PDA

View Full Version : Headstock herkenning gevraagt



MarshallSG
12 juli 2003, 10:52
Hoi,

Ik heb een LP Model gitaar wat volgens mij de body van een echte LP is met de hals van een andere gitaar er op. Nou vroeg ik mij af of iemand deze head herkend. Iemand die er iets meer over kan vertellen?



http://www.xs4all.nl/~mvanmin/Gitaren/00gibheadstock.jpg

Anders Destium
12 juli 2003, 11:39
Dit kan vrijwel elke willekeurige Japanse of Koreaanse kopie zijn, maak je geen illusies over de body: Een LP is een LP, veel kopieen zien er verschrikkelijk mooi uit maar dat wil nog niet zeggen dat het the real deal is :)

MarshallSG
12 juli 2003, 12:33
Ik moet zeggen dat ie heel erg goed klinkt. Hij moet wat opgeknapt worden . Bij nadere inspectie denk ik toch niet dat het een echte LP body is. Binding is anders als op een echte LP. Maar als iemand er iets over weet te vertellen ben ik nog steeds wel geinteresseert.

Anders Destium
12 juli 2003, 12:52
Het zou helpen als je ook een foto van de body hebt, het kan een Samick of Tokai of iets in die geest zijn.

Negative K3 fan
12 juli 2003, 13:46
kan het geen framus zijn?

MarshallSG
12 juli 2003, 13:49
http://www.xs4all.nl/~mvanmin/Gitaren/00gibgitaar.jpg

Dit is um helemaal.

SchaapOpJeHoofd
12 juli 2003, 14:35
Denk niet dat het een van de "bekendere" kopieerders als Tokai of Vintage is, want daar staat meestal hun eigen naam op.

Misschien staat er iets in de pickup holte of onder de nek?

MarshallSG
12 juli 2003, 14:48
Nee er staat dus helemaal nergens iets op. Heb ik al gekeken ook niet op de elementen. Misschien is het wel een zelf bouw LP ofzo. Ik ben er iig zeer te spreken over voor 200E

Mitch
12 juli 2003, 15:06
Ik zit nou al de hele dag te peinzen waar ik dat 'vier ruiten die vaag op het LP Custom embleem moeten lijken' toch eerder gezien heb :-(
Ik word gek, want ik kom er niet op....

MarshallSG
12 juli 2003, 15:14
Ja die ruit komt me ook bekend voor vandaar dat ik eerst ook dacht dat het een body van een echte LP was met de neck van iets anders. Ik al overal op het net gezocht maar kan die ruit nergens terug vinden :(

Sicky61
12 juli 2003, 15:14
volgens mij is dat een cusom.Het MERK, kustom! koopje! 8-)

MarshallSG
12 juli 2003, 16:08
Nee het is geen Kustom is een andere kop. Mijne heeft drie 'golfjes' op de kop zitten.

skabouter
12 juli 2003, 18:56
leuk gitaartje, kerel !!
maar wat maakt het nou uit joh, die head.
ik heb ook zo`n bas, waar niets op staat. eigenlijk lijkt de kop van mijn bas erg hetzelfde, en volgens mijn leraar is het een oude EKO. dus dat zou in jou geval ook kunnen kloppen

MarshallSG
12 juli 2003, 19:02
Het maakt mij ook niet zo heel veel uit. Ik was gewoon nieuwschierig of er misschien iemand iets meer van kon vertellen. Ik geef niet zo zeer om een naampje op m'n gitaar ik wil alleen maar dat ie lekker speelt en klinkt en een beetje er leuk uitzien op de derde plaats. Het heeft op zich ook wel wat een noname misterieuze gitaar :)

MarshallSG
12 juli 2003, 22:42
Voor eventuele liefhebbers heb ik nog een wat betere foto gemaakt.

http://www.xs4all.nl/~mvanmin/Gitaren/00gibgitaar2.jpg

Anders Destium
13 juli 2003, 01:19
Het is wel een redelijke black beauty :wink: Goede kopie dus :)

Negative K3 fan
13 juli 2003, 01:29
alleen heel veel goud is er vanaf. heb je een relic LP :)

sickpunk
13 juli 2003, 11:25
leuk gitaartje, kerel !!
maar wat maakt het nou uit joh, die head.
ik heb ook zo`n bas, waar niets op staat. eigenlijk lijkt de kop van mijn bas erg hetzelfde, en volgens mijn leraar is het een oude EKO. dus dat zou in jou geval ook kunnen kloppen

ik kan nix vinden over een EKO die er zo uit ziet... meestal hebben ze bloem patronen op de kop, of een ander ruit patroon... denk haast niet dat het een EKO is...

FragDaddy
13 juli 2003, 12:37
mooie gitaar hoor!

als je echt bijna zeker wilt weten of het een echte gibson body betreft, kun je het best even het nek-element eruit pakken. daaronder zit vaak een sticker bij gibsons (van degene die de eindcontrole heeft uitgevoerd). ook kun je zien of er een (redelijk dikke) maple (esdoorn) kap op de mahonie body ligt. dit laatste wordt eigenlijk alleen bij gibson gedaan (en bij de hele dure copieen, zoals heritage, tokai en de epi elites). de rest hebben vaak een heel dun laagje fineer op het mahonie liggen.

succes. en wat maakt het eigenlijk uit waar de gitaar vandaan komt? zolang ie maar lekker speelt toch? Oh. is het misschien een idee om er een setje zwarte knoppen op te zetten? die gouden knoppen horen echt niet bij de customs..