PDA

View Full Version : merk gitaar



daimy321
12 januari 2015, 14:37
hallo,


ik heb mijn lp nu ong anderhalf jaar hij speelt heerlijk en is ook gewoon netjes afgewerkt. alleen 1 vraag blijft mij achter volgen en ik hoop dat jullie mij daar bij kunnen helpen. ik heb hem gekocht als een hondo maar volgens mij is het hellemaal geen hondo want bij mijn weten is er maar 1serie lp van hondo en dat zijn de hondo 2 en dat is deze zeer zeker niet. zo als tezien op de afbeelding is er maar 1 van de 2 letters zicht baar. de h. ik hoop dat jullie weten welk merk het is.
http://cms.daimy-s-gitaar-nl.webnode.nl/fotogalerij/#!


Mvg daimy

Eko
12 januari 2015, 15:44
daimy
De foto is niet zichtbaar. Hondo heeft ook wel gitaren gemaakt in de jaren 70 met alleen Hondo op de kop. Waren in de omgeving van Rotterdam overal te koop. Saris was een grote verkoper er van. Was trouwens niet de hoogste kwaliteit......

wietse
12 januari 2015, 16:48
zonder inloggen kunnen wij die foto niet zien, hondo is nu eenmaal niet een teken van kwaliteit toen er hondo II op de kop verscheen waren ze pakken beter, ik heb zelf een paar goede hondo II's en heb heel wat andere hondo's in handen gehad.
men zij wel eens dat het enige goede aan een hondo de humbuckers waren dat waren echte usa dimarzio's.

daimy321
12 januari 2015, 19:29
het fijt dat jullie zeggen dat hondo's slechte gitaren zijn is een leugen en een hele zware ook nog niet dat alle hondo's geweldig zijn want er zit ook zeker rommel tussen maar ook zeker pareltjes echte toppers ik heb 2 hondo's 2 strats en ze spelen zo fijn en klinken geweldig . mijn buur jongen heeft een fender mexican en die van mij spelen en klinken beter. en dat is geen leugen. ik ben ook zeker niet de enige die deze mening deelt. hondo word gewoon zwaar onder gewardeerd. maar dat maakt niet uit want ik heb ze voor 75 euro perstuk
gekocht. en dat voor een gitaar die beter is dan een fender mexican ;)

wat betreft de foto het lukt me niet helemaal dus probeer het op een ander manier

Mvg Daimy

daimy321
12 januari 2015, 19:37
het fijt dat jullie zeggen dat hondo's slechte gitaren zijn is een leugen en een hele zware ook nog niet dat alle hondo's geweldig zijn want er zit ook zeker rommel tussen maar ook zeker pareltjes echte toppers ik heb 2 hondo's 2 strats en ze spelen zo fijn en klinken geweldig . mijn buur jongen heeft een fender mexican en die van mij spelen en klinken beter. en dat is geen leugen. ik ben ook zeker niet de enige die deze mening deelt. hondo word gewoon zwaar onder gewardeerd. maar dat maakt niet uit want ik heb ze voor 75 euro perstuk
gekocht. en dat voor een gitaar die beter is dan een fender mexican ;)

wat betreft de foto het lukt me niet helemaal dus probeer het op een ander manier

Mvg Daimy

Oranjeaap
12 januari 2015, 20:55
Prima interpunctie, goed taalgebruik en uitstekende argumenten. Kortom: Goed verhaal!

.slash.
12 januari 2015, 21:10
Eigenlijk zouden nieuwe leden gescreend moeten worden voordat ze officieel member kunnen worden.
Hoe dan ook. Hartstikke fijn dat je tevreden bent met je gitaartjes! Maak je geen zorgen wat betreft die foto, dat zoeken wij wel uit!

JVGM-music
12 januari 2015, 23:06
Prima interpunctie, goed taalgebruik en uitstekende argumenten. Kortom: Goed verhaal!


Ja, ik ben ook om nu..

En ooit , in een ver verleden toen ik mijn eerste gitaar ging kopen werd mij Hondo ook aangeraden om eens te proberen...maar ze hadden geen Hondo in de muziekwinkel waar ik binnenstapte. Helaas
, anders had ik nu ook zo'n fenomenale Hondo gehad.Jammer dat.



En dan gaat u nu natuurlijk zeggen dat ik die Hondo vast wel had ingeruild voor wat anders maar mijn eerste gitaar, een Marina feeling series 2 heb ik nog steeds.

