PDA

View Full Version : Ervaring met "hot for tele" en "quarter pounder" Seymour Duncan elementen?



Fox Amps
13 januari 2015, 07:38
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Seymour Duncan elementen "Hot for Tele" en "Quarter Pounder" in de nekpositie?
Ik ben namelijk voor mijn telecaster op zoek naar een heter nekelement en ik kan niet zo heel veel op het net vinden over deze elementen. Er is volgens mij ook een taped variant waarmee je kunt schakelen tussen "standaard" en "hot" tele. Op zich klinkt dat ook al heel aanlokkelijk.
5 standen switch erop en klaar?

Het gaat dus om de STR-2 en STR-3

Alle overige suggesties zijn trouwens ook welkom!

Cya,
Marc

TopRob
14 januari 2015, 12:00
Ik heb al jaren een setje ‘Hot for Tele” in mijn LC Comet. Tussendoor wel eens wat andere elementjes geprobeerd, maar altijd gingen de SD’s weer terug in de gitaar. Doordat ze wat meer output hebben, zijn ze prima geschikt voor het iets steviger werk, maar verwacht geen humbuckerachtige sound. Het blijven enkelspoelselementen met behoud van de typische Tele-Twang. Vreemd genoeg is er op het internet vrij weinig te vinden over deze elementen. Ik ben dus zelf erg te spreken over deze Seymour Duncans en kan ze aanbevelen. Met de Quarter Pounders van SD heb ik geen ervaring, maar las dat ze meer in de buurt van humbuckers komen.

zjanke
14 januari 2015, 21:41
Ik heb quarterpounders in mijn LC comet en jouw omschrijving van 'hot for tele' past voor mij prima bij mijn qp's :D maar ik ken de jouwe dan weer niet...

ik heb ook een gitaar met humbuckers en dat is dus echt wel een hele grote stap steviger

Orpheo
15 januari 2015, 00:31
QP's lijken een beetje, tonaal gezien, op p90's met meer sprankel in het hoog. Ik vind ze tof, maar je verliest wel een hoop van je 'single coil' mojo. Liever full sized hum of p90 dan dit soort uhm... compromissen.

zjanke
15 januari 2015, 07:21
Als je het doet als compromis voor humbuckers heb je gelijk, ik zocht naar een compromis voor single coils en meer output en ben hier tevreden mee. Volgens mij woont FOX Amps niet zo ver uit de buurt, dus een keer proberen is geen probleem.

Dweezman
15 januari 2015, 10:20
Ik heb een QP op een dun klinkende Japanse Jaguar gezet. Da's natuurlijk helemaal iets anders dan een Tele, maar die Jag werd daardoor een ander instrument. Mis 'r nog steeds.

Mitch
15 januari 2015, 10:57
't Is inderdaad iets dat voor mijn gevoel wel heel erg een stempel op de sound drukt. Duidelijk meer mids, maar het blijft een beetje vleesch noch visch zoals hierboven al aangegeven. Met een dun klinkende gitaar over een dunnere amp of speakers kan ik me voorstellen dat het leuk uitkomt, maar als de basis al in orde is zou ik het niet aanbevelen.