PDA

View Full Version : Richtprijs Fender '97 USA Stratocaster met gebreken..



guitarguru
11 januari 2015, 22:04
Ik ben mijn collectie wat aan het uitdunnen, vanwege het oppakken van het drummen sinds vorig jaar.

Ik heb ooit in 2001 een '97 Roadhouse Strat gekocht die, bleek later, een halspen bleek te hebben die is uitgelubberd. De hals is dus niet meer af te stellen.
Ook heb ik de originele Texas Specials vervangen door een set Kinman Blues pickups en de TexSp verkocht. Ook zaten er al Fender locking tuners op, die volgens mij ook niet origineel zijn.
Ik heb er ooit een Allparts hals voor gekocht, dus zou hem ook op die manier kunnen verkopen.
Ik ben dus ooit genaaid met die uitgelubberde halspen en wil dat zeker niet een ander aandoen.

Hebben jullie enig idee wat de gitaar waard is, of evt. andere tips nog?

http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/DSC00052.jpg?1421010248849&1421010249835

pasqual
12 januari 2015, 08:27
Waarom vraag je langs deze weg niet (dit forum dus) of iemand dit voor je kan repareren? Misschien heeft iemand hier wel een goeie methode voor en kost het niet de hoofdprijs. Dan kun jij 'm met een gerust hart verkopen. Als je 'm zo aanbiedt krijg je alleen maar vervelende biedingen en onbeschofte mails (marktplaats).
Of je haalt die Kinmans eruit en verkoopt de body apart en de hals ook los zonder de tuners. Maar dan verkoopt iemand anders de hals wel weer defect door zoals jij 'm ook hebt gekregen....

Tabula Rasa
12 januari 2015, 08:47
Halspen verwijderen en vervangen is een kutklus. Zou zelf de toets eraf schaven omdat het een eendelige hals is en er een maple toets op plakken. Dan blijft de decal intact.

guitarguru
12 januari 2015, 10:51
Ja, die hals repareren wordt hem niet, dat heb ik jaren terug al onderzocht. Veel te duur. Ik kan de Strat verkopen met Allparts hals, maar dan is het een partscaster met van alles en nog wat eraan, dat niet origineel is, behalve de body.
Wat is zo'n gitaar, ondanks de goede onderdelen, dan waard? Krijg ik natuurlijk biedingen vanaf 100 euro.....
Vanwege dit halsprobleem heb ik hem al die tijd ook niet willen verkopen, maar nu ik wat centjes nodig heb, wil ik toch even weten wat ie ongeveer waard is. Wat de gek ervoor geeft?

Bram46
12 januari 2015, 11:22
Toppie, er zijn dus nog steeds eerlijke mensen. Complimenten.

humbucker
12 januari 2015, 11:23
Ik denk dat los in onderdelen dan nog het meest kan opbrengen. Loop je wel het risico dat bepaalde zaken blijven liggen...

Noid
12 januari 2015, 18:37
2e hands:
kinmans ong 175-200 euro,
body fender usa ong 175-200
hals allparts 100-150
tuners 25-50

Dus ergens tussen 475 en 600.

Pepe
12 januari 2015, 18:43
Da's wel erg optimistisch hoor.
Ik reken 35 euro voor een pickup, regardless of het vintage Fender, CS fender of boutique is, als ik er meer voor vraag wordt het een moeizaam verhaal. En een nieuwe allparts haal je bij Rienk voor 125.

guitarguru
12 januari 2015, 20:48
Mmm....ga hem denk ik als complete gitaar proberen te verkopen voor een honderdje of 4. Met losse verkoop loop ik inderdaad het risico met spullen te blijven zitten.
Bedankt voor het meedenken! :cheerup:

guitarguru
13 januari 2015, 12:28
Mmm....ga hem denk ik als complete gitaar proberen te verkopen voor een honderdje of 4. Met losse verkoop loop ik inderdaad het risico met spullen te blijven zitten.
Bedankt voor het meedenken! :cheerup:

Met de Allparts hals dus.. De originele hals gaat de deur nooit meer uit, want dan weet je nooit of iemand hem toch niet kapot ergens probeert te slijten.
Wie checked er nou de trussrod moer bij aankoop van een gebruikte gitaar..? Ik wel dus voortaan.

Antoon
13 januari 2015, 12:53
Als het alleen het schroefdraad op de pen is kan dat soms redelijk makkelijk gerepareerd worden (als je iemand kent met een Stewmac Truss Rod Rescue Kit). Soms loop je ook tegen een goedkope originele hals aan.

muziekschuur
13 januari 2015, 13:06
Contact met Fender opnemen. Inmiddels verkopen ze after market Fender halzen in The States. Ze kunnen een uitzondering maken en je een originele Fender hals verkopen. Dan istie weer origineel met nieuwe hals....

guitarguru
13 januari 2015, 13:56
Heb me er weer even in verdiept. Is het nou zo dat je de moer kunt verwijderen van de halspen? Als dat zo is, dan moet hij dus te vervangen zijn, als je de oude er vanaf krijgt met een of ander extractor tooltje. Ging er altijd van uit dat het ding een geheel was. Heeft me toen ook niemand verteld. Men wilde me wat graag een nieuwe hals verkopen natuurlijk.

Tabula Rasa
13 januari 2015, 14:02
Hangt van het type af. Bij een deal action zit ie vast. Bij de standaard rod is het een busje met binnendraad. Zolang de bus verrot is, is het makkelijk te fixxen.

muziekschuur
13 januari 2015, 18:59
Op basis van de serie nummer (als het een USA gitaar is) zou Fender je moeten kunnen vertellen hoe e.e.a. in elkaar steekt.

Tabula Rasa
13 januari 2015, 19:31
Op basis van een foto komen we ook al een eind.

guitarguru
14 januari 2015, 10:48
Valt hier iets uit op te maken?

http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/DSC00025_zps5b7d7520.jpg (http://s149.photobucket.com/user/guitarguru_1960/media/DSC00025_zps5b7d7520.jpg.html)

http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/DSC00026_zps2af8a611.jpg (http://s149.photobucket.com/user/guitarguru_1960/media/DSC00026_zps2af8a611.jpg.html)

motorhan
14 januari 2015, 11:03
Kun je niet aan de achterkant van de hals de ingelijmde strook hout er uit fresen. dat moet toch te doen zijn. en zo is ie er toch ook ingekomen of zie ik wat over het hoofd.


Met vr gr
Han

gertgert
15 januari 2015, 07:22
Ga niet in een hals fezen en dergelijke als je geen ervaring hebt en je wilt m straks nog verkopen. Zoek even een goede reparateur op, zo'n nut is gewoon te vervangen. Kijk ook even in het zelfbouwforum, wellicht kan iemand je daar helpen.

vulvasonic
15 januari 2015, 08:29
Contact met Fender opnemen. Inmiddels verkopen ze after market Fender halzen in The States. Ze kunnen een uitzondering maken en je een originele Fender hals verkopen. Dan istie weer origineel met nieuwe hals....
Heb ik een jaar of 18 geleden gedaan. Je moet dan wel de originele, kapotte hals opsturen naar Fender en alle hardware er van af schroeven. Je krijgt dan een gloednieuwe passende hals met een serienummer en de kenmerken van het laatst passende model. In dit geval dus een de hals van een standard met rolled off edges. Heerlijk! :D
Ik meen het, ik ben blij dat ik het gedaan heb. Maar het kost wel wat. Ik bedoel, je betaalt relatief veel voor een nieuwe hals en met de oude kun je geen fuck doen (zou ook niet kies zijn om dat ding proberen te verkopen natuurlijk). :)