Pepe
12 januari 2015, 23:08
Zo zie je maar weer, Hondo's krijgen uiteindelijk de plek die ze verdienen. :cheerup:

Hendrik1970
12 januari 2015, 23:11
Nee fender,
vrij vertaald bumper, dan heb je wat......behalve de naam......

wietse
12 januari 2015, 23:36
het fijt dat jullie zeggen dat hondo's slechte gitaren zijn is een leugen en een hele zware ook

wat betreft de foto het lukt me niet helemaal dus probeer het op een ander manier

Mvg Daimy

helaas is het geen leugen en dan ben ik nog wel één van de mensen die zegt en weet dat er goede hondo's zijn, alleen dat zijn wel hondo II's en de late hondo's zonder II er achter, de vroege hondo's was vooral brandhout, leuk voor de heb en spelen soms ook wel leuk maar het bleven goedkoop gemaakte multiplex plankjes, en 75 euro voor een hondoII strat?
ik geef het er niet voor, dingen zijn meestal van multiplex.
maar goed het is wat de gek er voor geeft bij zulke gitaren ( nog een mooie fame strat (by hondo ) kopen?? :D)
lekker spelen zit ook in de afstelling, als die gitaren van jou goed afgesteld zijn dan spelen ze zelfs beter dan een slecht afgestelde customshop fender.
een hondo was na egmond bijna de laatste gitaar waar je op wilde spelen destijds, en niet zonder reden, en die gitaren hebben het merk een slechte naam bezorgd die niet meer terecht was bij de latere gitaren en daar zijn ze nooit vanaf geraakt, de naam hondo verdween ergens begin 90's .
hondo is opgericht om de productie van gitaren in korea van de grond te krijgen in samenwerking met een toen kleine bouwer genaamd samick, het is dus wel een merk geweest dat belangrijk is voor de productie van gitaren in korea zonder hondo had dit waarschijnlijk nooit zo'n vlucht genomen.

voor foto's plaatsen neem een photobucket account, gratis en eenvoudig in gebruik.

BamBuFan1
13 januari 2015, 00:17
Eigenlijk zouden nieuwe leden gescreend moeten worden voordat ze officieel member kunnen worden.
Hoe dan ook. Hartstikke fijn dat je tevreden bent met je gitaartjes! Maak je geen zorgen wat betreft die foto, dat zoeken wij wel uit!

Ik heb het bovenstaande even door Google Translate: 2014 Millennial Cyb3rt4lk -> Nederlands gehaald.

De ingevoerde tekst

het fijt dat jullie zeggen dat hondo's slechte gitaren zijn is een leugen en een hele zware ook nog niet dat alle hondo's geweldig zijn want er zit ook zeker rommel tussen maar ook zeker pareltjes echte toppers ik heb 2 hondo's 2 strats en ze spelen zo fijn en klinken geweldig . mijn buur jongen heeft een fender mexican en die van mij spelen en klinken beter. en dat is geen leugen. ik ben ook zeker niet de enige die deze mening deelt. hondo word gewoon zwaar onder gewardeerd. maar dat maakt niet uit want ik heb ze voor 75 euro perstuk
gekocht. en dat voor een gitaar die beter is dan een fender mexican

wat betreft de foto het lukt me niet helemaal dus probeer het op een ander manier

Mvg Daimy

Vertaling:

Waarde amici,

Het op dit forum rondwarende vooroordeel aangaande het gitaarmerk "Hondo" is mij enigzins in het verkeerde keelgat geschoten.

Weliswaar is niet elke gefabriceerde Hondo gitaar een toonbeeld van kundig vakmanschap, maar ik zou graag een lans willen breken voor die Hondos die wel degelijk de goedkeuring van menig gitaarnetter zouden kunnen wegdragen.

Welk mijner beide Hondo gitaren ik ook ter hand neem: immer klinken zij zo fris en fruitig als een sappige 'Bonne Louise d’Avranches' in een Betuwse boomgaard op een zonnige augustusmorgen. Het is beslist geen kolder wat ik U brom! Ik vergeleek onlangs de objecten van mijn begeerte met een duidelijk inferieure Mexicaanse uitvoering van een Fender gitaar toebehorende aan een aanwonende.

Mijn mening hierin wordt empirisch gesteund door de overtuiging van confrères die graag zouden zien dat het gitaarmerk Hondo op menig gitaar zou prijken. Mijn zienswijze wordt overigens geenszins vertroebeld door de geringe monetaire waarde van mijn gitaren, zijnde €75 (men zegge: vijfenzeventig euro), zeker gezien de bewezen superioriteit van deze over een Fender gitaar uit Mexicaanse produktie.

