PDA

View Full Version : Michael - Cover Don Ross - Berkeley springs.



MichaelSS
10 januari 2015, 21:07
Wat een geweldige gitarist is Don Ross. Wauw. En omdat ik hem zo goed vindt, bij deze een cover :- ) Enjoy! (of niet ;))


https://www.youtube.com/watch?v=5_thhyqIk0I&feature=youtu.be

Het nummer bevat veel 'trap nootjes'. Daarmee bedoel ik dat er veel enkele noten inzitten die volgen op een ander akkoord. Dat maakt hem behoorlijk pittig, en de eerste keren heb je echt de bladmuziek wel nodig.

Michael

Harald
11 januari 2015, 11:22
Heb het origineel niet echt paraat. Heb de man wel eens live gezien in Raalte. Op zich mooi gespeeld, heb het idee dat er nog een paar puntjes zijn waar je even hapert of twijfelt. Begrijp niet goed wat je met die trap nootjes bedoelt trouwens. Geluid is niet echt geweldig. Alsof je de gitaar van een afstandje hoort, met een dunne deken eroverheen. Dat heb ik bij eerdere filmpjes van je niet zo gehoord. Maar ik neem aan dat je nu rechtstreeks uit de gitaarversterker opgenomen hebt?

MichaelSS
11 januari 2015, 19:00
Nu ik het vandaag terug luister ben ik er wel wat minder enthousiast over. Als ik op mijn laptop speakers luister dan moet ik echt in de laptop duiken, wil ik wat horen. Jammer, want dit gaat ten kostte van de kwaliteit. Ik zou hem binnenkort eens opnieuw opnemen, maar dan goed. Misschien laat ik hem wel een keer professioneel opnemen. Nummer leent zich er goed voor. Die haperingen waar je het over hebt klopt wel. Jij hoor het, 20 anderen niet ;). En voor mij vallen de haperingen nog binnen de toelatingsgrenzen :).

Nummer is open F wat voor mij onnatuurlijk speelt. In standaard tuning redt ik mezelf wel als ik een fout maak. Open F is nooit favoriet geweest.

Duhsjaak
12 januari 2015, 05:14
Hmmmmmmm........... trapnootjes?
Video er uit getrapt.
Staat je netjes.
De bijdrage aan de fanclub lag al op de stapel 'te betalen'.
Van de stapel afgehaald.
Zo ga je niet met je fans om.
Dan weet je dat maar.
Vriendelijke (nog wel) groet, Gus

MichaelSS
12 januari 2015, 16:23
Je wilt deze niet horen, Gus ;)

Ik had hem wat te snel geplaatst. Maar goed, je hebt gelijk. Ik moet mijn verlies nemen. Hij staat weer 'aan'. Binnenkort zal ik dit topic updaten met de juiste versie ;)

Ernest01
12 januari 2015, 16:54
Het is een mooi nummer, dat zeker een herkansing met beter geluid verdient.
Die haperingen vallen niet echt op en dat zal je nu ook wel beter 'in de hand' hebben, denk ik zo.
Je speelt in ieder geval erg goed en ook dat zou beter naar voren kunnen komen met een professionele of semi-professionele opname. (nu klinken de lagere noten/snaren erg onnatuurlijk)

Je verlies nemen, zeg je...... ? Hiermee 'win' je het altijd nog glansrijk van de meeste amateurs hier op het forum. (ja... incl. mijzelf natuurlijk)
Als je het nog eens opneemt en dan met 2 mics ervoor, dan is het helemaal gaaf.

Duhsjaak
12 januari 2015, 21:51
Ah, leuk! Je kent teveel eeuwigheidswaarde toe aan dat, wat wij hier tegen elkaar roepen.
Het is totaal onbelangrijk of ik het mooi vind of niet. Wat ik in een stuk muziek het liefste terug hoor is de aanval. En het plezier.
De aanval bedoel ik mee, dat je je niet laat intimideren door wie of wat dan ook. Dus schijt hebben aan foutjes, tòch proberen.
Het plezier hoef ik niet uit te leggen.

Ik weet niet of je bekend bent met meta filosofie? Die wetenschap gaat uit van de gedachte, dat niets absoluut is en dat alles wordt bepaald door de uitgangspunten waarmee je iets waarneemt. In jargon: de plaats op de berg bepaalt je waarneming.

Korte uitleg?
Ik zie dat mijn oude buurman (gymleraar op een van de meest kakkineuZe gymnasiums van Amsterdam) 's morgens op zijn fiets stapt.
Mijn kinderen zien hem met zijn fiets iedere morgen in de sneltram van Amstelveen richting Amsterdam.
Zijn leerlingen zien iedere morgen hun gymleraar met een smile, fris en fruitig voor de school van zijn fiets afstappen.

