PDA

View Full Version : Epiphone Dot upgraden



BassAgent
17 januari 2015, 00:31
Right, ik heb dus deze:
http://img.photobucket.com/albums/v311/BassAgent/IMG_1510.jpg
Best een cool ding, zeker voor dit geld. Het enige is: hij ontstemt al als ik er tegenaan adem. Dat merk ik niet zo heel erg als ik thuis speel, maar vandaag gerepeteerd met m'n reggaebandje en zelfs als ik alleen offbeat sta te hakken sta ik na elk nummer bij te stemmen. Er zit een fluttig topkammetje op dus die moet sowieso vervangen worden voor een Graphtech of benen topkam, maar eigenlijk wil ik ook de tuners vervangen. Er zijn alleen net teveel verschillende (ik ben heel slecht in kiezen).
Het liefst wil ik er van die vintage stijl tuners met van die plastic units erop, dan krijg je zoiets (behalve dat ik geen binding heb):
http://www2.gibson.com/Images/Products/ElectricGuitars/ES/Gibson-Custom/1959-ES-335-Dot-Reissue/HS353P9FCH1-Finish-Shot-jpg.aspx?KeepThis=true&TB_iframe=true&height=410&width=1000

Maar die zijn er van Gotoh, Grover, Schaller, Kluson, Wilkinson en zo nog veel meer. Van goeiekoop naar keiduur. Maar maakt het zo onwijs veel verschil? Boston begin ik niet aan, maar verder...?

Oh, en nog iets: er zit zo'n stom "Gibson" plaatje bij de halspen, die wil ik eigenlijk vervangen voor een zwarte of eentje met "Dot" erop, net als bij een heuse Gibson. Die kan ik alleen nergens vinden. Wie weet waar ik zoiets kan krijgen? Ik hoop dat dat past trouwens, al die afwijkende maten enzo.

RUIS
17 januari 2015, 13:18
Net gekeken, op de mijne zitten Grovers. Ik heb 'm tweedehands gekocht, nooit geweten dat de originele er niet meer op zaten. Hij blijft prima op stemming. Ik heb er wel zo'n Dot TRC op zitten. Het enige wat ik er zelf aan heb gedaan is het monteren van andere elementen. Er zitten nu Gibson '57s in. Enorm verschil met de Epi humbuckers.

Squier4ever
17 januari 2015, 13:33
Ik heb bij de mijne een Tusq nut erop gezet. En een bigsby B7, met de originele brug en tuners nog. Brug wel al een vervanging voor liggen maar die moet ik nog monteren.... Verder alle electra en pickups vervangen, net als de knoppen, dat zijn nu zwarte reflectors.

BassAgent
17 januari 2015, 14:21
Dat van die topkam moet idd ook, maar ik weet nooit wat voor topkam ik moet hebben. Waar kan ik vinden welke breedte enzo ik nodig heb?