PDA

View Full Version : Ac30 CC2 modificatie



johanb
13 januari 2015, 21:28
Toevallig kom ik op het internet een artikel tegen over enkele simpele ingrepen op een Vox AC30CC2.R49 330K vlak voor de normal volume pot vervangen door een draad. En de 100K weerstanden R6 enR7 vervangen door 220K.Dit zijn de plate resistors voor V1 van normal en Top boost kanaal.Doel van het vervangen is om vooral het normaalkanaal meer gain te geven,zoals de oude voxen van vroeger.

Frits van Mourik
14 januari 2015, 00:00
Fijn, dat je dit met ons wilt delen... :???:

nico verduin
14 januari 2015, 00:02
Leef je uit met die PCB's.....

Pepe
14 januari 2015, 00:02
https://forum.greenheartgames.com/uploads/default/2483/66d3845bd8ca7ac8.jpg

tommus42
14 januari 2015, 01:15
Ehm:D, 220K anode weerstand is origineel. Het verschil tussen 100K en 220K is niet alleen meer of minder gain, klinkt ook anders.

johanb
17 januari 2015, 13:24
Gelukt.Ac30 klinkt een stuk ruiger.Maar heeft nog steeds dat prachtige clean geluid.De normal input is ook niet meer zo donker.Ik denk ik deel het even mee.

Mitch
17 januari 2015, 22:34
Ik ben het even kwijt, maar is dat die mod die het volume van het normal channel optrekt? Dat maakte 't bij mij wel af met de AC30CC (dat en de bright cap eruit natuurlijk).
Ik heb nu standaard beide kanalen gelinkt, volumes op 9 uur en dan master volume open naar behoefte. Prachtig op het randje. Zonder gekieteld normal channel was het maar een muffe bende en moest je eigenlijk wel het top boost kanaal alleen gebruiken.

johanb
18 januari 2015, 00:16
Wat ik al melde ,ik kwam het op internet tegen. Ene meneer Lyle Caldwell schrijft een paar simpele mods voor om weer de echte vox sound te krijgen.Clean maar ook echt een scheurmaschine

fredjuh
18 januari 2015, 00:20
Zonder gekieteld normal channel was het maar een muffe bende en moest je eigenlijk wel het top boost kanaal alleen gebruiken.
Sjah dat krijg je bij een vlakke respons in je amp he. De meeste gitaarpickups hebben bijna geen hoge tonen dus daarom boosten de meeste gitaarversterkers de hoge tonen flink. Zoiets:
http://i61.tinypic.com/28vaget.jpg

Gelukt.Ac30 klinkt een stuk ruiger.Maar heeft nog steeds dat prachtige clean geluid.De normal input is ook niet meer zo donker.Ik denk ik deel het even mee.

Mooi! :)

Mitch
18 januari 2015, 21:40
Ja, de Caldwell mods. Da's een goeie verzameling. Kijken wat je handig lijkt en ik kan je melden dat ze de CC-lijn zeer ten goede komen. Ik heb slechts een matige soldeerbout en nog slechtere soldeerkwaliteiten dus ik laat 't liever over aan iemand die er wel goed in is, maar volgens mijn regionale versterkerheld is er goed aan te werken, de Indianenverhalen ten spijt.