In de ogen van zijn leerlingen is de leraar een goed getrainde held.
In de ogen van mijn kinderen is het een sneue lul.
In mijn ogen gaat hij naar zijn werk en is hij opgerot.

Wie heeft er gelijk? Kun je allemaal gelijk hebben? Denk het wel.
Dat geldt dus ook voor deze post.
Hoor ik de aanval? Check!
Hoor ik foutjes? Check!
Hoor ik spelplezier? Check!
Ken ik Michael SS beter dan de heer Ross'? Check.
Vind ik het wat, die Ross'? Zou kunnen, maar ik heb enorm veel waardering voor Michael. Moet Don eerst nog maar eens zien te verdienen.

En je kent mijn stokpaardje hè? Niet te lang op je fouten blijven poetsen. Lekker iets nieuws ondernemen. Blijft het veel langer leuk.
Ik heb fouten gemaakt, die waren zó lekker, die zou jij ook wel willen maken. Echt waar. Fuck de fouten. Je ontwikkelt je in een rot tempo.
Ik weet het echt zeker.
contributie alsnog betaald. Maar twee dagen te laat.
Zal ik toch niet voor worden geroyeerd?
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
12 januari 2015, 21:52
O ja, nog bedankt dat je hem even hebt terug gezet. Had het niet willen missen.
Vrgr Gus

MichaelSS
14 januari 2015, 08:59
Bedankt voor je reactie Ernest.

Ook jij bedankt, Gus. Ik weet niet op welk gedeelte van je reactie, daarom dank ik je voor het geheel. Is dit nou iets waar je heel lang over na moet denken, of floept het er allemaal zo uit? :D

Fusion
14 januari 2015, 17:02
Meeste is denk ik allemaal al gezegd. Heb er iig met plezier naar gekeken/geluisterd.

not again
14 januari 2015, 18:27
Die haperingen waar je het over hebt klopt wel. Jij hoor het, 20 anderen niet . En voor mij vallen de haperingen nog binnen de toelatingsgrenzen .

dit werkelijk een van de domste dingen die je kunt zeggen als uitvoerend muzikant

tuurlijk ik ben dom fout ect
denk er eens goed over na want anders gaat dat "uitvoerend" heel erg lastig worden en dat heeft niks te maken met je gitaarspel maar alles met je attitude

Duhsjaak
14 januari 2015, 21:25
Bedankt voor je reactie Ernest.

Ook jij bedankt, Gus. Ik weet niet op welk gedeelte van je reactie, daarom dank ik je voor het geheel. Is dit nou iets waar je heel lang over na moet denken, of floept het er allemaal zo uit? :D

Nee, doordat ik niet nadenk, maar in een soort flow een aantal aandachtspunten de revue laat passeren, daardoor wordt het te lang.
Kan ik het terug gaan brengen tot handzamer omvang, maar dan gaat het teveel op werken lijken.
Jij bent lang niet stom. Jij weet dat niet de letterlijke woorden belangrijk zijn. Jij haalt die punten eruit waarmee jij op dat moment wat kunt. En de rest laat je waaien.

In het kort, ik zou je tot twee dingen willen aanmoedigen:
Bescheidenheid siert de mens, maar je moet het niet overdrijven. Perfectie is stierlijk vervelend. Streef dat dan ook niet na.
Vraag aan Harald en Ernest01 eens of ze een tekening willen maken van de plaatsing van de microfoons.

En de derde (genadeloos valsspelen is ook een kunst) probeer blij te zijn met een ontwikkeling in kleine stapjes. Alleen zo'n ontwikkeling leidt tot een ontwikkeling die blijvend in je geheugens nestelt. In plaats van vluchtige foefjes. Mijn persoonlijke, maar stellige overtuiging is dat muziek maken en foefjes op gespannen voet met elkaar staan.
Keep on keepin' on!!!
Vriendelijke groet, Gus

obiwanjacobi
15 januari 2015, 08:31
Los van de geluidskwaliteit: petje af. Ik doe het je niet na (misschien met heel veel oefenen). Ik heb het gevoel dat deze al weer beter gaat dan een vorige die ik van je beluisterde, dus je bent goed bezig!

Het is heel makkelijk om vanuit je luie stoel iets (over) te analyseren en op elke slak zout te leggen, maar ik kijk liever naar de positieve kant. Dat wil niet zeggen dat je geen verbeterpuntjes mag hebben, natuurlijk :crazyhappy: