PDA

View Full Version : Noob vraag: waarom pas geluid uit mijn gitaar als mijn pedalen aangesloten op 220?



beruk
10 januari 2015, 23:40
Nu ik een zestal pedalen tussen mijn gitaar en versterker heb liggen(geen FX loop) valt me op dat ik pas geluid uit mijn versterker hoor als mijn pedalen via de voeding aangesloten zijn op het lichtnet. Via Daisychain terwijl de pedalen allemaal uit zijn.
Bereikt de output van de gitaar de versterker niet? Moet er een soort lus zijn?
Wie legt het me effies uit?

Pepe
11 januari 2015, 00:01
Je bedoelt, het is TB dus het zou niet uit moeten maken of er wel of geen spanning op staat?
Want anders lijkt het me toch wel duidelijk?

beruk
11 januari 2015, 00:12
Hm, het zal de Cry Baby zijn...:chicken:

big dooley
11 januari 2015, 00:38
Hm, het zal de Cry Baby zijn...:chicken:

yep, die is gebufferd... geen stroom, geen geluid

Dirk_Hendrik
11 januari 2015, 09:37
Zonder een duidelijke opsomming van je effectschain valt er geen zinnig woord over te zeggen. En bij de gewonere crybaby zit de buffer na de bypass-switch dus zou je, toon-sukkend, wél iets moeten horen.

beruk
11 januari 2015, 17:27
yep, die is gebufferd... geen stroom, geen geluid

Toch fascineert het me, terwijl iets uit staat wel effect kan hebben op het geluid.
@Dirk Hendrik op dit moment:
Gitaar-Crybaby GCB95-MXR dynacomp-T-REX phaser-EXH Soulfood-Maxon SD9-Digitech Polara-Laney Cub 10

Dirk_Hendrik
11 januari 2015, 17:38
Fascineert me niets. Te gemakkelijk om te maken ;-)

Dus, start maar. Pak pedaal 1, sluit em aan en kijk of je signaal hebt zonder voeding. Ja? Niet het probleem. Nee, onderdeel van je probleem.
pak pedaal 2, zelfde behandeling.

Werk ze zo allemaal door. dan weet je daarna exact welk(e) peda(a)l(en) de boosdoener(s) zijn.

Pepe
11 januari 2015, 17:47
De Soulfood heeft een interne dipswitch voor tb/buffer he