PDA

View Full Version : Contactspray, goed idee, ja of nee?



Onkelpazuzu
16 januari 2015, 13:28
Mijn Ibanez phaser klinkt goed, maar heeft vaak last van vreselijk gekraak in het aansluitpunt van de gitaarkabel; soms valt het geluid bijna weg. Na wat gedraai en gewiebel komt het dan weer goed. Ik heb de neiging het eerst even met contactspray te proberen, maar weet niet helemaal zeker of dat een goed plan is. Kan ik dat zomaar in en om die kabelingang spuiten? Of toch beter proberen open te maken?

iWishmaster
16 januari 2015, 17:15
Beter maak je het pedaal even open en kijk je wat er mis is. Als de jack input gecorrodeerd is, kun je die met een wat contactspray schoonmaken.

Ik zou niet zomaar lukraak het pedaal volpompen met contactspray, dat wordt één grote plakzooi van binnen.

Dirk_Hendrik
16 januari 2015, 19:21
Contactspray is al een lapmiddel voor pots... en nog minder voor jacks. Vervangen is het devies. Geen vette bende van maken met spray.

Aca Ilic
16 januari 2015, 19:29
Ben met D-H eens zuzu, wat ook prima werkt is als je pots met luchtpistool voorzichtig schoon kan blazen ( mits je deze toevallig hebt natuurlijk ), heeft bij mij althans altijd gewerkt .

Onkelpazuzu
17 januari 2015, 08:20
Prachtig, bedankt allemaal. Ik ga hem dan eerst maar eens voorzichtig openmaken en houd daarbij zowel contactspray als een busje spuitlucht bij de hand. :-)

Dirk_Hendrik
17 januari 2015, 08:24
Vervangen, grote plakzooi etc

Dus niet klooien met contactspray.

obiwanjacobi
17 januari 2015, 08:35
Als het een open jack socket is dan kan je ook proberen om met wat staalwol, schuurspons of heel fijn schuurpapier het contact even op te ruwen...