PDA

View Full Version : Godwin



ar250artist
14 januari 2015, 19:52
Tja, en zo zit je 's ochtends aan de koffie met een andere maat en krijg je het over gitaren. Bleek zijn pa gitaar te hebben gespeeld en die gitaar is er nog. Iets met een g zei hij. Nee Gibson was het niet. Toen maar een fotootje laten sturen door zij ma waar het ding nog verblijft. Die foto heb ik helaas niet, maar het blijkt een Godwin te zijn (nooit van gehoord) en wel in een les Paul custom uitvoering in de kleur akelig groen met zwarte slagplaat. Dus ja wie weet hier meer van...

wietse
14 januari 2015, 20:35
godwin was een italiaans merk, verbonden met crucianelli de les paul modellen waren er in de kleuren hardgroen, oranje en zwart ik heb zelf een zwarte, leuke gitaar met enkele afwijkende eigenschappen waardoor het geen standaard kopie is.
ze zijn zeldzaam men zegt dat er maar 200 zijn gemaakt,wonderlijk want ik heb de afgelopen jaren er al een paar voorbij zien komen hier op het forum, mogelijk dat dit alleen geldt voor de made for usa modellen ( staat op neckplate en elementen), maar ik gooi het zelf op een mythevorming om de waarde op te drijven,dingen zijn tussen 1960 en de vroege 70's gemaakt.
groen is de zeldzaamste kleur zwart het meest voorkomend en daarna oranje.