PDA

View Full Version : HNAD: Orange TH-100 2-channel Head



Rory-214
12 januari 2015, 17:46
Al ruim een jaar ben ik niet meer actief geweest op dit forum en vandaag weer even lekker zitten browsen.
in de tussentijd heb ik uiteraard de nodige GAS aanvallen gehad, waaronder voor een nieuwe top die ik in november heb gekocht.
niet echt nieuw meer dus, maar ik wilde het graag even met jullie delen

Het gaat om een Orange TH-100 head, die ik in de oefenruimte gebruik i.c.m. een Trace 4x12 en een Trace 2x15 en live met een Marshall JCM800 1960 4x12 cab

Aanschouw:
http://i61.tinypic.com/2cs72no.jpg

Live setting(van mijn telefoon, dus niet zo scherp):
http://i58.tinypic.com/10o0f95.jpg


Ongeveer een jaar geleden heb ik een Orange micro terror aangeschaft(i.c.m. Harley benton 2x12 v30 cab) en sindsdien ben ik weg van de orange sound.

ik speelde al een jaar of 3 op een Fender HotRod DeVille 2x12 u.s.a. die me super beviel, en ik had daarbij nog een Jcm 900 met 4x12 cab. de jcm heb ik toen ingeruild voor een Engl fireball 60, die ik weer doorverkocht heb omdat het toch niet mijn ding bleek te zijn.

daarna ben ik opzoek gegaan naar een top die ik (bijna) overal kon gebruiken
Na uren van video's kijken op youtube kwam ik bij de TH-100 uit en dat sprak me erg aan.
ik heb het halve land doorgezocht naar een zaak die de th-100 verkocht zodat ik hem persoonlijk kon testen, maar dat bleek nogal een probleem. uiteindelijk heb ik besloten om hem blindelings te bestellen bij Thomann omdat die een erg goede "niet tevreden, geld terug" garantie hebben.

bij ontvangst direct de oefenruimte ingegaan om het beest op zn staart te trappen en ik moet zeggen dat ik toch erg onder de indruk was van het geweld.
de tonecontrols spreken voor zich. ik had gedacht dat de mogelijkheden erg beperkt waren, maar niet bleek minder waar

Controls:
Dirty – Volume, Shape, Gain.
Clean – Treble, Bass, Volume.

vooral het dirty kanaal (zonder pedaaltjes) was onvoorstelbaar dik en snoeihard, zonder modderig te worden. Bassist erbij gehaald en even gejamd (gejamt,gejammed?) en hij was ook met bassist erbij nog even definieerbaar.
Verder is hij 2 kanaals, dus clean en dirty

Clean is echt clean en blijft ook erg lang clean.
ook hier weer ondanks de beperkte controls erg breed inzetbaar

Lampjes:
Power amp: 4 xEL34
Preamp: 4 x Ecc83/12ax7
FX Loop: 1 x Ecc81/12at7


Het mooie aan deze amp is dat je hem kan schakelen naar vol vermogen of half vermogen én je kan schakelen tussen twee of vier eindbuizen.
zo kan je hiertussen schakelen:

Vol vermogen: 4 Eindbuizen = 100w
2 Eindbuizen = 70w
Half vermogen 4 Eindbuizen = 50w
2 Eindbuizen = 35w

of dit echt zo werkt, geen idee.. maar dit begrijp ik uit de manual ;)

Ik heb even zitten twijfelen nadat ik besteld had, of ik wel de juiste keus had gemaakt, maar ik heb me laten verrassen en ik geloof toch wel dat dit een blijvertje is!

arcane
12 januari 2015, 18:06
Gefeliciteerd!
En dat speakerdoek van je cabinet is super. Heb je dat zelf gedaan of heb je dat laten doen?

Rory-214
12 januari 2015, 19:12
Thanks ;)
speakerdoek heb ik laten drukken bij DWCprint, en vervolgens zelf cabjeuit elkaar geschroefd en doek gemonteerd

arcane
12 januari 2015, 19:39
Top. Op welk materiaal heb je dat laten printen? En wil je eventueel vertellen wat je dat gekost heeft?

arcane
12 januari 2015, 19:41
Ah, ik zie net op de site hoe en wat.

telerocker
13 januari 2015, 01:34
Ik vind het wel vermakelijk, Elvis full frontal op een Marshall-cab en een TH100 er bovenop. Rock'n'roll, maar dan anders. :lp: