PDA

View Full Version : Even voorstellen



Michiel Katsburg
11 januari 2015, 11:52
Aangezien ik toch steeds weer op dit forum terechtkom als ik informatie zoek heb ik mij net maar geregistreerd. Ook omdat ik af en toe mijn mening wil kunnen geven :seriousf:

Ik speel nu een jaar of twee na dertig jaar niet te hebben gespeeld.
Ik heb een keer in de twee weken een uurtje les.

Via Marktplaats kom ik meestal aan mij gear.

Michiel

Duhsjaak
11 januari 2015, 17:31
Heel verstandig.
Je komt hier iedere keer weer terecht.

Dient alleen de vraag zich aan of dat door de verzamelde kennis en de plezierige m/v's komt, of dat dat komt doordat het water altijd naar het laagste punt stroomt.

Met wat mazzel komen wij daar nog wel eens achter. In the meantime, veel plezier hier.
Zo, kom nou maar op met die mening.
Je moet ergens beginnen tenslotte.
Vriendelijke groet, Gus

MikeD
12 januari 2015, 17:46
Leuk.. weer een herintreder erbij... leef je uit, zou ik zo zeggen mits in overeenstemming met de gedragsregels.

woldhek
12 januari 2015, 20:21
Michiel,

Hoeveel jaar heb je voor die 30 jaar aan gespeeld?
Moest je na 30 jaar alles weer opnieuw leren of speelde je vrij direct weer als vroeger?
Misschien rare vraag, maar ben erg benieuwd of het geleerde (qua gitaar) ergens blijft hangen, of dat je helemaal opnieuw moet beginnen.

Michiel Katsburg
12 januari 2015, 21:26
Michiel,

Hoeveel jaar heb je voor die 30 jaar aan gespeeld?
Moest je na 30 jaar alles weer opnieuw leren of speelde je vrij direct weer als vroeger?
Misschien rare vraag, maar ben erg benieuwd of het geleerde (qua gitaar) ergens blijft hangen, of dat je helemaal opnieuw moet beginnen.

Het korte antwoord: Hangt er vanaf hoe lang je gespeeld en geleerd hebt en misschien ook wel van wie.
De lange versie:
Na een jaar of vijf elektronisch orgel (goeie ouwe tijd, voor de keyboards) heb ik een jaar klassiek gitaarles gehad. Daarna heb ik een elektrische gitaar gekocht en heb een beetje aan lopen klooien en een paar avonden geprobeerd een punkbandje te starten.
Alles wat er uit die tijd is blijven hangen waren een paar akkoorden.
Ik ben weer begonnen met filmpjes op YouTube, die zijn er op allerlei nivo's te vinden en sommige zijn wel aardig.
Na een jaar had ik nog steeds veel plezier in gitaarspelen en had een verzameling van vijf goedkope gitaren, twee versterkers en een handje pedalen. Ik heb nu een jaar les en merk dat ik nu meer akkoorden ken, een beetje weet waar de noten zitten en beter zelf kan horen wat een bandje nu voor akkoorden gebruikt. Ik vind Joe Bonamassa wel leuk als backingtrack LOL