PDA

View Full Version : Charvel Skatecaster



Wimvdb
10 januari 2015, 08:33
Wat vinden jullie van deze gitaar? Ik zou ze kunnen ruilen voor mijn epiphone SG prphecy...

Vind het wel een mooie gitaar, en EMG's zijn in principe ook niet slecht qua klank. Mijn enige probleem daarbij is dat dit te snel oversturen op het clean kanaal... qua scheur erin vind ik dat wel nog een super klank :punk:

Maar toch was mijn SG te metal achtig voor mij... Hoewel zo'n charvel er ongeveer dezelfde specs heeft, durf ik te geloven dat die Chavrel mij meer zou liggen... Ik had ook nogal problemen met het snel ontstemmen en zelfs ontregeld geraken van die epiphone (nogthans grover tuners) Ik had het gevoel dat ik die midden in een nummer al moest terug stemmen soms...

Die Charvel lijkt me wel eens tof alleen al omdat hij zo'n offset vorm heeft, en omdat je hem verder bijna niet ziet:) Verder had ik wel eens een FR willen proberen, dus lijkt me dit wel een goeie deal?

het gaat over deze gitaar:
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/charvel-skatecaster-sk-1-fr-neck-thru-212729349.html


Persoon in kwestie heeft ook een Schecter die ik zou kunnen ruilen, maar heb het precies meer voor die Charvel
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/schecter-demon-elite-solo-6-206116188.html


Wat denken jullie?

vulvasonic
10 januari 2015, 13:03
Ik kan echt alleen maar uitgaan van de looks. Ik heb op geen van beide gespeeld, dus behalve dat ik een soort aangeboren afkeer heb voor actieve elementen (en die afkeer is lang niet altijd gegrond) kan ik je, waarschijnlijk geheel tegen je wil in, dat ik (vreemd genoeg) een aardige stramme tamp krijg bij de aanblik van die Charvel. En IK ben dan zo'n lul die zou overwegen in de loop der tijd alle zwarte hardware te vervangen door goud, om daar later weer spijt van te krijgen. :D

RS-Rik
10 januari 2015, 13:32
Die demon ziet eruit als een gitaar voor lullen: vroegkalende ventjes die in het repetitiehok een ibanez DS 2 op de meest kutte stand ooit zetten en dan daarmee de marshall jcm900 nét iets te hard zetten om de hele repetitie met alleen mislukte powerchords door te snerpen.

Daarom, ga voor die andere.

D3nnis
10 januari 2015, 14:57
Hoewel ik die schecter best mooi vind, en de charvel in mindere mate ook (trouwens, vroeg kalend, check), zou ik de epiphone gewoon eens goed laten checken en dan met name de topkam vanwege het stemmen probleem, want die hals was toch heel fijn, stond in het andere topic? Eventueel later de emg's eruit vanwege te veel metal.

.slash.
10 januari 2015, 15:06
Die demon ziet eruit als een gitaar voor lullen: vroegkalende ventjes die in het repetitiehok een ibanez DS 2 op de meest kutte stand ooit zetten en dan daarmee de marshall jcm900 nét iets te hard zetten om de hele repetitie met alleen mislukte powerchords door te snerpen.

Daarom, ga voor die andere.

:seriousf:

noway
11 januari 2015, 13:45
ik heb zelf een gitaartje uit charvel ds serie
prima ding maar deze ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,nope niet kopen zit een goedkope fr imitatie op die imho alleen voor een hoop problemen gaat zorgen

bedenk het volgende een echte fr kost minstens 200 eu

Wimvdb
12 januari 2015, 08:23
We hebben uiteindelijk geen gitaren geruild.
De Chavrel vond ik echt belabberd... Voede enorm goedkoop aan en ontstemde al tijdens een gewone powerchord ...

De schecter had ik gerust wel willen meenemen. Voelde leuk aan en klonk best fijn, maar die wou hij blijkbaar toch niet ruilen voor mijn epiphone. Hij vond het halsprofiel ook te dik van de epi