De door mij beloofde foto moet ik u op dit moment helaas schuldig blijven; ik zal u echter zo spoedig mogelijk soelaas bieden.

CU Daimy

Hendrik1970
13 januari 2015, 12:05
Ik heb het bovenstaande even door Google Translate: 2014 Millennial Cyb3rt4lk -> Nederlands gehaald.

De ingevoerde tekst

het fijt dat jullie zeggen dat hondo's slechte gitaren zijn is een leugen en een hele zware ook nog niet dat alle hondo's geweldig zijn want er zit ook zeker rommel tussen maar ook zeker pareltjes echte toppers ik heb 2 hondo's 2 strats en ze spelen zo fijn en klinken geweldig . mijn buur jongen heeft een fender mexican en die van mij spelen en klinken beter. en dat is geen leugen. ik ben ook zeker niet de enige die deze mening deelt. hondo word gewoon zwaar onder gewardeerd. maar dat maakt niet uit want ik heb ze voor 75 euro perstuk
gekocht. en dat voor een gitaar die beter is dan een fender mexican

wat betreft de foto het lukt me niet helemaal dus probeer het op een ander manier

Mvg Daimy

Vertaling:

Waarde amici,

Het op dit forum rondwarende vooroordeel aangaande het gitaarmerk "Hondo" is mij enigzins in het verkeerde keelgat geschoten.

Weliswaar is niet elke gefabriceerde Hondo gitaar een toonbeeld van kundig vakmanschap, maar ik zou graag een lans willen breken voor die Hondo`s die wel degelijk de goedkeuring van menig gitaarnetter zouden kunnen wegdragen.

Welk mijner beide Hondo gitaren ik ook ter hand neem, immer klinken zij zo fris en fruitig als een sappige 'Bonne Louise d’Avranches' in een Betuwse boomgaard op een zonnige augustusmorgen.
Het is beslist geen kolder wat ik U brom!
Ik vergeleek onlangs de objecten van mijn begeerte met een duidelijk inferieure Mexicaanse uitvoering van een Fender gitaar toebehorende aan een aanwonende.

Mijn mening hierin wordt empirisch gesteund door de overtuiging van confrères die graag zouden zien dat het gitaarmerk Hondo op menig gitaar zou prijken.
Mijn zienswijze wordt overigens geenszins vertroebeld door de geringe monetaire waarde van mijn gitaren, zijnde €75 (men zegge: vijfenzeventig euro), zeker gezien de bewezen superioriteit van deze over een Fender gitaar uit Mexicaanse productie.

De door mij beloofde foto moet ik u op dit moment helaas schuldig blijven; ik zal u echter zo spoedig mogelijk soelaas bieden.

CU Daimy
Met verbeteringen voorde oplettende lezer........+ Betuwse bestaat niet is spreek taal.

Pepe
13 januari 2015, 12:14
Met verbeteringen voor de oplettende lezer... plus dat Betuwse niet bestaat; dat is spreektaal.

:ok:,,,,,,,,,,,,,,,

Hendrik1970
13 januari 2015, 12:19
Hahaaaa.
Heel goed bezig Pepe.
Opzet gelukt.

zjanke
13 januari 2015, 12:19
Ik heb het bovenstaande even door Google Translate: 2014 Millennial Cyb3rt4lk -> Nederlands gehaald.



:seriousf: en dan te bedenken dat Nigerianen er met hun zwendelpraktijken toch bagger van kunnen maken...

Tupelo
13 januari 2015, 13:03
Yep, Fender = brandhout, en je moeder koopt viooltjes bij de Lidl, omdat ze 4 voor 1 euro zijn, toch ? :)

Nejra
13 januari 2015, 13:20
Yep, Fender = brandhout

Zoals ene Jimi Hendrix ooit eens wetenschappelijk heeft vastgesteld.


(of was dat ook een Hondo??) :hide:

Tabula Rasa
13 januari 2015, 13:55
Hondo is rotzooi of helemaal geweldig afhankelijk van je referentiekader.

Nejra
13 januari 2015, 15:32
Hondo is rotzooi of helemaal geweldig afhankelijk van je referentiekader.


Daar zeg je iets bijzonder waars....

Ik zelf houd het op een praktisch referentiekader:
Voor mij is iedere gitaar die goed klinkt en (voor mij) lekker speelt een goede gitaar.

