.

Nee, dat 'kleine' moet je meer zien als in........ Laat ik het anders zeggen. Ik heb altijd muziek geschreven vanuit een compositorisch standpunt. De teksten kwamen per definitie als laatst en waren niet bepaald van een hoogstaand niveau.
De laatste jaren heb ik zo onwaarschijnlijk veel meegemaakt dat ik zo eens in de zoveel tijd wel MOET schrijven. Gewoon, op mijn eigen manier, zoals jullie (tenminste, die dat een beetje volgen) dat van mij gewend zijn. Wat ik wil doen is teksten schrijven, waarbij ik slechts zijdelings rekening houd met metriek en rijm, en dan pak ik mijn akoestische gitaar en probeer ik de muziek, zo goed als ik kan, aan te sluiten op dat wat ik met mijn teksten tracht uit te dragen. Dat is een manier van werken die ik niet gewend ben en die zelfs enigszins onnatuurlijk op me overkomt. En toch denk ik dat het de enige manier is om te bereiken wat ik probeer te bereiken. Enfin, dat wordt dus echt alleen ikzelf met een microfoon voor mijn waffel en een akoestische gitaar in mijn klauwen. Maar aangezien ik tóch afhankelijk ben van anderen (vervoer, sjouwen - uiteraard ivm het ontbreken van tenminste één been) zou het natuurlijk wel zo geinig zijn als ik samen met die persoon (en misschien zelfs nog een derde persoon/personette!!!) een beetje wissel van instrumenten en kan werken met meerstemmige zangpartijen. En dan alles in de akoestische sferen (gitaar, resonator gitaar, akoestische bas, cajon en andere percussie-instrumenten, dát soort dingen). Ook dáár heb ik iig enorm veel zin in.

En stiekem vind ik het best kut dat er een andere naam komt. :)



Gaat gewoon weer de goede kant op, hoewel je uit een diep dal komt Mario.

:punk:
Henri, in muzikaal opzicht heb ik het geluk dat er mensen zijn die me een lang en stevig stuk touw hebben toegegooid, om me uit dat diepe dal vol bagger te trekken. Het is evenwel hard werken. Ik moet helemaal opnieuw beginnen. In alle opzichten. Maar ik verzin er wel iets op. :)

Tupelo
29 maart 2015, 10:13
Je moet de weg terugzoeken..?
Kweenie of het volgende een geruststellende mededeling is, maar ik heb een half jaartje gewerkt met mensen met bijvoorbeeld ver gevorderde Korsakov.
Hoe is iemand met ver gevorderde Korsakov ?
Nou, die herkent zijn eigen rechterhand niet, laat staan jou, het kwijlt en is vergeten hoe te praten.
Tenminste, zo nu en dan komen er onsamenhangende stukken tekst uit.
En nu komt 'ie.
Veel van die lui waren echte kroegtijgers, die veel kroegspelletjes gedaan hebben.
Een veelheid van die volslagen idioten, waar werkelijk niets mee viel te beginnen, wanneer je die achter een biljart of een schaakbord kreeg, dan speelden ze je er met droge ogen uit, tot op een ogenblik dat je jezelf begint af te vragen of ze de hele toestand niet gewoon spelen, je voor de gek zitten te houden, want een mysterieuze grijns op zo een kwijlend doofstom gezicht kan er wel af, ergens zijn ze zichzelf bewust van hun zegen op jou.
En dat is geen geintje.
Die lui speelden me er in die toestand werkelijk uit, schaken was zo gebeurd, konden ze nog staan en een keu vasthouden ? (een jezuswonder opzich, omdat ze soms wel al gewoon vergeten waren dat ze konden staan of lopen) dan lieten ze me iedere hoek van het laken zien, om steevast na een paar keer stoten weg te strompelen, te verdwijnen ergens op een gang, om weer teruggebracht te worden, en weer een paar perfecte stoten te verrichten.
Waanzin.
Aldus, Vulva, er is hoop, er is hoop, ook voor jou. :D

Rizz
29 maart 2015, 10:19
:seriousf: jullie, Tuup en Vulva, moeten samen gaan schrijven.. Dat zal mewat worden.... :D

beruk
29 maart 2015, 10:20
En last but not least........... we gaan weer repeteren met Vulvasonic!!! :crazyhappy:
.
Nice! Op youtube staat genoeg om me te laten watertanden, kom maar op.