PDA

View Full Version : Digitech RP1000 vs Line6 POD HD500 (Digitech RP200 user)



Aiz E
8 januari 2015, 15:07
Ahoi forumleden,

Zoals de titel al doet vermoeden, ben ik op zoek naar een nieuwe multi-effects pedaal.
Ik heb al uren zitten researchen op internet maar raak er maar niet uit!

Reeds 10 jaar heb ik Digitech RP200 in combinatie met een Peavy Bandit 112TT
(Sheffield editie) amp.

De RP200 klonk in het begin niet verkeerd en ik heb er veel plezier aan heb beleefd.
http://i62.tinypic.com/2a9bleq.jpg

Vind de klank nu toch maar vrij schel en digitaal klinken...
Tijd dus voor iets beters!

Ik twijfel tussen:
1) Digitech RP1000
http://digitech.com/en/products/rp1000

2) Line6 POD HD500
http://be.line6.com/podhd/

Ik speel vooral covers dus het is voor mij wel belangrijk dat ik veel patches kan
downloaden van bekende bands, zonder die zelf al te veel te moeten modelleren.

Met mijn RP200 was er een uitgebreide lijst voorzien: http://digitech.com/soundcomm/guitar_list_patches.asp?productid=170
Geen idee of dit voor de Line6 pedaal ook zo is?

Mijn vragen:

1) Klinkt de RP1000 überhaupt beter dan de RP200?
2) Bij welke pedaal zijn er het meeste patches voorzien van bekende bands?
3) Aan welke multi-effects pedaal geven jullie de voorkeur en waarom?

Alvast bedankt voor de reacties!

dml
8 januari 2015, 15:49
1) Ja.
2) HD500.
3) HD500, omdat ik een paar jaar een POD HD Pro heb gehad.

telerocker
8 januari 2015, 19:07
Check ook alternatieven zoals de Zoom G5 en G7. Bevatten ook een aantal artist patches.

Aiz E
8 januari 2015, 23:56
De Zoom kende ik niet. Straks eens wat info over opzoeken.

Het lijkt dat er voor zowel Digitech als voor de Line6 wel heel wat artist/band patches te vinden zijn.

Het gaat mij eigenlijk vooral om de kwaliteit van de simulatie van de amps en effecten!

Is er iemand die beide multi-effects heeft getest?

Rooker
9 januari 2015, 08:13
Ik zou ook zeker voor Zoom gaan. De G3 is erg betaalbaar met onnoemelijk meer opties dan wat je nu hebt. En vooral belangrijk. De effecten en amp models zijn ook 100x beter dan RP 200, die is in vergelijking echt kinder speelgoed. De nieuwste Digitech's ken ik niet maar de RP 200 heb ik dus zelf gehad.

Aiz E
9 januari 2015, 13:20
RP200 zal inderdaad speelgoed zijn in vergelijking met de Digitech, Line6 of Zoom
multi-effects pedalen. Ben ik me wel van bewust!

Indien ik zou kiezen voor Zoom zou ik dan wel eerder voor de G5 gaan.
Ik kan wel opmerkelijk minder artist patches terugvinden voor de Zoom?!

Is er iemand die zowel de Digitech, Line 6 als Zoom heeft getest?

showband
11 januari 2015, 12:18
zoom bied veel voor weinig geld. maar zal wanneer je ervaring hebt. En bewust gaat upgraden. Zullen hun allround multieffects volgens mij tegenvallen. Compressors en vervorming vind ik echt minder. chorus delay e.d. is wel prima in orde.

digitech klinkt erg Amerikaans. direct, in-your-face. en is niet vergevingsgezind als je spelgebreken wil vermommen. Voordeel is wel dat je er in een mix dynamisch / met autoriteit uit knettert.
Ik gebruik in de coverband daarom al jaren digitech.

voor schnabbels heb ik een line6 + variax set. Omdat dat extreem veelzijdig is. (banjo? 12 snaar akoestisch? kan)
en ik heb diverse line6 live gebruikt. nog steeds als backup een pod-mini in de gigbag bij me trouwens.

Maar ik heb geen enkele neiging om in de serieuze setup met line6 te werken. de digitech staat in een mix gewoon beter overeind. Hoewel die los misschien minder klinkt. Werkt ie beter.

van de budget apparaten denk ik dat voor all out rock de nieuwe line 6 prima werkt. Als je de nieuwste gebruikt.

Zoom zou ik niet doen. Samen met de Peavey. Die uit zichzelf al droog en direct is, zou het kunnen zijn dat de digitech te veel van het goede gaat worden. Persoonlijk vind ik dat wel erg lekker.

die peaveys zijn te gek, maar reageren niet zo op kietelen met overdrives. Dus is het handig er een "af" geluid naartoe te sturen.
Dat zou wel eens beter met line6 dan met digitech kunnen werken. (en dure zoals axe fx en dergelijke natuurlijk)

aanrader bij Peavey versterker.. "Avid Eleven Rack"

ook in jouw prijsklasse Vox. Kan ineens helemaal jouw smaak zijn. maar is de mijne niet ;)