Werkt niet voor iedereen zo.
Anderen vinden uiterlijk minstens net zo belangrijk of hangen een merk, type en/of prijskaartje aan de term "goede gitaar". Voor ieder wat wils :ok:

Tupelo
13 januari 2015, 16:03
Net zo ergerlijk als mensen die zweren bij hun 2500 euro PRS, mensen die uiteraard die 2500 euro PRS hadden kunnen kopen (geen ogenblik voorbij laten gaan om dat op te merken wanneer ze hun HB presenteren), maar liever de Harley Benton namen, omdat die uiteindelijk net zo goed, zo niet beter is.

Laat dat referentiekader dan ook fijn helemaal varen, begin niet allerlei vergelijkingen te trekken, en ben tevreden met je plank.

Persoonlijk word ik helemaal blij van mijn gestripte en gemodificeerde Koreaanse Blade, al zal geen ander mens er echt warm voor lopen. Had ik al verteld dat die beter dan een Hondo is ? En beter dan een Fender, en Gibson, en PRS bij elkaar ?

:crazyhappy:

Hotpepper01
13 januari 2015, 16:32
Alle waarde naar zijn geld. Ik zie tegenwoordig weer veel bekende gitaristen op het podium spelen op een Hondo of een Harley Benton. Spelen he? Niet poseren... toch? :hide:
Belangrijk is dat de bespeler blij is met zijn of haar gitaar.

Hendrik1970
13 januari 2015, 16:42
Goed of slecht?
Alles is zo goed als de mens die het bespeeld, erin rijd of mee vliegt.
Ik bedoel te zeggen echt slechte spullen zijn er niet, het hangt van de kundigheid van de persoon af die het gebruikt, of in het geval van een gitaar; de gitaar is zo goed als de gitarist die hem in handen heeft.

Tabula Rasa
13 januari 2015, 17:02
Mooi verhaal Hendrik, maar een echt slechte kut gitaar blijft een echt slechte kut gitaar. Je kan hem hooguit goed afstellen, dan wordt het een goed afgestelde kut gitaar.

BamBuFan1
13 januari 2015, 21:14
Zoals ene Jimi Hendrix ooit eens wetenschappelijk heeft vastgesteld.

(of was dat ook een Hondo??) :hide:

Maakt niet uit, zolang Hendrixs groene tape er maar op zat!

Nejra
13 januari 2015, 23:26
Maakt niet uit, zolang Hendrixs groene tape er maar op zat!

Conclusie: Met groen tape brandt alles zoals het klinkt :blast::crazyhappy::zz:

geert1976
19 januari 2015, 14:32
Bitchfights om Hondo gitaren.... het moet niet gekker worden:???:

De vroege Hondo's waren een horror, multiplex body's, mechanieken die al kapot gingen als je ernaar keek etc.
Later ging Hondo gitaren laten maken met de kwalificatie "alle 13 kut" tot heel redelijke en goede gitaren (Hondo Deluxe & professional series, die in Japan werden gemaakt).

De Hondo H series uit de jaren 80 bestonden oa uit strat modellen en die waren niet te pruimen in mijn ogen.

resumerend... bij Hondo is het een "hit or mis" verhaal.

telerocker
19 januari 2015, 16:53
Mijn eerste gitaar uit de seventies. Kijk en huiver:

http://i1331.photobucket.com/albums/w582/Stroopwafel61/b96243a8-3e95-4e6b-a266-9d19ded23896_zpsb2540841.jpg (http://s1331.photobucket.com/user/Stroopwafel61/media/b96243a8-3e95-4e6b-a266-9d19ded23896_zpsb2540841.jpg.html)

http://i1331.photobucket.com/albums/w582/Stroopwafel61/b25e8696-d18b-47e1-a58b-d90df82c875a_zpsed92074d.jpg (http://s1331.photobucket.com/user/Stroopwafel61/media/b25e8696-d18b-47e1-a58b-d90df82c875a_zpsed92074d.jpg.html)

BamBuFan1
19 januari 2015, 17:18
Mijn eerste gitaar uit de seventies. Kijk en huiver:

{GECENSUREERD]



GADVERDAMME! Dat soort vieze plaatjes tolereren we hier niet! Modje gewaarschuwd.




telerocker
19 januari 2015, 17:21
GADVERDAMME! Dat soort vieze plaatjes tolereren we hier niet! Modje gewaarschuwd.





