PDA

View Full Version : Orange TH30H of Orange CR120H



Vincent1985
13 januari 2015, 12:51
Beste allemaal,

Het is al even geleden dat ik op het forum was maar zo her er der zie ik toch steeds meer Orange gebruikers. Vandaar dat ik de stoute schoenen aantrek en deze vraag stel:

Orange TH30H (buizen) of een Orange CR120H (transistor)?

Ik ben van plan ze dit weekend allebei te testen. De TH30 heb ik al een keer getest en kwam toen best goed uit de verf. Maar over de CR120 heb ik ook al veel goede dingen gelezen/gehoord. Bijvoorbeeld dat Orange jaren lang heeft getest met de CR120 om uiteindelijk zo dicht mogelijk bij de sound van een Rockerverb 50 te komen.
Aangezien ik 8 van de 10 keer met de speaker sim van mijn Nova System direct in de PA speel en misschien 5x per jaar echt met amp+cab twijfel ik aan het aanschaffen van een buizenbak. Of denk ik dan helemaal verkeerd..?
Op basis van wat ik nu weet en heb gelezen/gehoord, neig ik naar de CR120.

Maar wie weet denk ik daar na het weekend wel anders over en ben dan ook benieuwd naar jullie mening.

Groeten,
Vincent

arcane
13 januari 2015, 13:18
Uiteindelijk zal het gaan om het feit of je de versterker goed vindt klinken of niet. Of dat nou een buizenversterker of een transistorversterker is.

Vincent1985
13 januari 2015, 13:54
Dank arcane,

Zo denk ik er eigenlijk ook over. Het gaat toch om hoe het klinkt en of dat nu buizen is of transistor dat zal me echt om het even zijn.

petpas
16 januari 2015, 12:44
Ik ben nu al bijna 2 jaar een hele blije TH30 gebruiker en kan m je alleen maar aanraden. De CR120 ken ik niet.

Gewoon beide naast elkaar zetten en goed testen. Degene die t beste klinkt nemen ;o)

telerocker
16 januari 2015, 18:55
Een CR120 tegenover een Rockerverb. De CR120 doet aardig mee, maar klinkt imo wat platter, voor zover YT een echte graadmeter is.

https://www.youtube.com/watch?v=Nqg1QjTY0KI