PDA

View Full Version : Body stralen



cannondale_01
10 januari 2015, 15:00
Even een vraag aan de heren die veel ervaring hebben met herlakken.

Ik start eerdaags met de renovatie van mijn explorer. Het schuren vind ik zooo zonde van mijn tijd omdat ik ook een straal kast heb staan met heel fijn glasparel.

Kan ik de body niet gewoon glas-parelen of beschadig ik dan te veel de nerf ( of hoe ik het ook noemen moet) of komen er teveel spinters omhoog).
Ik heb geen goede ervaring met een hogedrukreiniger en teakhout van een tuinset.

Even proberen is denk ik geen optie aangezien ik geen proefstuk heb van dit houtsoort met cellulose.

Mensen met ervaring ????

barno
10 januari 2015, 15:17
grote kans dat je de grainfiller eruit parelt. ik zou gewoon gaan schuren. geduld en stamina zijn nu eenmaal basisvoorwaarden voor gitaarbouw en finishing in het bijzonder.

oigun
10 januari 2015, 15:19
Ik zou het niet doen..
http://www.featurepics.com/FI/Thumb300/20070720/Sand-Blasted-Wood-385661.jpg
Gewoon de tijd nemen om te schuren, als je schuren al zonde van je tijd vind...dan zou ik het helemaal niet doen want herlakken kost nu eenmaal veel tijd en geduld wil je een beetje resultaat.

cannondale_01
10 januari 2015, 19:30
Nou dat is de reden dat ik haar ga renoveren. Toen ik haar vroegû gebouwd had heb ik geen filler gebruikt en dat is door de tijd genadeloos afgestraft. Wat een een supergladde spiegel was is nu een nerf oppervlak.
Is dat plaatje een microscoop beeld van een foutief behandeld oppervlak ??
Geduld en tijd heb ik zeker.... Ik hoopte dat het meest ku...t...ige klusje snel geklaard kon worden.
Thx heren bouwers.

oigun
10 januari 2015, 19:39
Plaatje is van gezandstraald hout, voordat je dat weer glad hebt. :D

fred dons
10 januari 2015, 19:56
je kunt overigens ook "over" de lak heen fillen als de nerf er door komt, hou dan wel rekening met de kleur van de filler

cannondale_01
10 januari 2015, 20:16
Het lijkt mijn weelderige haardos wel :crazyhappy:

De body is nu zwart en gaat olympic white worden. Ik was er vanuit gegaan dat het zwart er geheel af moet en dan fillen. Of kan ik het cellulose dat in de nerf zit laten zitten en daaroverheen fillen.

Omdat de lak diep in de nerf zit wordt het schuuren een bewerkelijk klusje.

fred dons
11 januari 2015, 15:38
gewoon er overheen fillen en lakken, kan geen kwaad en scheelt je heel veel werk :D

cannondale_01
11 januari 2015, 17:22
Ok thanks
Dan laat ik bij deze het stralen los en ga lekker schuren en fillen.
Thx mannen.

gengar
13 januari 2015, 11:39
Ligt natuurlijk wel aan de soort lak die je er op zet.

cannondale_01
13 januari 2015, 20:31
Het wordt weer cellulose.

gengar
13 januari 2015, 21:18
Dan moet er geen probleem zijn