PDA

View Full Version : geluid valt weg



coolchick
12 januari 2015, 23:27
hallo mannen (en vrouwen)

vraagje: als ik van treble naar rhythm schakel ea dan valt het geluid even weg, komt wel weer terug maar t duurt ff

wat kan dat zijn? is het eenvoudig te verhelpen en zo ja hoe?

Duhsjaak
13 januari 2015, 03:48
Hi Cc
als het een Gibson of Gibson achtige gitaar betreft, dan is vermoedelijk een bepaalde mate van vervuiling in de schakelaar opgetreden.

- Voorzichtig het klepje aan de achterkant losschroeven
- stevig de schakelaar op en neer bewegen
- terwijl je de slang van de stofzuiger erbij houdt

Is je schakelaar schoon en reageert hij nog steeds traag?

- een klein pufje contactspray of WD40 erop
- even laten intrekken en nogmaals je schakelaar op en neer bewegen

Ik ben niet zo happy met die sprays, maar ik ben nog minder happy met een slecht werkende gitaar. Even wat WC papier of een tissue rond de schakelaar zetten, zodat je echt alleen de schakelaar sprayt. Dat voorkomt geklieder.

In het ergste geval zul je je schakelaar moeten (laten) vervangen.
Die toggle switches zijn maar primitieve dingen. Je waant je echt in 1950 of zo. Geen wonder dat die dingen soms een beetje blijven hangen.

Probeer het maar. 10 tegen 1 dat ie het daarna gewoon netjes weer doet. Wel netjes weer dichtschroeven hè? Smiley.
Succes.
Vriendelijke groet, Gus

coolchick
16 januari 2015, 00:43
Tx man!
Ik ga morgen gelijk proberen of het werkt, kan wel kloppen denk ik hoor want ik heb inderdaad een epi (ik dacht dat kwam omdat hij laatst gevallen was).

wordt vervolgd,

munkie
16 januari 2015, 12:14
Ik heb eens een splinternieuwe Richwood LP meegenomen naar de oefenruimte, zelfde verhaal... Nieuwe 3 way switch CRL kost 15 euro ofzo, half uurtje werk om te vervangen.

Brum
16 januari 2015, 13:26
Geen WD40 gebruiken. Is olie-achtige troep, wat een laagje achterlaat. Werkt in het begin uitstekend, maar haalt uiteindelijk meer troep aan. Been there done that. Als je contactspray gebruikt, niet op van die olie-achtige basis en ook de resten weghalen, niet alleen inspuiten. WD40 is goed voor krakende deuren en zo, omdat het tevens ook smerend werkt.

Sowieso, wat munkie zegt zie ik meer heil in. Gewoon (laten) vervangen.

Plant
16 januari 2015, 19:47
+1! WD40 is dan misschien een wondermiddel, maar voor deze toepassing zeker niet geschikt.

coolchick
17 januari 2015, 02:17
Ik heb siliconenspray in huis, is dat goedgekeurd?

Gearjunkie
17 januari 2015, 10:02
nee


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Plant
17 januari 2015, 13:06
Siliconenspray is een smeermiddel voor mechanische onderdelen, het is geen reinigingsmiddel voor elektronische komponenten / kontakten.

coolchick
18 januari 2015, 02:27
Jullie zijn wel streng. Alcohol heb ik toevallig ook in huis...mag zeker ook niet?:D

Plant
18 januari 2015, 02:38
Laat ik het zo formuleren: Momenteel giet ik bij mezelf alcohol naar binnen en ik geloof niet dat ik er beter van ga funktioneren ;)

coolchick
19 januari 2015, 16:56
Nou om een lang verhaal lang te houden...het was berekoud vandaag, ik had geen zin op zoek te gaan naar contactspray dus ik heb maar gewoon wd40 gebruikt (stoute coolchick toch, stom stom stom)

En als ik hem gemold heb, dan moet ik helaas deze kopen http://lpdmusic.com/wp-content/uploads/2014/05/DanoNOS-750x360.jpg ooo wat een straf