Hij mag idd wel eens gepoetst... :soinnocent:

Hendrik1970
19 januari 2015, 17:26
Kijk eindelijk eens een serieus en mooi instrument.:cooler:

guitarkid
25 januari 2015, 22:23
Wij hadden vroeger in de repetitieruimte een Hondo II gitaar. Die hing aan de muur en het was een rampding. Maar de humor was dat als iemand een fout maakte, hij (of zij) het nummer dan nog een keer moest spelen op die Hondo! Voor straf. Nou, dan leer je wel spelen...!!!
Traumatische ervaringen......!!! :seriousf:

Maar even terzijde:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?167599-Hondo

;)

telerocker
25 januari 2015, 23:52
In mijn eerste bandje was de nickname al gauw gevonden: Hondolul II.

guitarkid
26 januari 2015, 07:40
Hmm, ik ben bang dat Daimy123 na drie posts weer is afgehaakt! ! 123 dus..... :D
Daimy, dat is niet nodig, hoor!! :makeup:
Het vergt soms wat doorzettingsvermogen en een beetje weten "who is who", maar dan is dit forum wel erg leuk! :grouphug:

Gr. Guitarkid!

Duhsjaak
26 januari 2015, 09:17
Helaas gebeurt dat meer, dat afhaken.
Geen wonder. Je hebt ook enige staying power nodig op dit forum.
Noordeloos in het zuiden en Zuidbroek in het noorden; de compacte verhalen van Vulv en mijzelf...., er zijn er voor minder afgehaakt denk ik.

Maar jammer is het wel. Het gebeurt helaas meer dat er een vraag wordt gesteld waarop gefundeerd wordt gereageerd en waarbij je de indruk krijgt dat TS geen moeite neemt om te kijken wat er voor een reactie op zijn vraag is verschenen.

Soit, het voorkomt dat wij indutten, zullen we maar zeggen.
Omdat ie weinig interesse toont, kapen we even zijn draadje op Krant van wakker NL wijze:
Uit doorgaans betrouwbare bron vernamen wij dat op 7 maart 2015 op de Noorder Gitaar Dag geen Honda's te koop zullen worden aangeboden.

Zo, dat zal m leren.
Vriendelijke groet, Gus

telerocker
26 januari 2015, 09:25
Zo is het Guitarkid. Laat ik nog dit zeggen over mijn Hondo: na installatie van nieuwe wiring, seymour duncans, jumbofrets en aanpassingen aan de brug, heb ik er indertijd vaak mee opgetreden. Waarmee bewezen is dat Hondo's podiumfähig zijn. Ook nooit klachten over mijn geluid gehad, mede dankzij de briljante Roland Cube 100 die ik toen tot mijn rijke arsenaal mocht rekenen. Helaas voor de Hondo had ik vroeg of laat genoeg gespaard voor een Yamaha SG300. Wat een fijn gitaartje was dat. Had ik nooit weg moeten doen, maar deed dom genoeg het wel. De Hondo II staat (vermoedelijk vanwege een vals soort jeugdsentiment) nog steeds in het gitaarrek.

apekop
26 januari 2015, 10:32
Ik heb niet alles gelezen. Maar het schijnt dat we binnenkort Hondo decals moeten gaan plakken i.p.v Fender ;)

telerocker
26 januari 2015, 13:08
Ik heb niet alles gelezen. Maar het schijnt dat we binnenkort Hondo decals moeten gaan plakken i.p.v Fender ;)

Als je wilt dat je USA Fender in waarde stijgt, is dat zeker aan te bevelen. ;)

wietse
26 januari 2015, 14:13
Uit doorgaans betrouwbare bron vernamen wij dat op 7 maart 2015 op de Noorder Gitaar Dag geen Honda's te koop zullen worden aangeboden.


lijkt mij logisch want het is geen auto of motorbeurs. :D

munkie
26 januari 2015, 14:41
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m888663365-vintage-hondo-es-335-uitstekende-staat-fender-sq-versterker.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Is dit Made by Matsu of niet?

munkie
26 januari 2015, 14:47
Je hebt ook enige staying power nodig op dit forum.

Ik vind het de laatste tijd erg meevallen, of tegen zo U wilt. Beetje tamme boel hier. Waar is Orph als je hem nodig hebt? :cheerup:

Hendrik1970
26 januari 2015, 21:03
Decals plakken?
zielig en Fender tsja.......
Waarom zou je met een fender gezien willen worden als je ook een Deusenberg, Gretsch, of Godin in je handen kunt hebben?