PDA

View Full Version : Wie helpt me met deze 2....



anoniem
20 januari 2002, 22:09
Ik heb misschien een best lastige vraag, maar wie zou me willen helpen om de volgende 2 accoorden in TABS om te zetten! Ik speel een liedje met deze 2 chords maar ken de tabs niet! ik vind het ook zo lastig met die # ik weet niet wat ik daarmee aan moet. WIE zou zo vriendelijk willen zijn en voor deze 2 tabs om te zetten!

A/C#
/c#

duizend maal dank!

christian
21 januari 2002, 00:34
A/C#

e--0
b--2
g--2
d--2
a--4
E--X

C#

e--4
b--6
g--6
d--6
a--4
E--X

veel succes

groetjes christian

anoniem
21 januari 2002, 11:35
A/C#????

In A zit al een C#; nogal onlogisch om er een C# die een octaaf lager is erbij te doen.
In welk nummer zit trouwens dit akkoord; volgens mij is het een heel vreemde tab!

sleep_to_saturate
21 januari 2002, 16:40
Wat is daar nou weer vreemd aan..
Het is gewoon een versterking van de cis-toon in het A akkoord.
Als je dat vreemd weet ik nog wel een paar akkoorden die je niet begrijpen zult.

Gertjuh!!
21 januari 2002, 16:41
kijk anders even op http://www.looknohands.com

daar kan je zo opzoeken hoe je een akkoord speelt.

anoniem
22 januari 2002, 15:51
Ja, ik ook wel, de C bijvoorbeeld.

Het punt waar het mij om gaat is dat het al zo ontzettend moeilijk is om die C# erbij te doen terwijl het effect nu niet echt denderend is.

<zelfde anoniem als eerder:)>

anoniem
22 januari 2002, 15:53
Enne Gertjuh, zelf akkoorden bedenken is ontzettend makkelijk; ik kan me niet voorstellen dat we daar een site bij nodig hebben toch?

<zelfde anoniem als hiervoor x2>

=--Dirk--=

sleep_to_saturate
23 januari 2002, 01:44
Hoezo is dat moeilijk. Voor beginners kan ik het me wel voorstellen ja. Ik speelde vroeger ook dan gewoon een A.
Maar ik hoor toch wel degelijk een groot verschil tussen een A akkoord en een A/C# akkoord.

Gertjuh!!
24 januari 2002, 13:57
Enne Gertjuh, zelf akkoorden bedenken is ontzettend makkelijk; ik kan me niet voorstellen dat we daar een site bij nodig hebben toch?

Probeer ook maar te helpen hoor?
ennuh gaat hier toch om bestaande akkoorden die getabt worden en niet om zelfverzonnen akkoorden...nou die site tabt alle bestaande akkoorden uit

maar, never mind

dirkw83
28 januari 2002, 09:35
A/C#,

Mmm, aparte klank. Nooit gezien in eender welke tab. Lijkt me ook geen akkoord van het speelbaare typ, zeker niet op een spaans ding.

sebass
28 januari 2002, 12:41
Ik weet niet wat er moeilijk aan het akkoord is maar ik speel het a akkoord met een vinger. Dus alleen de wijsvinger en dan is de cis niet echt moeilijk te pakken met je ringvinger of middelvinger. Maar het a akkoord is misschien wat moeilijker misschien ben ik wel anatomisch incorrect :grin:

sleep_to_saturate
28 januari 2002, 13:36
Nee hoor zo hoort ie ook. Ik denk niet dat het anders mogelijk is. :wink: Dus dan moet je inderdaad eerst de A met alleen je wijsvinger onder de knie hebben.

dirkw83
29 januari 2002, 11:19
Damn, demp je dan de e-snaar of zo? Of weet je de vinger in de goede plooi te leggen?

Luca P
29 januari 2002, 11:31
Op 2002-01-28 08:35, schreef dirkw83:
A/C#,

Mmm, aparte klank. Nooit gezien in eender welke tab. Lijkt me ook geen akkoord van het speelbaare typ, zeker niet op een spaans ding.


Okay, probeer eens het volgende. Eh... een beetje tokkelend graag.
A - A/C# - D - Dm

Begint al ergens op te lijken niet?
Sommige akkoorden moet je gewoon in samenwerking met andere horen, anders klinken ze gewoon niet.

sleep_to_saturate
29 januari 2002, 11:43
Op 2002-01-29 10:19, schreef dirkw83:
Damn, demp je dan de e-snaar of zo? Of weet je de vinger in de goede plooi te leggen?

Je kan hem dempen ja, maar eigenlijk moet ie ook meeklinken. dus dan moet je je vinger wel wat in de plooi leggen :wink:

dirkw83
29 januari 2002, 13:27
Ja, S-t-s, dat dacht ik al. Dat wordt dus trainen die vingers:)!

Enne, dat die A/C# goed bij een D klinkt, dat is vrij evident (C# op B in Dmaj). Maar je ziet het akkoord alleen niet zo vaak toch? Ik bedoel; een D/F# kan ik me nog voorstellen, maar in welk nummer zit in g#dsnaam een A/C#?
Wil ik graag weten van de ' topic starter ' .

Luca P
29 januari 2002, 13:41
Als je een nummer hebt in D, waarin D/F# wordt gespeeld en dat speel je nu in A, wordt die D/F# een A/C#.

Die F# bas toon is vanuit de D toonladder gezien, de 3e toon.
En de C# bas toon is vanuit de A toonladder gezien ook de 3e toon.

Ik zal het wel halfbakken uitleggen, ik ben geen muziek leraar, maar het zit allemaal in die super saaie toonladders.

dirkw83
29 januari 2002, 14:01
Nee, dat snap ik, het is gewoon een kwestie van tellen maar ik blijf er bij dat het een toon is die ik nog nooit gezien heb.